יום חג לילדים עם אופניים

חג האופניים: מתיקון פנצ'רים בעיר ועד הדרך למצוא זוגות גנובים

איפה מתקנים בחולון? איך מלמדים לרכוב על אופניים ואיך מתאימים אותם לילד? כיצד נערכים ב"וולפסון" ואיפה תמצאו את האופניים החדשים שנגנבו? כל התשובות

פורסם בתאריך: 28.9.17 19:49

יום כיפור הוא גם חג האופניים לילדים ברחבי הארץ ובסוף השבוע הקרוב, כאשר התנועה תיעצר למשך 24 שעות, רוכבי האופניים של חולון יתעוררו לחיים. מי שעובד קשה לקראת החג הם מוכרי האופניים ברחבי העיר אשר פועלים במרץ רב כדי לעמוד בביקוש הגובר לאופניים חדשים או לתיקון האופניים שנשכחו במשך השנה במחסן.

משה נח מחנות "אופני כל גיל" ברחוב סוקולוב בחולון מתקן בקדחתנות אופניים והתור הולך ומתארך מרגע לרגע. החנות שלו קיימת בחולון כבר 40 שנה ורבים מזוגות האופניים שהוא מתקן שייכים לילדים שהוריהם פקדו את חנותו כשהם היו ילדים.

אופני כל גיל. עובדים במרץ כבר 40 שנה

"אנחנו עובדים עכשיו קשה פי עשרה, אבל בסוף השבוע ננוח", אומר נח בעודו מנסה להפיח חיים בכידון חלוד שנעקר ממקומו. כאשר אני מבקש לשאול על הציפיות מהחג ומהקונים הרבים אשר נמצאים סביבו, אחד הלקוחות, בחור דתי, מפנה את תשומת ליבי לכיפה על ראשו של של נח ואומר: "איש דתי שמתקן אופניים לפני יום כיפור עושה את זה בלב לא שלם. תחשוב טוב לפני שאתה מאמת אותו מול חילול החג".

"אופני אילנית" היא חנות חדשה יחסית, שנה וחצי בסוקולוב בחולון.  לפני יום כיפור הקודם המתין רוני פלדמן הבעלים ללקוחות, שלא הגיעו: "אנשים מכבדים את יום כיפור ולא רוכבים על אופניים חשמליים. יש כאלה שמוציאים את הסוללה ורוכבים באופן לא ממונע. אנחנו עובדים קשה כל השנה ויש מספיק פרנסה, אבל אנחנו לא מחכים ליום כיפור כאילו היה מדובר ב'מאני טיים' שלנו". גם בחנויות אחרות בעיר – "אופני ידידיה" ברחוב חנקין  ו"גרין אופן" ברחוב סוקולוב – כולם נראים עסוקים עד מאוד לקראת "חג הרכיבה הלאומי".

קסדה בראש טוב וטיפים לרכישת אופניים

במקביל אליהם נערכים בבית החולים וולפסון עם תערובות הגבס וסדי הקיבוע למקרי הפציעה אשר עלולים להתרחש. בשנה שעבר נרשמו ברחבי הארץ 187 תאונות שבהן היו מעורבים ילדים רוכבי אופניים, מתוכם 20 הגיעו לבית החולים וולפסון.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית בטרם, טוענת כי "היעדר רכבים לא מפחית את כמות התאונות. למעשה, מרבית התאונות נגרמות כתוצאה מנפילה ולא מהתנגשות עם כלי רכב". לדבריה, קסדה עשויה להפחית עד 88%  מפגיעות ראש ומוח. לפני יום כיפור ההורים חייבים להתריע בפני ילדיהם שרוכבים על האופניים, למשנה זהירות ולמיתון מהירות הרכיבה".

גדי מינץ, מבעלי רשת "רוזן ומינץ", מסביר: "הדבר החשוב באופני ילדים הוא לוודא שהילדים ירגישו בהם נוח ולא פחות מכך יהיו מוגנים ומצוידים בקסדה. חשוב שילדים ירגישו בנוח ברכיבה ולא ירכבו על אופניים גדולים או קטנים למידתם. אופניים שאינם מתאימים הם סיכון בטיחותי – ילד אינו יכול לשלוט באופניים הגדולים ממידתו, אין באפשרותו לנהוג בהם ביציבות, לעצור או לרדת מהם בבטחה. רכיבה לאורך זמן על אופניים גדולים מדי תביא לכאבים אשר יכולים להוביל לנזק גופני בלתי הפיך".

מומלץ להגיע עם הילד לחנות האופניים כדי לבצע התאמה מלאה בחנות. בעת הרכישה יש להקפיד שהילד מגיע עם כפות הרגליים לרצפה כשהוא עומד עם רגליים מפוסקות מעל צינור השלדה העליון. אם רוכבים בלי גלגלי עזר מרווח העמידה אמור להיות לפחות 4 ס"מ. חשוב לשים לב כי בעת דיווש זווית הברך בעת קיפולה לא תעלה על 90 מעלות; רכיבה עם אוכף נמוך לאורך זמן מזיקה לברכיים. גם רכיבה עם אוכף גבוה מדי גם היא אינה נוחה ותביא אף לאובדן שליטה.

איך מלמדים רכיבה על אופניים?
"הדרך הכי טובה ללמוד לרכב על אופניים היא עם אופניים ללא דוושות וגלגלי עזר. אופניים אלו ניתן לרכוש כבר בגיל שנתיים ובעזרתם ללמד את הקטנטנים את שיווי המשקל והקואורדינציה שלה הם זקוקים ברכיבה על אופניים עם דוושות. עדיף לקיים את רכיבת האימון הראשונה במגרש סגור ללא מכשולים, כלי רכב או עצמים שיפגעו בריכוז הילד ברכיבה".

מהי החשיבות של גלגלי עזר?
"גלגלי עזר הם אביזר פשוט שתפקידו לסייע לילד לרכוש בטחון ולתרגל רכיבה בשיווי המשקל. חשוב להקפיד שגלגלי העזר יהיו מפלסטיק עם ציפוי גומי, שמספקים אחיזה טובה יותר מגלגלי פלסטיק יצוקים".

איך מתאימים את האופניים לילד?
"התאמת מידת האופניים נעשית בהתאם לגובה הילד וביחס לקוטר החישוק הנמדד באינצ'ים. לדוגמה, קוטר חישוק "12  – גילאי  3-2  גובה: 80-90 ס"מ; קוטר חישוק "14  – גילאי 4-3  גובה: 100-90 ס"מ; קוטר חישוק "16 – גילאי 5-4 גובה: 110-100 ס"מ וכך הלאה".

בעת הקנייה מומלץ להצטייד בשמנים לשימון חלקי ההינע באופניים, חומרי ניקוי, מנעול למניעת גניבה, כפפות להגנת כפות הידיים וכמובן בקסדה שעשויה להציל חיים. יש חשיבות גם למתח שרשרת – מתח השרשרת באופניים ללא הילוכים הוא זה ששומר על השרשרת במקומה. מתיחת יתר תקשה על המדווש ותאט את האופניים. השרשרת צריכה להיות רפויה במידה.

האופניים נגנבו? אפליקציה חדשה תאתר אותם

האופניים נגנבו או אבדו לכם? באפליקציה משטרתית חדשה תוכלו לבדוק אם הם אותרו על ידי המשטרה ולקבלם בחזרה. בשבוע האחרון הושקה במחוז תל אביב אפליקציה שפותחה על ידי משטרת ישראל ומטרתה השבת אופניים שנגנבו או אבדו לבעליהם. האפליקציה מאפשרת לחפש ולצפות במאות זוגות אופנים חדשים ובאופניים יקרי ערך שנמצאו, הוחרמו ומוחזקים בידי משטרת מחוז תל אביב. החיפוש נעשה על ידי סינון תוצאות לפי פרמטרים שונים. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על תמונת האופניים הפרטיים שלכם ולהשאיר פרטים, ומהמשטרה ייצרו עימכם קשר במטרה להשיב לכם את האופניים.

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר