מדירה סטנדרטית לשיק אירופאי. צילום: אילן נחום

מבית ענק בכפר לדירה קטנה בעיר: בית חלומות בחולון

כיצד הצליח האדריכל זהר בן לביא להפוך דירת קבלן קטנה וסטנדרטית בחולון לחלל שכולו שיק אירופאי. אתם מוזמנים להציץ:

פורסם בתאריך: 14.9.17 00:07

זהו סיפור על שינוי גדול בתוך דירה קטנה, שעבר על משפחה עם המעבר מהכפר לעיר חולון. הלקוחה ושני בניה, תלמיד תיכון וסטודנט, השאירו מאחוריהם בית פרטי גדול פי חמישה בכפר ופתחו פרק חדש בדירה בת 86 מ"ר בחולון. האתגר התכנוני שעמד בפני משרד האדריכלים BLV Design היה לשלב מטבח, פינת אוכל וסלון בחלל ציבורי נתון שגודלו 26 מ"ר. הלקוחה ביקשה שבדירה יהיו 3 חדרי שינה, 2 חדרי רחצה, סלון ומטבח. בדירה יש גם מרפסת שמש.

הדירה היתה קטנה מלהכיל את הרצונות והחלומות ויחד עם תקציב מוגבל, האתגר שעמד בפני האדריכל זהר בן לביא היה עצום: ליצור אווירה מושלמת ולמצוא פתרונות הולמים לכל פונקציה. בתהליך הזה נעשה שימוש באלמנטים עיצוביים ותכנוניים ליצירת תחושה גדולה, אך יחד עם זאת לשמור על תחושת החמימות וליצור את האינטימיות שכל אחד מאיתנו מחפש בביתו.

פרקט כהה קלאסי. צילום: אילן נחום

פרקט כהה מקדם את פני הבאים וממשיך ברצף לכל הבית ויוצר המשכיות שמייצרת תחושת מרחב. בשל היותה של הרצפה דומיננטית, סקאלת הצבעים שנבחרה לקירות ולריהוט מציגה גווני אפור ופסטל ליצירת רוגע.

המטבח: עירוב סגנונות

המטבח. מקרר צהוב ומרחב עבודה. צילום: אילן נחום

המטבח נמצא בכניסה ולכן נבנתה נישה להסתרה דקורטיבית של המקרר, שבמקביל הגדילה את המטבח מהסטנדרט הצפוף. סגנונו כפרי ,עם נגיעת צבע במקרר. כבר כאן אפשר לראות את עירוב הסגנונות של הבית, כמו בארונות כפריים שמעליהם נבנתה הנמכת גבס, שמייצגת את הקו המודרני, כמו גם הוילון הוונציאני. למשטח העבודה נבחר בוצ'ר שיוצר קשר עם רצפת העץ שתחתיו. ייחודו באופיו של חומר חומר שמתיישן ככל שהזמן עובר. אזור האכילה במטבח מוגדר בשולחן זכוכית, שבהשתקפות של גוף התאורה מעליו מייצרת עומק וסביבו כסאות שקופים שתורמים להמשכיות מהמטבח עד המרפסת.

הסלון: זכרונות ופינה אינטימית

הסלון. נישות גבס מוסיפות עומק. צילום: אילן נחום

תכנון הסלון נעשה מתוך מחשבה על רצון הלקוחה להיות נוכחת בביתה באמצעות הצגת חפצים שהביאה מביתה הישן בכפר. לצורך כך נבנו נישות מאחורי הספה שבליווי תאורה מייצרות תחושת גודל.  לריהוט נבחרו פריטים בהתאמה מדויקת וכך שלא יכבידו על החלל: השולחן הלבן המרכזי על רגליים גבוהות, מזנון טלוויזיה שעומד על רגל אחת בצידו האחד ומרחף בצידו האחר. מול  הספה כורסא ומאחוריה וילון כהה שמשדר יוקרה. הוילון הזה חצי שקוף ובכך מאפשר הצצה לנוף ובו בזמן מאפשר פינה אינטימית, מקום למנוחה לגוף ולנפש בהתאם לתפישת האדריכל שבית צריך  פינות נוחות.

פינה אינטימית בקצה הסלון. צילום: אילן נחום

המרפסת: מקום האירוח העיקרי בבית

בסוף הסלון מתחילה המרפסת שמכניסה את החוץ פנימה. המרפסת משמשת כמקום האירוח העיקרי של בני הבית. שדירת העצים הפסטורלית שמקיפה אותה מתחברת לאווירה הכפרית בפנים הבית  ומאפשרת לארח את האורחים בלי לארח את השכנים.  השכונה. המסדרון שמוביל למרחב הפרטי נוצל לאחסון, נושא שמהווה אתגר בדירות קטנות.

פתרונות אחסון חשובים במסדרון. צילום: אילן נחום

חדרי השינה: אישיים ופונקציונליים

המרחב הפרטי כולל את החדרים של בעלת הבית ושני בניה. לכן היה חשוב לייצר חלל אינטימי בחדר השינה שישקף אותה וישמש לצרכיה. בעלת הדירה היא "אישה קלאסית", מעין דמות מרומן רוסי, לכן בחדר עוצבה שידה קלאסית ומעליה תמונות של נשים מסרטים ישנים.

חדר שינה של בעלת הבית. קלאסיקות. צילום: אילן נחום

בחדרי הילדים נעשה שימוש בצבעים ותכנון מוקפד. לדוגמה, שולחנות הכתיבה צרים מכיוון הדלת ומתרחבים בהמשך והנישות מעליהם מסתירות את מכשירי החשמל. תכנון כזה מאפשר עבודה נוחה. על קיר חדר הסטודנט העוסק בחקר התנ"ך הודבקה מדבקה בצבע הריהוט של פסוק שהוא אוהב.

חדר אדום לתיכוניסט. פונקציונליות ונוחות. צילום: אילן נחום

חדר כחול לסטודנט חוקר התנ"ך. צילום: אילן נחום

מסכם האדריכל זהר בן לביא: "הבחירה במוטיבים כפריים, לצד הקפדה לטשטש את כבדות הסגנון הזה בקווים מודרניים מאופקים, תוך התמקדות באתגר העיצוב של חלל קטן, יצרו בית נעים, מזמין ועוטף למי שגר בו, שמייצג את נפשותיהם והווייתם".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר