הגישה לתיבות הדואר נחסמה

סיוט בבית משותף: האגרן הכפייתי מסרב לפנות את חפציו

חדר המדרגות הפך למחסן לערימות אשפה. השכנים: "הגישה לתיבות הדואר נחסמה וחששנו גם מבואן של חולדות"

פורסם בתאריך: 31.8.17 09:05

אדם הסובל מאגרנות כפייתית הפך בשנתיים האחרונות לסיוט של דיירי בית משותף בחולון. האגרן, המתגורר בקומת הקרקע בבניין בן ארבע דירות, החל לערום גרוטאות גם בחדר המדרגות. כעת, שנתיים לאחר פניות ובקשות נשנות לרשויות של שכנתו, נמצא הפתרון אצל השוטר הקהילתי דוד מירה.

שכנתו של האגרן, שאחסן בחדר המדרגות כלי בית, סירים, מחבתות, בקבוקים, מתכות, שקיות ניילון ושאר חפצים, מספרת על נסיונותיה לפנות לרשויות ועל האיומים שקיבלה ממנו: "בתחילה, פניתי לפיקוח העירוני מספר פעמים ומשם נמסר לי כי אין ביכולתם להפעיל סנקציות כנגד הדייר. גם נציב תלונות הציבור טען שאין מה לעשות. לבסוף הגיע נגדו צו מהעירייה אשר אמור להימסר ביד. הדייר לא הגיב לדפיקות על הדלת ועל הצווים שהצטברו נגדו. בשלב זה, דורית אשכנזי, מנהלת האזור בפיקוח העירוני, הפנתה אותי לאנשים הנכונים בפיקוח כדי שיעבירו את התיק לבית המשפט, אך כיוון שישנו חיסיון בנושא, איש לא יכל לומר לי כיצד מתקדם הטיפול בעניין".

זאת ועוד, בעקבות התלונות והצווים נגדו, השכן האגרן הגיב באלימות מילולית ואף איים לפגוע בשכנתו, שפך שמן וניפץ בקבוקים בחדר המדרגות. השכנה פנתה למשטרה, שם הפנו אותה לטיפולו של השוטר הקהילתי דוד מירה. מירה שוחח עם השכן הבעייתי וביקש ממנו לפנות את הגרוטאות מחדר המדרגות.

"לבסוף", מספרת השכנה, "לאחר שהגישה לתיבות הדואר בחדר המדרגות  נחסמה כליל בערימות האשפה שלו וחששתי גם מבואן של חולדות, השוטר מירה גיבה אותי ונתן לי אישור להזיז את הגרוטאות בעצמי לחצר האחורית. אם הוא לא היה נותן לי את הביטחון הזה, הייתי ממשיכה לחכות לרשויות שיבואו ויעשו את העבודה שלהן. אני מאד מודה לו".

מחלה נפשית הדורשת טיפול התנהגותי

לפי איגוד הפסיכיאטריה הישראלי, אגרנות כפייתית מתייחסת לצורה המוגזמת של איסוף חפצים. הגדרה מקובלת למונח היא איסוף מוגזם של חפצים וחוסר יכולת לשים בצד חפצים בעלי ערך פחות, מה שמוביל לחוסר סדר, למצוקה רגשית ולחוסר תפקוד. במקרים קיצוניים, עודף החפצים מונע את השימוש הרגיל בשטח לצורך ביצוע פעולות בסיסיות כמו בישול, ניקיון, מעבר סדיר מחדר לחדר בתוך הבית ואפילו שינה.

הטיפול באגרנות כפייתית כולל חלקים התנהגותיים רבים. האגרנים מעודדים לזרוק חפצים באופן הדרגתי והמטפלים מסייעים בתהליך הזריקה אם האדם אינו מסוגל לבצע זאת בעצמו.

השוטר הטוב: "אלה החיים שלו"

"השכנה פנתה אלי לפני מספר חודשים וטענה שיש לה שכן בקומת הקרקע שעורם גרוטאות בחדר מדרגות", מספר מירה. "כשדיברתי איתו, הוא טען ש'אלה החיים שלי' והוא שכביכול הוא מתפרנס מזה. הזהרתי אותו מספר פעמים שעליו לפנות את הפסולת ועירבתי את הרווחה והפיקוח, שלצערי, לוקח להן זמן לפעול בגלל ביורוקרטיה".

לאחר שהשכנה הגישה תלונה במשטרה, נחקר השכן הבעייתי וקיבל  צו הרחקה. "לפני שבוע הוא היה בתחנה, נפתח לו תיק", מספר מירה ומוסיף כי  הרווחה הציעה לו סיוע בפינוי הפסולת מהבית שלו אך הוא סירב. "הוא רצה לסנן את הדברים, לא לזרוק הכל בבת אחת. אני מדבר איתו הרבה, לפחות פעמיים בשבוע, מציע לו עזרה באופן אישי, אפילו דיברתי עם אחותו שעימה ניתק קשר".

סופו של דבר, האגרן הכפייתי עומד בפני משפט. בי המשפט יכול להוציא צו לפינוי הפסולת ולחייב אותו על הפינוי, "והוא יכול להגיע למאסר אם הוא לא ישלם או יפנה א הפסולת", מסכם מירה.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר