צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE
צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

איך לכתוב תוכן איכותי לאתר?

אם יש לכם אתר אינטרנט שאתם רוצים לתת לו כוח בגוגל וגם לשפר את החוויה והערך המוסף לגולשים, התוכן הכתוב הוא ללא ספק כלי מרכזי. יחד עם זאת, לא מדובר בטקסטים סתמיים שמטרתם פשוט למלא את האתר, אלא בתוכן איכותי המדבר בצורה נכונה אל הגולשים וגם אל האלגוריתם של מנוע החיפוש. איך עושים את זה? בשורות הבאות מביא מספר המלצות והכוונות.

פורסם בתאריך: 31.3.21 22:58

תוכן לאדם ולמכונה

הקידום האורגני של אתרים בגוגל מושתת על מרכיבים רבים, ובתוכם יש לתוכן מקום מרכזי. השאיפה של מנוע החיפוש היא לתת לגולשים את התוצאות הטובות ביותר, כאשר "טוב" משמעו אתר העוסק בתחום שאותו הגולש מחפש ומעניק חוויית גלישה אופטימאלית מכל הבחינות. לפיכך, מבחינת גוגל אתר המתחדש בתכנים הוא אתר חי ודינאמי שבעליו משקיעים בו, שנותן מידע וערך מוסף, ולכן מהווה כתובת טובה להמלצה. וכמובן, מבחינת המבקרים באתר הוספת תוכן משפרת את החוויה, מגדילה את הסיכוי למציאת המידע המבוקש ומכאן גם את זמן השהייה באתר ואת הסיכוי לביצוע הפעולות המבוקשות מבחינתכם.

יחד עם זאת, כדי שהמטרה תושג התוכן באמת צריך להיות איכותי. כמובן שהגולשים יודעים לזהות תוכן איכותי כשהם פוגשים בו, כלומר תוכן מעניין, שבאמת נותן מידע רלוונטי, שכתוב היטב וכדומה, וגם האלגוריתם של גוגל כבר די יודע להבדיל כיום בין תוכן איכותי לסתמי. מכאן החשיבות הגדולה בכתיבה העומדת בסטנדרטים גבוהים. לשם כך ניתן לפנות לחברות המספקות כתיבת תוכן לקידום אתרים אבל למי שיש את הזמן ואת היכולת – ניתן גם לכתוב ולהכניס את התכנים לאתר עצמאית. אז בואו נראה מספר כללים בסיסיים לכתיבת תוכן איכותי.

מי בכלל קורא?

קודם כל, חובה להגדיר למי פונים התכנים שאתם כותבים, כלומר אילו קהלים עשויים להיכנס לאתר, מה הם מחפשים, אילו שאלות וצרכים יש להם, באילו דרכים הם מגיעים לאתר, ומהם ביטויי ומילות החיפוש שיקלידו בגוגל. את המילים והביטויים יש לשלב בצורה נכונה בכותרות המאמר ובגופו, ולכך נגיע בהמשך. אבל בכל מקרה, השלב הראשון הוא להבין מיהו קהל היעד ומהם הנושאים הרלוונטיים עבורו.

אין זמן!

יותר ממחצית הגולשים מבלים עד 15 שניות בממוצע באתר. כן, זהו הזמן שלוקח לאדם בעידן המודרני לרפרף ולהבין אם יש לו עניין במה שהאתר מציע. לכן, לכותרת של המאמר יש חשיבות עליונה ויש להשקיע בה מחשבה – איך היא תעורר עניין ותביא אנשים להיכנס ולקרוא? אחת האפשרויות שעובדות ממש טוב היא לשלב מספרים בכותרות, למשל – "4 טיפים לשמירה על עור הפנים" או "5 דרכים להגדלת הרווחיות בעסק". אלו כותרות שנותנות תחושה של סדר, בהירות וארגון ומפתות את הגולשים להקליק ולקרוא. וכאמור, מכיוון שהזמן קצר, ישנה חשיבות גדולה גם לפסקת הפתיחה של המאמר. לא כדאי להתחיל ישר לירות את המידע על הקורא, אלא קודם לתת פסקה קצרה – בין שתיים לארבע שורות – שמתמצתת לו את מה שמחכה בהמשך.

עניין של שפה

אתם בטח תותחים בתחום שלכם ומבינים לעומק את פרטי הפרטים הטכניים. אבל הקוראים שלכם אינם מומחים או מדענים. הם אנשים מהשורה וכך יש לפנות אליהם. צריך להנגיש עבורם את הנושאים בשפה פשוטה וברורה ככל האפשר, לא בהכרח שפת רחוב, אבל כזו שהם בטוח יוכלו להבין. ואם בכל זאת יש כמה מונחים מורכבים, מלבד ניסיון לבאר אותם תוכלו גם להפנות את הקורא עם היפר קישור למידע רלוונטי.

דרך אגב, כאשר מדברים על שפה נגישה מתכוונים גם לאורך המשפטים ולבחירת המילים. למשל, אם אתם רוצים לכתוב ששימוש במוצר שלכם יהפוך את הלקוח ליותר "נינוח", אל תתחכמו ותכתבו "שווה נפש" אלא כתבו נינוח. ומבחינת אורך המשפטים, השתדלו להקפיד על מקסימום 35 מילים בין נקודה לנקודה אחרת תאבדו את הקשב של הקורא. באותו האופן, השתדלו שהפסקאות יהיו עד 6 שורות או  כ- 100 מילים כדי שלא להכביד על העיניים והמוח של הקוראים.

מפתחות למילים

בתחילתו ובסופו של דבר, כתיבת תוכן לאתר אינה מיועדת רק לעיני בני האדם אלא גם למנוע של גוגל. ובכל הקשור לאלגוריתם של מנוע החיפוש למילות המפתח יש משמעות אדירה, פשוט כי הן הכלי המרכזי שבעזרתו יודע האלגוריתם במה עוסק המאמר שלכם ולמי הוא רלוונטי. לכן, חשוב מאוד לעשות מחקר מילים עם הכלים שמציעה גוגל וכן תוכנות אחרות, ולדאוג שהן ישתלבו בכותרת הראשית, בתתי הכותרות ובגוף המאמר עצמו. יחד עם זאת, לא מדובר בהשתוללות.

ממש לא כדאי להכניס יותר מדי פעמים את מילות וביטויי המפתח במאמר שכן האלגוריתם עלול לתייג אותו כספאם. יתר על כן, כיום הוא מסוגל להבין במה המאמר עוסק לא רק ממילות וביטויי המפתח, אלא מתהליך של "זחילה" בתוך המאמר ושימוש בבינה מלאכותית, שכבר יודעת "לקרוא בין השורות". אז השתמשו במשורה ובחוכמה במילות המפתח ובמידת הצורך גם חפשו להן תחליפים דומים – השפה העברית עשירה ובעזרתה תוכלו לחזק את הרלוונטיות של המאמר בעיני האלגוריתם מבלי להדליק אצלו נורה אדומה. ובכל מקרה, שימו לב שמילות המפתח משתלבות באופן זורם ואורגני בטקסט, מבלי לדחוף אותן בכוח ובאופן שיותר משמעויות מבולבלות ולא רהוטות.

תכניסו אותם לפעולה!

המאמר הוא כמובן הזדמנות להשיג מטרות שיווקיות ולהניע את הקוראים לפעולה. אז מלבד תיאור היתרונות של המוצר, השירות או העסק, אל תשכחו לשלב בטקסט הנעה לפעולה כמו לרכישת המוצר, התקשרות לעסק, קבלת שירות וכדומה. כדאי שגם ההנעה לפעולה ובכלל הטקסט של המאמר יהיו בלשון פעיל להבדיל מלשון פעיל, ויכללו פנייה ישירה. למשל, במקום לכתוב "ניתן ליצור איתנו קשר", כתבו – אתם יכולים לפנות אלינו עכשיו".


כתבה שיווקית

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר