גור. חוזר הביתה. צילום: קטיה בורינדין

נסיך הגאות והשפל: רועי גור, ההבטחה הגדולה של חולון

אחרי שכתב לאחרים, זנח את ההיפ-הופ והראפ, חוזר רועי גור מחולון אל הבית, אל המוזיקה הערבית, מהולה ברוק, פאנק ובפיוטים מבית הכנסת. התוצאה לא פחות ממהפנטת. צפו:

פורסם בתאריך: 11.8.17 12:21

רגע לפני צאת אלבומו ולאחר שעבר מסע מוזיקלי משלו, כתב לאחרים וגנז אלבומים שלא היה מרוצה מהם, מגיש רועי גור מחולון סינגל  ייחודי ויפהפה: "נסיך הגאות והשפל", אחת היציאות שפוגעות כמו חץ בלב. באלבומו החדש,  גור מתעמת עם תכתיבי החברה והמתכונים שלה לאושר. הוא שר באומץ על בדידות, חרדה, דת, זוגיות שבורה ושואף לאושר. פרק הראפ מאחוריו, והוא מושפע מרוק, בלוז ומוזיקה ערבית, השפעות שניכרות באלבומו החדש: "אני מוצא את עצמי עם סיגריה, עושה מוזיקה ערבית ומרגיש שייכות", הוא אומר.
גור, קואצ'ר לילדים ונוער, מנהל אמנותי ויועץ מוזיקלי בבתי ספר, מסיים מסע בן שנתיים שסופו הוצאת האלבום. "בגיל 17 קלטתי שמה שמעניין אותי לעשות היא מוזיקה. באתי מרוק, מבלוז, סווינג, פרנק סינטרה ומוזיקה ערבית שגדלתי עליה. את ההשפעות שומעים בשיר הזה ובאלבום בכלל, שעשוי בסגנון פאנק-רוק אתני.

מסצינת ההיפ-הופ אל מאחורי הקלעים

"כנער, כל מה שעניין אותי היה להתפרסם. התלהבתי מהראפר אמינם ונחשפתי לראפ. הייתי בסצינה המחתרתית של ההיפ-הופ מגיל 17 עד 26 ובזמן הזה, גנזתי שלושה אלבומים, כל פעם מסיבה אחרת". לדבריו, "עבדתי עם רוני דואני ושלומי שבת וכתבתי לאחרים. הגעתי לגיל 26 והבנתי שאני לא רוצה להיות ראפר כל חיי, שזה פחות מה שמעניין אותי. האלבומים נגנזו כי לא הייתי שלם איתם. עשיתי הכל מאגו ופרסום, והבנתי שאני כבר לא שם מהסיבות האלו", הוא מספר.

אחרי כל השנים, חישב מסלול מחדש והבין שהוא נהנה מעבודה מאחורי הקלעים וכי תחום המוזיקה שדורש מרפקנות פחות מתאים לו. "עשיתי הפסקה מהמוזיקה והתמסרתי לקואצ'ינג לילדים ונוער. הייתי הכי מאושר בעולם", הוא מספר.
מתי מגיעה התפנית חזרה למוזיקה?
"השינוי קרה בעקבות סרט על סולן נירוונה, קורט קוביין, שעבר ילדות לא קלה והמוזיקה הייתה המפלט עבורו. הוא אמר שכלל לא משנה אם המוזיקה שלו תצליח או לא, העיקר לכתוב מוזיקה טובה ולא משנה הפרסום".

מה היתה ההשראה שלך לשיר "נסיך הגאות והשפל"?

"גיליתי אותו בין טיוטות שירים שכתבתי מזמן. היה שם אזכור לשם של שיר שידעתי שארצה לכתוב פעם: 'נסיך הגאות והשפל'.

מאיזו מוזיקה אתה מושפע? 

"רוק ובלוז: מטליקה, נירוונה, פיית נו מור, פרנק זאפה, בוב דילן, אריק קלפטון, לאונרד כהן ובישראלי – מאיר אריאל. אני זוכר בילדות פיוטים מבית הכנסת, את הריח של הסיגריות ואת המוזיקה הערבית. פתאום, אני מוצא את עצמי עם סיגריה בפה עושה מוזיקה ערבית, ומרגיש שייכות, מרגיש בית. לא תכננתי לשלב סגנונות. אמרתי לעצמי: 'בוא נראה מה ייצא' וכך יצא. כנראה יש דברים שנספגים בנו".

רועי גור יופיע ב-12.8 במועדון האזור בתל אביב, 22:00, ויארח את אפרת גוש ורוני פרי.

צפו ב"נסיך הגאות והשפל":

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר