חדיד. אדריכלית פורצת דרך

צפו: האדריכלית שהצליחה לשבור את תקרת הזכוכית

כנס האדריכלות והעיצוב הבינלאומי בחולון מצדיע לזאהה חדיד, האדריכלית הבינלאומית שנולדה בבגדד וכבשה בעיצוביה את העולם

פורסם בתאריך: 20.8.17 17:29

זאהה חדיד, שנולדה בשנות ה-50 בבגדד, הצליחה ב-65 שנותיה לכבוש את העולם כשעיצבה, בין היתר, את האיצטדיון בקטאר, המרכז לספורט ימי באולימפיאדת לונדון, בית האופרה של גואנגז'ו, שדה התעופה בסין, ועיצוב מטה הרכב הגרמני של חברת BMW אלה הם רק כמה מהישגיה הבולטים של האדריכלית, שתזכה השנה להצדעה מיוחדת בכנס האדריכלות בחולון. זו השנה העשירית שבה יתקיים כנס האדריכלות והעיצוב הבינלאומי בחולון. השנה הכנס יעמוד בסימן מעוף ותעוזה, ויצדיע למורשתה של חדיד שהלכה לעולמה לפני כשנה בגיל 65. 

בכנס יתארחו גם אורחות מחו"ל, בהן שרה קלומפס, שותפה במשרדה של חדיד, שתספר על הדרך שעשתה עימה בבניין בבאקו ובמרכז האקווטי בלונדון ובפרויקטים נוספים, ונעה רביב, מעצבת האופנה הישראלית הפועלת בניו יורק, שעבודתה פורצת הדרך מבוססת על התחום הדיגיטלי ומזכירה בעיצוביה הזורמים את עבודתה של חדיד.

מרכז ספורט המים. צילום הופטון אנד קרו

בתיה סבירסקי-מלול, אוצרת הכנס, מספרת: "זהו הכנס העשירי שעוסק בעיקר בנשים אדריכליות. תמיד רצינו שהאדריכלית הכי גדולה בעולם, הגברת זאהה חדיד, תגיע לכנס אך לצערנו היא נפטרה בשנה שעברה, ולכן החלטנו שכמחווה לרגל עשור לכנס, נעשה מחווה גם למורשתה של זאהה שלמעשה היתה האדריכלית הראשונה שקיבלה את פרס פריצקר שזהו כמו פרס האוסקר של עולם האדריכלות. לומר שהיא פרצה את תקרת הזכוכית, זה בלשון המעטה, מאחר שתקרת הזכוכית עבורה כלל לא היתה קיימת. למעשה, בנאום הזכייה שלה על הפרס הודתה חדיד לקהל ואמרה: 'האדריכלות איננה עוד עולם גברי. הרעיון שנשים אינן יכולות לחשב בתלת מימד הוא מגוחך'. בהזדמנות אחרת משנשאלה חדיד כיצד התגברה על קשייה כאדריכלית אישה בעולם של גברים אמרה: 'הדבר שגרם לי להמשיך בעבודתי הוא העובדה שכל כך נהניתי ממנה. זה היה קשה מאוד. למעשה התקופות שהכי נהניתי מהן היו התקופות הכי קשות'".

חדיד סיפרה על התחרויות הרבות שבהן לקחה חלק עם הצוות שלה, וסיכמה בביטחון כי: 'תמיד חשבתי שבסוף ננצח', והיא בהחלט ניצחה: המוזיאון לאמנות מודרנית ברומא, שאותו עיצבה, הפך לגאוות העיר, כמו גם הגלאקסי סוהו בבייג'ינג שבסין, איצטדיון בקטאר, מרכז השחייה באולימפיאדת לונדון, בית האופרה של גואנגז'ו, שדה התעופה בסין, ועיצוב מטה הרכב הגרמני של חברת BMW, מרכז האמנות בעל המבנה הממגנט בעיר באקו באזרביג'ן ועוד מבנים רבים שיגרמו לכם לפעור פה בתדהמה.

צפו בגלאקסי סוהו שתכננה חדיד בבבייגינג, סין:

הכנס שהוקם על ידי עיריית חולון ומוזיאון העיצוב חולון, בשיתוף עמותת האדריכלים המאוחדים בישראל, יתקיים לרגל פתיחת העונה הישראלית לעיצוב בחולון, ב-8.9, בין השעות 09:00 – 15:30 במדיטק חולון.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר