חנות הפרחים "הגינה של סבתא חנה" במרכז נאות רחל (צילום: שי לב רן)
חנות הפרחים "הגינה של סבתא חנה" במרכז נאות רחל (צילום: שי לב רן)

הקורונה הורגת את העסקים: בחנות הפרחים ברחוב אילת מודאגים מהמצב הקשה

חנות הפרחים "הגינה של סבתא חנה" הפועלת בעיר כבר למעלה מ-12 שנים נפגעה גם היא קשה מנזקי המשבר. "שמו עלינו פקחים לבדוק שלא נקבל לקוחות", מספר בעל החנות

פורסם בתאריך: 21.1.21 14:01

השבוע אישרה הממשלה את הארכת הסגר בעוד עשרה ימים, כאשר עדיין טרם ידוע האם הסגר הנוכחי בלם בכלל את העלייה בתחלואה או האם הוא עומד להסתיים באמת בסוף החודש או שיוארך שוב.

במצב מוחלט של אי ודאות וחוסר ביטחון כלכלי, כבר למעלה מחודש נמצאים עסקים רבים במצב של קיפאון. עסקים קטנים ובינוניים, בהם חנויות רחוב משפחתיות שפועלות בעיר מזה עשרות שנים, סגרו את דלתותיהן או עומדות על סף קריסה מוחלטת.



נזקי המשבר ברורים לעין למשל באזור רחוב סוקולוב, שבעבר היה הלב הפועם של העיר, התקשט לאחרונה בחלונות ראווה ריקים שעליהם הודבקו מודעות ל"השכרה" וכך גם במקומות אחרים בעיר, בהם עסקים אחדים נסגרים ואחרים נמצאים בסכנת סגירה מיידית תוך מלחמה יום יומית שלא להגיע למצב זה.


המרכז המסחרי בכיכר סירן (צילום: אורן שטרנברג)


אחת החנויות הללו היא חנות הפרחים "הגינה של סבתא חנה" הממוקמת במרכז המסחרי של שכונת נאות רחל בכיכר סירן, פועלת בו כבר מעל מ-12 שנה, וכיום רק מנסה לשרוד את המשבר שפוקד את המשק מזה עשרה חודשים.

"זה משפיע עלינו." אומר לנו שי לב רן, בעליה של החנות ומספר כי עסקים רבים באזור מתקשים לשרוד את המצב המורכב. " שמו עלינו פקחים לבדוק שלא נקבל לקוחות. הרבה עסקים בסביבה קיבלו דוחות. אנחנו מנסים לעבוד עם מה שאפשר".

איך מתמודדים עם המשבר?

"השקנו מוצרים חדשים ואנחנו עובדים רק עם משלוחים".

מה אתה חושב על הסגר?

"הסגר הנוכחי לא יעיל כי אתה רואה ברחוב הרבה אנשים". אומר לב רן ומוסיף, "מה שקורה עכשיו זה שאנשים עומדים בחוץ בתור, למשל בחיסון, ונדבקים. אני לא סופר ולא מכולת ואין לי 500 לקוחות ביום. הלקוחות כועסים עליי למה אני לא מוכר להם. אני אומר שאם האנשים מקפידים על מרחק ומסיכות שישחררו את הכול".



תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר