גיבורת העל מחולון: תכירו את יוצרת "פלאפלמן" שיצא מגבולות ישראל

דורית מיה-גור כבשה את ישראל ואת הזירה הבינלאומית עם "פלאפלמן", שחוברת בכיכובו נמכרה באחרונה ב-500 דולר, וחוגגת 13 שנות יצירה

פורסם בתאריך: 1.11.17 17:52

"אקשן, מציירים", היא תערוכה המוקדשת ליוצרת הקומיקס הישראלית דורית מיה-גור, מי שמוכרת בזירה המקומית והבינלאומית בסגנון ציורה, המשלב בין  זהותה הישראלית לסגנון הציור האמריקני האהוב עליה. מיה-גור עובדת בתחום כבר 13 שנים, מתגוררת בחולון ובולטת בעשייתה בזירת הקומיקס.

"אני יודעת שבארץ התחום הזה גברי יותר ופחות מתחברת לראיה הזו. אם כבר סטריאוטיפים, אז מי שיושב בבית ומצייר, נחשב כמשהו נשי יותר. בעולם זה ממש מקובל", היא אומרת, "יש המון נשים שעוסקות בקומיקס: יש אישה שמאיירת את 'קונאן הברברי', אמנדה קונאן עושה דברים מדהימים ואלימים בטירוף והיא אישה שמקבלת את הכבוד הראוי לה. מסתכלים על הכישרון ועל מה שאתה מביא לתחום, לא על מגדר. בארץ, אנו רחוקים בתפיסות מגדריות מול מה שקורה בעולם".

צילום: שני חן

 

מיה-גור למדה לצייר קומיקס בארצות הברית, "במקום שהוא כמעט היחיד בעולם שמתעסק באנימציה, וברמה הגבוהה ביותר", היא מספרת ומוסיפה: "שני בניו של מנהל המקום נחשבים לנסיכי הקומיקס ועבדו גם עם מארוול ו-DC. רק 30 אנשים בשנה מתקבלים ללמוד שם, ובחצי שנה הראשונה לא סיפרתי שאני מישראל. יש לי מהבית אנגלית שוטפת במבטא ברוקלינאי, אז לא חשדו. בחגי ישראל, ג'ו קיוברט מנהל המקום היהודי היה מאחל לי חג שמח ואז התחילו שאלות. כשסיפרתי, הם הופתעו. הייתי הישראלית היחידה, והתייחסו אליי מאוד יפה".

 

מאז לימודיה יצרה מיה-גור את הסדרה "פלאפלמן", אחד מהקומיקסים הנמכרים בארץ, שנמכרת גם לאספנים בחו"ל. "הסדרה מכרה מעל 15,000 עותקים", היא אומרת, "ובאחרונה מכרו ב-Ebay ב-500 דולר חוברת כזו לאספן שחיפש גיבורי על ישראליים. לא ראיתי מזה שקל, אבל זה כבוד".

למה דווקא "פלאפלמן"?
"רציתי ליצור גיבור על ישראלי שהוא אנטיתזה לגיבור האמריקאי החטוב ובעל כוחות העל. ישראל היא חברה צינית והשתמשתי בזה: לקחתי גיבור ג'ינג'י עם עיניים כחולות, מנומש, שמנמן ומגושם, שאין לו כוחות על".

"אקשן, מציירים!", מוזיאון הקומיקס, חולון, 15.11.17 – 10.3.18.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר