צילום: רונית שוחט

מנהלת היחידה להכנה לצה"ל ושירות משמעותי בעירייה: "אני סבורה שתקופת הקורונה פגעה בהכנת המלש"בים לשירות"

מנהלת היחידה להכנה לצה"ל ושירות משמעותי בעירייה רונית שוחט מספרת על השלכות שנת הקורונה על תחום הגיוס וההכנה לצה"ל. בשיחה עם "השקמה חולון" היא אומרת כי לדעתה "קיים חשש אמיתי לטיב הגיוס של המחזור הנוכחי בשל הפגיעה ברמת המוכנות"

פורסם בתאריך: 27.5.21 07:42

היחידה להכנה לצה"ל בעירייה פועלת מטעם מחלקת הנוער בעיריית חולון לטובת העלאת המוטיבציה בקרב בני נוער לשירות משמעותי בצה"ל. מנהלת היחידה להכנה לצה"ל ושירות משמעותי בעיריית חולון רונית שוחט מספרת בשיחה עם "השקמה חולון" על שיתופי הפעולה של המחלקה ועל השפעות שנת הקורונה בתחום זה.

"ראש העיר מוטי ששון  רואה חשיבות רבה בחינוך בני הנוער בכלל וגיוס לצה"ל הינו חלק מהערכים הבסיסיים אותם הוא רוצה שיוטמעו בהם על כל המשתמע מזה. לשיטתו של ראש העיר הצבא מהווה מקפצה והזדמנות גם לנוער בסיכון באופן שהם יכולים להיות משמעותיים למדינה ולעצמם באותה מידה, להאמין בעצמם ולצאת לחיים אזרחיים עם יותר סיכוי מהסיכון אתו התגייסו. מתוך כך, מקצה העירייה תקציב ייעודי לטובת הנושא שכולל מימון פעולות בבתיה"ס ופרויקטים עירוניים במרכזי הנוער, מימון מגורי החיילים המשרתים בעיר" חיילי פרקמ"ש, כמו כן תקציב המיועד לרכזי בתי הספר ורכזת עירונית".



צילום: רונית שוחט

על שיתופי הפעולה השונים: 

"היחידה מקיימת שיתופי פעולה רחבים ומעמיקים עם גופים וגורמים שונים בעיר ומחוצה לה: בתיה"ס העל יסודיים, קידום נוער, מינהל החינוך, מנהל הרווחה, רשת קהילה ופנאי, החב' לבילוי ובידור, משרד החינוך, משרד הביטחון, האגודה למען החייל, חיל חינוך, לשכת הגיוס תל השומר וכדומה. הפעילות מתקיימת בבתיה"ס העי"ס בעיר, במרכזי הנוער של רשת קהילה ופנאי ובמרכזי תמיכה ומועדוני נוער. בפעילויות: מערכי שיעור, סדנאות, הרצאות, טיולים וסיורים, בעקבות לוחמים, מפגשים עם בכירים בצה"ל, שבוע גדנ"ע וכדומה.
בבסיס תפיסת העבודה: כל ילדי העיר יראו עצמם מחויבים לשירות בצה"ל או בשירות הלאומי, יבינו את הערך המוביל לקיום חובה זו ויראו בה זכות. אומנם רוב הפעילויות מתקיימות בפורמט קבוצתי אולם דגש רב ניתן לליווי הפרטני לאלו הדורשים תשומת לב או מנטורינג אישי". 

צילום: רונית שוחט

ומה קורה בעיר מבחינת נתונים והשלכות שנת הקורונה:

"בעיר 15 חיילי גרעין נח"ל של השומר הצעיר שלאחר פרק צבאי עשיר בלוחמה או פיקוד הגיעו לפרק משימה לאומית של שנה בעיר חולון, לטובת הכנת בני הנוער לשירות מיטבי בצה"ל. החיילים מפוזרים בין בתיה"ס בבוקר, והמרכזים הבלתי פורמליים אחה"צ ושותפים לפרויקטים עירוניים לפי הצורך.
'צו בצוותא': חולון הייתה הרשות המובילה (כבר לפני ארבע שנים) בארץ בפרויקט יציאה לצו ראשון עם החברים לשכבה והמחנכת והתוצאות דיברו בעד עצמן בהעלאת נתון ההתייצבות. מתוך נתוני הגיוס האחרונים עולה כי פחות מלש"בים נעדרו מצו ראשון. כמו כן ניכרת עלייה בשיעור הגיוס הכללי לצה"ל בקרב בנות ובנים ביחס לממוצע הארצי. גם שיעור הבנים המתגייסים ללוחמה נמצא בעלייה וכן הבנות המתייצבות ליום המאה. נתונים אחרים המציבים אתגרים לפתחינו הם שעור הקציני/ות בעיר, נתון הנשר מצה"ל וכן שעור היוצאים למכינות וש"ש (אף כי בשנה שעברה  התחילה מגמת עלייה)".

שוחט מוסיפה כי היא סבורה ש"תקופת הקורונה פגעה מאוד בהכנת המלש"בים לשירות, נמנעה הגעתם ללשכת הגיוס וחלק מהמבחנים והמיונים התקיימו בזום. בהתאם לזאת קיים חשש אמיתי לטיב הגיוס של המחזור הנוכחי בשל הפגיעה ברמת המוכנות. רמת החוסן של בני הנוער שנמצא כבר מזה זמן שזהו הגורם הראשוני לירידה כללית בנתונים בארץ, נמצאת ירודה לאחר השנה האחרונה ובוודאי תיתן אותותיה".

צילום: רונית שוחט

תחום המכינות וש"ש: 

"במכינות וש"ש לשנה"ל הבאה נימנו 83 תלמידות ותלמידים אשר בחרו לתת מעצמם לחברה בישראל ובד בבד לעבור תהליך צמיחה והתפתחות שיטיבו עבורם את השירות הצבאי לאחר מכן".


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר