מה זאת אהבה?

הלנה מטוטי מחולון היא מנטורית לזוגיות וליחסים ויש לה טור חדש ומיוחד על כל מה שבינו לבינה

פורסם בתאריך: 25.2.22 08:36

אין אדם שלא זקוק למישהו שיאהב אותו. האהבה הבריאה שכולנו חולמים עליה יכולה להתקיים כאשר מתממשים בה שלושת המצבים הבאים:

משיכה/ תשוקה/ אינטימיות – קרבה ומשיכה הדדית של שני בני הזוג, לרבות המשיכה המינית ומימושה. התחושות של הגעגוע והצורך להיות יחד.

תקשורת וחברות – רכיב משמעותי בקשר הזוגי בעטיו, מצליח הזוג להינות מקרבה טובה יותר ומשמעותית לקשר. מצב בו הזוג מבינים האחד את השניה, מקשיבים לצרכים ההדדיים של כל אחד מבני הזוג, בוחרים מחדש כל פעם להיות שם כחבר/ה הכי טובים האחד של השניה. תקשורת שמכילה בתוכה תקשורת מילולית, פתיחות וכנות, השפעה הדדית ועוד. תקשורת שמביאה בחשבון את הצרכים והרצונות של שני בני הזוג. ללא תקשורת כזו הסיכוי לשרוד הופך להיות קלוש. זוגיות שאין בה תקשורת ראויה אינה מאפשרת צמיחה והתמודדות משותפת עם משימות החיים.

מחויבות ונאמנות – רכיב חשוב שמקנה את התחושה שכל אחד מבני הזוג זקוק לה באהבה. היא צורך אנושי והכרחי ליצירת מערכות יחסים יציבות ועיקביות.

חוסר נאמנות מוגדר כפגיעה במערכות הקשרים ואינו מאפשר השגת יציבות. היא הכרחית לקיום קשר תקין של אמון ובטחון.
רכיב זה מושג כאשר החברות והתקשורת ממומשים לצד משיכה ואינטימיות גבוהה.

מעל 97 אחוז מבעיות בקשר הזוגי  מקורן בבעיות תקשורת

מכאן שכאשר הזוגות מתחזקים ומשפרים את חברותם, את התקשורת, נראה שזוגות הללו יהנו מזוגיות טובה יותר ומאהבה בריאה יותר לרבות תשוקות והנאות משותפות.

אני רואה באהבה כצורך אמיתי להיות אדם מאושר יותר ומאמינה שאין זוגיות שלא נדרשת בה עבודה ותחזוקה. אני מציעה לכל הזוגות לשמר את האהבה שבניתם ובוודאי לאלו שמתקשים להגיע אליה, באמצעות מתכון לזוגיות מנצחת שתוכלו למצוא במאמר שכתבתי באתר שלי

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר