האם הצהרונים יושבתו? "השכר נמוך מזה של עובדי מקדונלד'ס"

כאלף עובדי רשת קהילה ופנאי בחולון שמשתכרים מכ-30 שקלים לשעה בלבד, הכריזו מאבק: דורשים לשנות את תנאי ההעסקה

פורסם בתאריך: 14.9.17 14:43

העובדים ברשת קהילה ופנאי הודיעו: נצא לשביתה לאחר החגים. הסיבה: לטענת העובדים, הובטחה להם העלאה משמעותית בשכר ושיפור בתנאי העסקתם. המשמעות: אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן אחרי החגים, כאלף עובדים לא יפעילו את הצהרונים, דבר שייצור כאוס בעיר.

בתחילת השבוע הודיעו העובדים באמצעות ההסתדרות, כי הם מתכוונים להחריף את המאבק אם לא ימולאו דרישותיהם. "בפגישת המשא ומתן במהלכה הציגה הרשת את תשובתה למסמך הדרישות של העובדים, התברר שהרשת מתעלמת ממרבית דרישות העובדים ואינה נענית כלל למרבית הדרישות. מצב זה אינו מותיר ברירה בפני העובדים ובמידה שעמדת הרשת לא תשתנה באופן משמעותי, כל האופציות עומדות לרשותינו", כתבו העובדים להנהלת הרשת.

לטענת העובדים כיום שכרם הממוצע הוא נמוך ועומד על כ-30 שקלים לשעה, בעוד שהובטח להם, כי החל מתחילת השנה יוכפל שכרם ויעמוד על כ-60 שקלים לשעה. "כולם יודעים לעשות טקסים יפים ומפוארים וראש העיר מוטי ששון והצוות דואגים לשבח אותנו בכל הזדמנות, אבל כשזה מגיע לתנאים הם נאלמים דום", טוען אחד העובדים.

עובדת נוספת טוענת: "השכר שלנו יותר נמוך מעובדי מקדונלד'ס. איך אני אמורה לפרנס את משפחתי ולקיים אותה? נמאס לי, ואם לא האהבה שלי לילדים הייתי עוזבת מזמן".

עובדת אחרת אמרה ל"השקמה חולון": "כבר לא כיף לבוא לפה, לחברי ההנהלה יש תנאים טובים ואותנו, את העובדים שכחו, אבל עכשיו נראה למי יש יותר כח".

חבר מועצת העיר חולון, שי קינן, שמלווה את עובדים, אמר: "המדיניות העירונית של הפרטת השירותים לתושב וגלגול האחריות על קבלני משנה, אינה מקובלת ובמיוחד כשמדובר על חינוך וטיפול בילדי העיר. את הקבלן מעניינת שורת הרווח, בשונה מעירייה שתפקידה לתת שירות. זוהי התהום הפעורה שבין הגישות ואעשה הכל כדי שהשירות הזה ינתן על ידי העירייה לטובת הילדים והוריהם".

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה כי "לא ידוע לנו על צעדי מחאה מתוכננים. אנו ממשיכים בעבודה כרגיל".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר