קרדיט תמונה: INGIMAGE
קרדיט תמונה: INGIMAGE

משבר הקורונה- היום שאחרי. הגנה או צמיחה?

משבר הקורונה הוכיח פעם נוספת, כי למשברים עולמיים ישנן השלכות כלכליות דרמטיות על עסקים בכל רחבי העולם. מה ניתן לעשות בעת תקופת משבר בכדי להגן על העסק שלכם ולאפשר לו להמשיך לפעול 

פורסם בתאריך: 8.6.20 08:59

משברים כלכליים עולמיים כגון משבר הקורונה, משבר הסאב-פריים בשנת 2008, משבר בועת ההיי-טק בשנת 2001, משפיעים על ארגונים וחברות בכל הגדלים, אך עסקים קטנים ובינוניים מושפעים מהם במיוחד.

במרבית המקרים, אין לעסקים אלו נכסים ו/או עתודות פיננסיות שתסייענה להם להתגבר על המשבר והם מושתתים על תזרים המזומנים בעיקר. בעת משבר כלכלי, עסקים אלו נדרשים לארגון מחדש באופן מהיר ואפקטיבי כדי להגן על העסק בתקופת המשבר ולהבטיח שהוא ישרוד ואף ישגשג במהלך התנודות הכלכליות.

להלן 10 כלים חשובים לניהול העסק בתקופת משבר ולאחריו, שמירה על איתנותו והובלה לצמיחתו:

תזרים מזומנים שוטף: הכינו תזרים מזומנים שישקף לכם את ההכנסות וההוצאות העתידיים הצפויים שלכם,  לפחות ל- 6 חודשים הקרובים. השתמשו בטווח של מגן בטחון של כ- 10%-15% מהצפי שלכם. מנעו גירעונות.

מקדמות מס הכנסה: בקשו מרו"ח לבדוק את שעור מקדמות מס ההכנסה שלכם, בין אם היתה ירידה או צמיחה לאור המשבר.

מקדמות ביטוח לאומי: בקשו מרו"ח לבדוק את גובה המקדמות שאתם משלמים לביטוח לאומי. שימו לב- תשלום בחוסר עלול לפגוע בתגמולי פגיעה בעבודה.

הכנסות: המשיכו לגבות מהלקוחות. הגיעו להבנות וגלו גמישות. קבלת תשלום באיחור עדיף מחובות מסופקים או אבודים.

הוצאות: בחנו את כל ההוצאות שלכם בעסק. דחו הוצאות ככל שניתן, הקטינו אותם ובטלו הוצאות מיותרות, יחד עם זאת, אל תפגעו במוסר התשלומים שלכם. שמרו על קשר עם הספקים שלכם ואל תתעלמו מהם. ניתן להגיע להבנות, לפרסת חובות ולהסכמי אשראים חדשים.

עובדים: המשיכו להיות בקשר עם העובדים בחל"ת ועובדים מהבית. בחנו התייעלות בעלויות השכר, ביטול מישרות מיותרות, העבירו כ- 20% ומעלה מהעובדים לעבודה מהבית וצמצמו שטחים וחניות.

בנקים: לבנק חשוב לדעת שהם נמצאים בצד הבטוח. אל תחכו שיפנו אליכם, תיזמו קשר עם הבנק והראו להם שאתם עם היד על הדופק. בקשו במידת הצורך מחזור הלוואות, הלוואות לזמן קצר, הגדלת אשראים.

קרן סיוע לנפגעי קורונה: הלוואה בערבות המדינה- זו ההזדמנות לקבלת הלוואה בערבות מדינה, עם גרייס לשנה. בריבית של כ- P+1.5%. הריבית בשנת הגרייס תשולם ע"י המדינה. סכום ההלוואה הינו עד 16% ממחזור ההכנסות שלכם לשנת 2019, ועד סכום מקסימלי של 20 מיליון ₪.

חדשנות: התמקדו בחדשנות. אוטומציה בפעולות רוטיניות אשר ניתנות להחלפה במערכת ממוחשבת, אבטחת מידע של המערכות הממוחשבות למניעת הונאות ומעילות. מוצרים ושירותים חדשים –שינוי והוספת מוצרים, שינוי במתכונת  השירות, התרחבות ללקוחות ממשלתיים, עירוניים ומוסדיים, יצור מקומי והקטנת תלות בסין, העברת עבודות מקבלני מישנה אליכם.

הכנות שיווקיות: חישבו מחוץ לקופסא. הקימו אתר מכירות ON-LINE.

היו בקשר עם רואה החשבון שלכם בימים כתיקונים ועל אחת כמה וכמה בעתות משבר. לעיתים יש נטייה להסתיר דברים עליהם "לא נעים" לחברה לספר לרו"ח. שימו לב, רו"ח הוא "הרופא הפיננסי" שלכם. אל תסתירו מפניו דבר. תפקידו לסייע לכם ללכת בתוואי האופטימלי של תכנוני מס חוקיים.

אהרון ברק – שופט בית המשפט העליון קבע: "לא רק שרשאי נישום לתכנן את חבות המס שלו, זוהי חובתו!" 

והעיקר- לא לפחד כלל.

משרד רואת החשבון שולמית שדה הוא משרד מנוסה ומוביל, המספק ללקוחותיו מגוון רחב של שירותים במעטפת כוללת, One stop shop  לניהול כל הנדבכים הפיננסיים של העסק. שולמית שדה בוגרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות וראיית חשבון במכללה למנהל, כיהנה בעבר כסמנכ"לית כספים בקבוצת חברות גדולה והיתה אחראית על כלל ההיבטים הפיננסיים של הקבוצה.

משרד רו"ח שולמית שדה הוא משרד משפחתי ותיק ומנוסה המספק שירותי ראיית חשבון, ייעוץ מס, הנהלת חשבונות, חשבות שכר, עריכת דוחות כספיים, תכנוני מס והחזרי מס, באווירה משפחתית תומכת ובגובה העיניים לכל לקוח ולקוח.

כתובת המשרד: הכישור 49 חולון

טלפון: 03-5599553  050-2702255

רו"ח שולמית שדה. צילום: רחל שדה

רו"ח שולמית שדה. צילום: רחל שדה

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר