סיילס. "התמכרתי למורפיום"

סיפורו של בחור חולוני שכמעט מת בשל הרצון לרזות

ניתוח לקיצור קיבה כמעט הביא למותו ולאחר שהורדם והונשם למשך חודשים, קם על רגליו. היום, בן סיילס, רזה מתמיד, מפליג ומטייל מסביב לעולם

פורסם בתאריך: 11.10.17 09:33

בן סיילס, תושב חולון, קיבל את חייו בחזרה. לאחר שעבר ניתוח שרוול שהסתבך, היה מאושפז בחוסר הכרה למשך חודשיים. כעת, לאחר שקם על רגליו והתאושש, הוא מסביר מה גרם לו לעבור את הניתוח הגורלי וכיצד הוא מגשים את חלומו להיות מדריך טיולים מסביב לעולם. "אמנם לא היה לי תסכול יומיומי בשל ההשמנה", הוא אומר, "אבל הרגשתי שאני צריך לרזות כדי להכיר יותר חברים, להיות פחות מוזר ולא להרגיש נבדל".

"אצלנו, הגייז, קשה למצוא זוגיות במשקל עודף"

בימים רגילים, סיילס, בן 29, עובד כעוזר הוראה בחולון. הילדים אוהבים אותו, המורים מפרגנים לו, אבל בקיץ הכל משתנה, כאשר הוא אורז את המזוודה ונוסע לנמל חיפה, משם הוא מפליג בעבודתו הנוספת כמדריך טיולים בחברת מנו ספנות. "תמיד אהבתי לטייל, אני אוהב ים, צלילות וטרקים. המקום האהוב עלי בעולם הוא סיני. במשך השנה אני עובד במוסדות החינוך של העיר כמאבחן התנהגותי ועוזר הוראה. בחופשות, אני הופך למדריך טיולים בעולם – איטליה, יוון, קפריסין, רומניה ובולגריה, וכן גם בקווקז- גיאורגיה ואזרבייג'אן. המוטו שלי הוא: אני לא מטייל כדי לברוח מהחיים, אני מטייל כדי שהחיים לא יברחו לי".

"אני מטייל כדי שהחיים לא יברחו לי"

סיילס יודע היטב מה פירוש "שהחיים לא יברחו". עד לפני שלוש שנים סבל מהשמנת יתר אשר בעקבותיה החליט לעבור ניתוח בריאטרי לקיצור שרוול, ניתוח שכמעט סיים את חייו. "ההשמנה לא הפריעה לי ברמה היומיומית", מסביר סיילס, "אבל הבנתי שאם אהיה פחות שמן אוכל להכיר חברים, להיראות אולי פחות מוזר ולא להרגיש אנדרדוג. גם עניין הזוגיות היה חשוב לי מאוד – מעבר לכך שאני חולוני גאה, אני באופן כללי גאה, ואצלנו, הגייז, קשה למצוא זוגיות מעבר למשקלים מסוימים".

"היו לי סיוטים קשים"

סיילס, שהחליט לעבור את הניתוח הבריאטרי, מספר על התהליך ועל החוויה הקשה שעבר: "עברתי אבחון, עשיתי את כל הבדיקות, נפגשתי עם כמה רופאים והיה רופא שאמר לי שלא צריך לחתוך את כל הקיבה אלא רק חלק –  80 אחוז, כדי לא לאבד ויטמינים ומינרלים שנמצאים בה.

"כשהתעוררתי מהניתוח, הרגשתי תחושה מזעזעת. היו אמורים לבחון דרך בדיקת רנטגן פשוטה האם הקיבה שלי נסגרה כראוי ואין דליפות של מיצי קיבה לתוך הגוף. לא עברתי את הבדיקה בשל רשלנות, הקיבה שלה דלפה, מה שאומר שבעצם עיכלתי את עצמי".

סיילס הורדם והונשם למשך חודשיים, ולדבריו, "היו לי הרבה הזיות בזמן הזה. היו לי סיוטים קשים שזכרתי אותם בבירור, הייתי תחת השפעות קשות של מורפיום נגד כאבים, ובעקבותיו קיבלתי כדורים נגד התמכרות ששיבשו לי את התודעה".

כשהתעורר לבסוף, היה צריך לעבור שיקום פיזי ונפשי. סיילס הציב לעצמו יעד שעזר לו לעמוד על הרגליים – נסיעה לתחרות האירוויזיון בוינה, אוסטריה. "החלטתי שאי עושה הכל כדי להגיע לאירוויזיון שהתקיים בחודש מאי בוינה. הייתי באירוויזיונים בעבר, אבל הפעם הרגשתי שיש לי יעד לעמוד בו. הביקור אכן עמד בציפיות, כי ישראל העפילה לגמר לראשונה אחרי ארבע שנים", הוא אומר בחיוך.

"הצבתי יעד: לקום ולהגיע לאירוויזיון"

איך מזהים חולוני בחו"ל

לאחרי שחזר לישראל, התחיל ללמוד הדרכת טיולים בחו"ל, בשלוחה של אוניברסיטת חיפה בתל אביב והתקבל לסטאז' בחברת מנו ספנות. "במקור, כתבתי את עבודת המחקר על אזרבייג'אן. גיליתי את המדינה המדהימה הזו כשביקרתי שם באירוויזיון 2012 כחובב וכצלם פרילנסר. שיתפתי אז פעולה עם רשות השידור. האזרים השתמשו באירוח התחרות כדי לקדם את התיירות במדינה ולקחו את כל העיתונאים לסיורים בעיר הבירה באקו ובחלקים נוספים של המדינה. התאהבתי בנוף הפראי ובאנשים החמים. לצערי, אין הרבה טיולים לאזרבייג'אן, הישראלים עדיין לא גילו אותה. רוב הזמן אני עובד על קרוז כמדריך ביעדים שאליהם מפליגים".

זה כבר הקיץ השני שסיילס מטייל בזמן שחבריו החולונים מתלוננים על הלחות, אבל הוא מודה כי במשך הזמן גם הטיולים הללו הפכו לחלק משגרה: " קצת התרגלתי ליעדים שאני מבקר בהם – איי יוון, רומניה ובולגריה. כשאני מגיע להדריך במקומות חדשים, מתעורר אצלי ניצוץ חדש, יורד האסימון ש'אני בחו"ל ומשלמים לי'. יש לי חברים קרובים בעבודה אבל אני גם מתגעגע לחברים בארץ. חסר לי ההווי החברתי ואני מרגיש שבזמן הזה קשה לי לפתח מערכת של זוגיות או להתאמן באופן רציף בחדר כושר ולנצל את מבנה הגוף החדש שלי, זו הקרבה ואני מודע לה".

רגע לפני שבן מסיים את הראיון כדי לעלות שוב על הספינה ולהפליג, הפעם לאיה נאפה, הוא מתפנה להגדיר "תייר ישראלי" מהו. "תייר ישראלי", הוא אומר בחיוך, "הוא זה שבודק את כל החנות, מבקש הנחה ובסוף לא קונה. הוא גם התייר ששואל אותה השאלה פעמיים".

אתה נתקל גם בתיירים מחולון?

"בוודאי, ואת התיירים החולונים למדתי גם לזהות בקלות: בכל פעם שהם רואים תהלוכה, הם מיד מתפארים בעדלאידע החולונית ומצקצקים, 'אצלנו יותר יפה ומושקע'. הם צודקים".

 

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בן אתה אדם מדהים ויש לך המון יתרונות.מדריך לדוגמא.העיקר הבריאות והכי הרבה שמחת חיים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר