צילום: איציק בירן

סיירת הסיוע של חולון מתגייסת

אלון שחק הקים במהלך הסגר הראשון בשנה שעברה סיירת סיוע לקשישי העיר ועכשיו, עם התפשטות הקורונה, הוא קורא למתנדבים נוספים להצטרף

פורסם בתאריך: 16.8.21 09:26

אלון שחק, בן 29 מחולון, בוגר תואר ראשון לפסיכולוגיה, מדעי המדינה ויחסים בינלאומיים באוניברסיטה הפתוחה, לא יכול היה לשבת בצד בזמן הקורונה, הוא לקח את זמן הריחוק החברתי והחליט להתקרב בדרך אחרת – הקמת סיירת סיוע לקשישי העיר.

בשיאו של הסגר הראשון, אי שם לפני יותר משנה, אלון שחק ראה פוסטים בפייסבוק וחשב על כל הקשישים, המבוגרים והעריריים שנמצאים לבדם בביתם, ללא חברה, ללא סיוע וללא עזרה. אלון, פעיל חברתי בחולון מגיל 11 ומתנדב בתנועת "צעירים + חולון", החליט לקחת יוזמה כחלק מפעילותו בתנועה והקים קבוצת ווטסאפ לסיוע לקשישים וכן גם למבודדים במטלות פשוטות (קניות, תרופות וכו') שהפכה תוך שבוע בלבד לקבוצה של כ-350 מתנדבים.



פעילי הקבוצה מובילים תחומי פעילות רבים ובניהם סיוע למעוטי יכולת, תמיכה וליווי משפחות (הן מבחינת מזון ומוצרים בסיסיים והן מבחינת ליווי כלכלי שוטף) ואף כעת התחילו לקבל גם בקשות מרוב הגורמים העירוניים הרשמיים והלא רשמיים בחולון.

צילום: סיירת הסיוע של חולון

צילום: סיירת הסיוע של חולון

אלון שחק: "נולדתי וגדלתי בחולון ותמיד הייתי מעורב בה מבחינה חברתית, הן במועצת התלמידים והנוער העירונית והן בפעילות התנדבותית מגוונת. בתחילת הסגר הראשון במרץ 2020, תוך שיטוט בפורומים של העיר חולון בפייסבוק, שמתי לב לבקשות רבות של מבודדים לסיוע במטלות בית פשוטות (קניות, זריקת זבל וכו'). לא יכולתי לשבת מהצד, החלטתי להקים קבוצת ווטסאפ כדי לסייע בבקשות אלו. לא ציפיתי שתוך 24 שעות מרגע הקמת הקבוצה יהיו חברים בה 100 מתנדבים פעילים".

אלון עצמו, מחובר לעיר בליבו, ואף התחתן חתונת קורונה במוסד עירוני בחולון: "לא יכולתי לדמיין מקום אחר לחגוג בו את היום המשמח בחיי, מלבד העיר בה גדלתי".

בימים אלו, אלון קורא לגייס עוד מתנדבים, בייחוד לאחר התפשטות זן הדלתא, החשש מסגר ותחושת הבדידות שגדלה. בימים אלו בעיקר, הבקשות לא מפסיקות להגיע ולא תמיד מצליחים לטפל בכולן.

רוצים ורוצות להתנדב? ניתן להצטרף לקבוצת הווטסאפ בקישור כאן

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר