כשהחזית לשחרור בעלי החיים פשטה על בית החולים וולפסון

פעילי הארגון חילקו סנדוויצ'ים טבעוניים לחולים ולצוות הרפואי. החולים קיבלו בשמחה: "זה עדיף על האוכל חסר הטעם שמגישים פה"

פורסם בתאריך: 3.9.17 13:30

"החזית לשחרור בעלי החיים" יזמה ביום שישי האחרון פעילות בבית החולים וולפסון וחילקה סנדוויצ'ים חינם לחולים. הסנדוויצ'ים הכילו נקניקים, גבינות, שווארמה, וכל זאת ללא כל שימוש בבשר.

בשישי בבוקר התאספו פעילי "החזית לשחרור בעלי החיים" להכנת כ-100 כריכים. אחת הפעילות, יעל ברטל (21) מספרת: "ביקשנו תרומות מארגונים העוסקים בטבעונות. חברות כמו 'ויטופיה' תרמה חמישה ק"ג גבינות טבעוניות, מחסני הטבעונות תרמו 14 ק"ג נקניקים טבעוניים, ועופרי גל, שפית טבעונית, תרמה מוצרים נוספים".

לאחר שהסנדוויצ'ים הוכנו, הגיעו הפעילים לבית החולים וולפסון והחלו בפעילותם. ברטל: "חילקנו את הכריכים לחולים, לסגל הרפואי ולאורחים. על הסנדוויצ'ים הדבקנו מדבקות 'בתיאבון' ו'סנדוויץ' זה אינו מכיל צער בעלי חיים'. כמו כן חילקנו גם פלאייר ובו הזמנה לצפייה בהרצאה בשם 'קירות שקופים'".

איך היו התגובות?
"עברנו בין המחלקות והתגובות היו טובות, אנשים שאלו והתעניינו והיו גם כמה אנשים שחששו וחשדו בפעילות שלנו".

למה החלטתם לפעול בבית חולים?
"כי החלטנו לעשות טוב לאנשים, בעיקר לאלה שנשארים שבת בבית חולים. זה ריגש את החולים וגם אותנו והצלחנו להעלות חיוך על פניהם".

הפעילות נערכה ללא תיאום עם רשויות בית החולים. לטענת הפעילים, מדובר בשעות ביקור שגרתיות ועל כן אין איסור לגשת לחולים. "הבאנו בחשבון שהדבר היחידי שיכול להגביל את הפעילות זה אנשים אלרגיים. כל מי שחילק ידע מה יש אצלו בכריך ודאגנו למשנה זהירות".

קארין סולמני, פעילה בת 19.5, טבעונית כבר חצי שנה, מוסיפה כי הפעילות לא הגיעה ממקום של הסברה טבעונית אלא בעיקר כאזרחות טובה: "היו מי שטענו שזה ניסיון לדחוף את הטבעונות לאנשים. אבל זה בא ממקום נעים ונחמד. זה לא מיצג שמראה את כל המוות והזוועות של בתי המטבחיים, אלא פעילות הסברתית נעימה וכיפית. היה מישהו שאמר שהוא לא אוכל מזון טבעוני בהגדרה וסירב לטעום מהסנדוויץ'. מהסגל קיבלנו תשבחות, הם טעמו ואמרו שאי אפשר להאמין שמדובר במוצרים ללא מרכיבים מהחי".

סולמני מפרגנת לחולון, העיר שבה גדלה, ומספרת בגאווה כי: "יש בעיר הרבה יותר סובלנות לטבעונות. בכל מסעדה יש אופציות טבעוניות וגם במכולת ניתן למצוא חלב סויה או טופו".

חדוה עסיס, המאושפזת ב"וולפסון", סיכמה את היוזמה: "אני שוכבת הרבה זמן בבית החולים. טוב שיש אנשים שמגיעים לעשות שמח ועוד עם אוכל כל כך טעים. האוכל שמגישים לנו בבית חולים הוא חסר טעם, וזה עדיף על מה שמגישים פה".

תגיות:

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר