אם גם אתם מסתובבים עם תחושה שציות לרמזור אדום הפך להמלצה בלבד, אז התחושה שלכם כנראה נכונה. זאת משום שמספר הדו"חות שרשמו במשטרה לנהגים בגין אי ציות לרמזור אדום הגיע לשיא בשנת 2024.
45,899 דו"חות רשמו במשטרת ישראל לנהגים בגין אי ציות לרמזור אדום בשנת 2024, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת "אור ירוק". בהשוואה לשנת 2023 נרשמה בשנת 2024 עלייה של 36% לעומת 33,813 דו"חות בשנת 2023. מהנתונים עולה כי שבעה נהגים מעורבים בתאונה בכל יום בשל אי ציות לרמזור. עוד עולה מנתונים כי 60% מהדו"חות ניתנו על ידי שוטרים ו- 40% על ידי מצלמות.
4,082 דו"חות בגין אי ציות לרמזור נרשמו לנהגים בתל אביב-יפו בשנת 2024 – הגבוה ביותר מבין כלל הערים. בירושלים, שנמצאת במקום השני, נרשמו 3,876 דו"חות בגין אי ציות לרמזור. גבעתיים ניצבת במקום השלישי במספר הדו"חות בגין אי ציות לרמזור – 1,179 דו"חות. בחולון נרשמו 1,134 דו"חות לנהגים שלא צייתו לרמזור וחיפה סוגרת את החמישייה הפותחת עם 1,084 דו"חות בשל אי ציות לרמזור.
שאר הערים: בראשון לציון ניתנו 917 דו"חות בשנת 2024 בגין אי ציות לרמזור אדום, בפתח תקווה – 572 דו"חות, בכפר סבא – 394 דו"חות, ברחובות – 303 דו"חות, בבת-ים – 301 דו"חות, ברעננה – 243 דו"חות, בהרצליה – 208, בראש העין – 171.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מעבר באור אדום היא אחת העבירות החמורות והקשות בספר החוקים. אדם נכנס לצומת באור ירוק והוא בטוח שהדרך פנויה בפניו. הוא לא מצפה שנהג רכב אחר יעבור באדום ויפגע בו בצידו של הרכב. תאונות מהסוג הזה של חזית-צד הן בעלות אופי קשה יותר כאשר כלי הרכב פוגע עם חזיתו בצידו של הרכב, במקום שאין מנוע או קורות פלדה שיספגו את עוצמת ההתנגשות. התופעה המסוכנת הזו הופכת ליותר ויותר נפוצה והדרך למגר אותה היא באמצעות הצבת מצלמות נגד תאונות, בולטות ומשולטות באותם צמתים אדומים ומרובי נפגעים. כאשר נהג ידע שהוא נכנס לצומת מצולם הוא ייתפס וייענש בחומרה, הוא יוריד את הרגל מהגז ולא יעבור באור אדום. הגיע הזמן להוריד את הכפפות במאבק נגד הנהגים שמצפצפים על החיים של כולנו".
מרכזית
התכונה של אי ציות נלמדה מהממשלה.