שחר האס
(צילום: מורן ויזל, אלי נאמן)

חבר המועצה שחר האס: "יש לקדם את פרויקט התקנת מצלמות האבטחה בעיר ולהגביר את הנוכחות המשטרתית ברחובות"

חבר המועצה מסיעת "הצעירים" שחר האס אומר כי יש לתת לגורמי אכיפה עוד כלים להתמודדות עם פשיעה ואלימות. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא מספר על תוכנית עבודה סדורה לצעירי העיר בכל תחומי החיים וקורא לתושבים להתנדב למשמר האזרחי בעיר

פורסם בתאריך: 6.5.21 07:33

לאחר שנה מאתגרת ומורכבת חבר המועצה שחר האס מסיעת "הצעירים" מסכם את התקופה. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא אומר כי יש הרבה תכנונים לצעירים בעיר ומדגיש את החשיבות בהגברת הנוכחות המשטרתית בציבור כדי להגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים.

שנה מאתגרת ומורכבת עברה על כולנו, גם אוכלוסיית הצעירים. איך עכשיו מסייעים לאותם צעירים שחוו קשיים רבים, ביניהם גם קשיים רגשיים/כלכליים?
"תנועת צעירים נותנת מענה רחב לכלל תושבי העיר ובתוכם גם אוכלוסיית הצעירים. בשנה האחרונה המשכנו לקדם יוזמות בתוך מועצת העיר, בוועדות בהם אנו חברים וכן יוזמות מקומיות שמטיבות עם התושבים והעסקים העירוניים, לרבות ביטול העלאת הארנונה לתושבים, ביטול אגרת השמירה, חריגות בחשבונות המים של התושבים, מאגר העסקים, סיירת הסיוע למבודדי חולון שהקמנו ועוד".

מהו ההישג הכי גדול שלך, לדעתך, בתור חבר מועצה?

"מיום הצטרפותי כחבר במועצת העיר, זכיתי לקדם מספר יוזמות חשובות, אבל אני חושב שההישג הגדול ביותר שלי הוא בוודאי הזכות להיות אוזן קשבת לתושב ולציבור בכלל. בין אם להעלות את הנושאים הבוערים לתושבים על סדר היום בישיבות המועצה בוועדות השונות, ובין אם בחיי היום-יום של התושב. אני מקבל פניות רבות מתושבים שנחשפים לפעילות שלי ומבינים שדלתי פתוחה לכולם! התושבת בעלת הנכות שלא קיבלה את הנחת הארנונה שלה, התושב שקיבל דו"ח לא מוצדק, המשפחה קשת היום שחשבון המים שלה הרקיע לשחקים ללא סיבה נראית לעין או כבוד הרב שביקש שאסייע לו עם מצוקת חניות הנכים מחוץ לבית הכנסת בו הוא מתפלל. אני מצר על כך שהעירייה לא נותנת מענה מספק לצורכי התושבים, אך אני שמח שיש ביכולתי ושאר חברי הסיעה שלנו להיות לאוזן קשבת וקרקע לסיוע".



הסיירת שהקמת, הסיירת למבודדי חולון (שלימים פנתה לנזקקי העיר), ממשיכה לפעול בהיקף נרחב. איך אתה מסכם את הפעילות במהלך תקופת הקורונה? האם יש ירידה בכמות הפניות?
"ראשית, זוהי זכות גדולה להיות חלק מהפרויקט החשוב הזה. חשוב לי לציין שאת הרעיון לסיירת יזם חבר תנועת צעירים, אלון שחק המדהים, שרתם אותי להקמתה ויחד באמת הצלחנו ליצור תלכיד אנושי מדהים. קבוצת ווטסאפ של תושבים שעד לפני כמה רגעים היו זרים אחד לשני ופתאום עובדים בסינרגיה מדהימה ובשיתוף פעולה מעורר גאווה לעזור, לתמוך ולסייע לכל מי שרק נזקק. חברי הסיירת ממשיכים לפעול במסירות מחממת לב לכל בקשה שנכנסת. אומנם היקף הפניות אכן ירד בתקופה האחרונה, אך אנו מבינים מהשטח שהצורך לא בהכרח השתנה. אנחנו יוצרים קשר באופן יזום עם המשפחות והתושבים שהכרנו לאורך הדרך, מזהים שמצבם מוסיף להיות מורכב וממשיכים לסייע ככל שביכולתנו לטובת רווחתם".

שחר האס

צילום: אלינור מטלון

מכורח הנסיבות, בני נוער היו הרבה ברחובות. כך גם עלתה האלימות והפשיעה, בתור יו"ר ועדת הביטחון, ולאור מקרים שקרו, איך מחזירים את הביטחון לתושבים?
"על אף שראש העיר מערים קשיים על הפעילות הסדירה של הוועדה והרצון שלי לנהל אותה באופן פתוח ושקוף, אנחנו ממשיכים לקדם החלטות שיטיבו עם התושבים בתחום הביטחון האישי. אנחנו חוזרים על דרישתנו גם כאן, לקדם את פרויקט התקנת מצלמות האבטחה בעיר ולהגביר את הנוכחות המשטרתית ברחובות בכדי להגביר את תחושת הביטחון של הציבור ולתת לגורמי האכיפה עוד כלים להתמודדות עם פשיעה ואלימות. עם זאת, אני עד למקצועיות וזוכה לשיתוף פעולה פורה מצד גורמי המקצוע העירוניים לרבות גורמי הביטחון, הפיקוח והאכיפה. העבודה רבה והאתגרים מורכבים, אך נעשים מאמצים תמידיים לשיפור המצב. אני מבקש גם לנצל את הבמה לצאת בקריאה לציבור התושבים לקחת חלק ולהתנדב למשמר האזרחי בעיר לטובת הרחבת תשתית הביטחון העירונית".

אז מה מחכה לצעירים בעיר, האם יש תכנונים עתידיים?
"לסיעת צעירים יש תוכנית עבודה סדורה הנוגעת לכל תחומי החיים בעיר. אנחנו ממשיכים לעבוד קשה למען הציבור, נלחמים על העקרונות שלנו במועצת העיר ובמסדרונות העירייה, מייצגים את בוחרינו אל מול דרג מקבלי ההחלטות ומקדמים את הנושאים עליהם התחייבנו בתחילת הקדנציה. הציבור מאמין בנו ובפעילות שלנו ויחד אנחנו מתכננים להמשיך לגדול, לצמוח ולשנות את פני העיר היקרה שלנו. העיר זקוקה לרוח חדשה, יזמית, כזו ששמה את התושב והצרכים שלו במרכז, גמישה ומתאימה את עצמה לרוח התקופה. אנחנו עושים זאת בהצלחה בעיניי ומאמין שנעשה זאת גם בעתיד בצורה טובה עוד יותר".

איך אתה מסכם את התקופה שלך (עד כה) בישיבה במועצה?
"אני כבר כל כך עמוק בתוך העשייה שאני מרגיש שאני כבר שנים חבר מועצה. המועצה היא כלי לקידום האני המאמין שלך. לשמחתי אני שותף בסיעה מאוד מגובשת שלוקחת ברצינות רבה את תפקידה. אנחנו מקפידים ללמוד היטב את הנושאים שעל סדר היום, לשאול שאלות קשות ולדרוש תשובות רציניות ולתחושתי, מייצגים נאמנה את האינטרסים הציבוריים. אני בקשרי ידידות עם כלל חברי המועצה ומרגיש נוח מאוד במקומי ובהתנהלות מולם. יש שיתופי פעולה רבים מעל ומתחת לפני השטח וזו תחושת סיפוק עצומה עבורי להיות מסוגל להתנדב בקידום האג'נדה החברתית\פוליטית שלי. זוהי תחושת שליחות אמיתית".



תגובות

תגובה אחת
  1. אורנה

    דחוף מצלמות בדב הוז פינת אברבאנל. כל יום תאונות. אנשים נוסעים חופשי באדום. הרמזורים רק המלצה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר