צילום: דוברות המשטרה

סוף שבוע נוסף בצל הסגר: התחלואה ממשיכה לעלות על אף הסגר ואחוז המתחסנים הגבוה

בסוף השבוע הקרוב ממשיכות מגבלות הסגר, במסגרתו מוגבלת היציאה לפעילות לא חיונית, ומוסדות החינוך והעסקים סגורים. במקביל לקצב ההתחסנות הגבוה, התחלואה ממשיכה לעלות וחולון מתקרבת להיות עיר אדומה

פורסם בתאריך: 28.1.21 14:05

חולון נכנסת לסוף שבוע נוסף של סגר בו מערכת החינוך והעסקים סגורים. כזכור, בין המגבלות שכולל הסגר, נאסר להתרחק מן הבית למרחוק שעולה על קילומטר אחד לצורך שאינו חיוני או מוחרג וכן נאסר לקיים התקהלות של מעל חמישה אנשים איש בתוך מבנה ו-10 אנשים בשטח פתוח, לרבות בעת תפילה.

רק השבוע פורסם כאן ב"השקמה חולון" על מצב העסקים שעומדים בפני קריסה וסגירה, אך למרות זאת גם בסוף השבוע הקרוב ממשיך האיסור על פתיחת עסקים שאינם מוגדרים כחיוניים, כמו גם האיסור על קיום ספורט בקבוצות ואירוח בבית של משפחה אחרת. ממרחב איילון של המשטרה נמסר כי הוקצה כוח אדם מיוחד של שוטרים לטובת מבצע האכיפה של תקנות משרד הבריאות בערים באזור.



נתוני משרד הבריאות מראים כי על אף אחוז המתחסנים הגבוה שעומד על יותר מ-33 אחוזים מתושבי העיר מתוכם 18 אחוזים כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה, התחלואה ממשיכה לעלות. משרד הבריאות עדכן הבוקר (ה', 28.1) כי במהלך היממה האחרונה אובחנו בחולון 143 חולים נוספים וכרגע ישנם 1,142 חולים פעילים בעיר.

במסגרת המאמץ הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה, ביצעה המשטרה בימים האחרונים אכיפה ממוקדת אחר הנחיות משרד הבריאות למען שלום הציבור כולו. בתוך כך, שוטרי מרחב איילון חשפו השבוע בישוב אזור מתחם להשכרת חדרים שהיה פעיל בניגוד לתקנות האוסרות פתיחת עסק מסוג זה, קנסו את בעל העסק וכן רשמו דו"חות ללקוחות ששהו במקום והפרו סגר.

מהמשטרה נמסר כי הציבור נקרא כעת לגלות אחריות אישית וציבורית, וכי יש להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומם משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל.

בהמשך למגמת העלייה במספר הנדבקים גם בעת הסגר, הודיע משרד הבריאות כי החל מהיום יינתנו חיסונים נגד קורונה גם לבני 35 ומעלה, זאת במקום הרף הקודם של גיל 45 ומעלה שהיה בתוקף עד כה. כמו כן, ביום שבת ה-30 בינואר, יפעל מתחם הבדיקות ״היבדק וסע״ (דרייב אין) ב​מתחם חצי חינם, ברחוב המרכבה 31, בין השעות 20:00-14:00.

מעיריית חולון נמסר כי "עלייה מדאיגה בתחלואה ניכרת שוב אחרי כמה ימים שהנתונים היו מעט מעודדים. ציון הרמזור של חולון הוא 6.42 ואם העלייה תמשיך – חולון עלולה להיות עיר 'אדומה' עם היציאה מהסגר. כולנו חייבים להמשיך ולשמור ממ״ש על כל בני המשפחה ולהקפיד על כללי הסגר למען הבריאות של כולנו ולמען חזרה אפשרית לשגרה".

 



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר