רועיקי מצחיקי – המורה לספורט שמאיים על יובל המבולבל

אתה תותח או נמרח, את חזקה או אזעקה? תשאלו את רועי חיגשי, שהתלמידים שלו עפים עליו וחוגג "יומדלת" וגם "חתמונה". את התרגום תוכלו לקרוא בשורות הבאות:

פורסם בתאריך: 26.11.17 17:58

קשה להישאר אדישים כשרואים ושומעים את רועיקי מצחיקי בפעולה. הילדים, אם להשתמש במונחים של היום, "עפים" עליו. הוא מצחיק, הוא ספורטיבי, הוא כובש, הילדים מחקים אותו, חוזרים על הבדיחות שלו, צוחקים איתו ונדמה שגם ההורים התחברו אליו – "החלילן מהמלין של שנות האלפיים", הם קוראים לו.

קוראים לו רועי חיגשי. הוא תושב העיר חולון, בן 39, נשוי למורן ואב לשלושה ילדים – הראל, דנה ואליה. הוא נולד וגדל בגבעתיים אך כמו בלא מעט אגדות, עקר אחרי אהבתו לעיר חולון. חיגשי, שהילדים מכנים אותו "רועיקי מצחיקי", הוא מורה לחינוך גופני ויזם חינוכי, ואם זה לא מספיק, הוסמך כמדריך קפוארה, אתלטיקה, חדר כושר, כדורסל, שחייה, התעמלות אקרובטית ואפילו ריקודים סלוניים. הוא משלב בעבודתו שלושה תחומים עיקריים: הומור, ספורט וחינוך. את הכשרתו הוא רכש ממכללת סמינר הקיבוצים, שם סיים בהצטיינות תואר ראשון בחינוך גופני  ותואר שני בחינוך לפעילות גופנית ובריאות. עם השנים פיתח שיטת חינוך הנקראת: "חיוך גופני : מאמינים בחינוך – מאמנים בחיוך". זוהי שיטת חינוך שבה ההומור למעשה מנטרל גורמי לחץ, סטרס, מקליל סיטואציות לא נעימות ומעניק הזדמנות לפתור מחלוקות עם חיוך וקריצה.

"לפעמים במהלך שיעור", הוא מספר, "כשיש ריב על כדור, אני פונה לשני התלמידים ושואל אותם, מי מוכן לוותר ומי סתם כבד כמו פסנתר? השאלה הזו כבר מעלה חיוך אצל התלמידים ומעניקה לילדים קרקע יותר נינוחה להסתדר ביניהם בפיקוחי", הוא מסביר. דוגמאות לשפה המיוחדת והמצחיקה שיצר עם ילדים לא חסר: "אתה תותח או נמרח?", "את חזקה או אזעקה?". לדבריו, אלו הן לא סתם שאלות מצחיקות שמעלות חיוך וצחוק. הן שאלות שמציבות את השומעים בדילמה, איזה מן ילד אני? ובכך הילד מגלה שזו הבחירה שלו – איך הוא רוצה להיות".

חיגשי גם חוטא בכתיבה. "את ספר הביכורים שלי, 'יומודלת', הוצאתי לפני שנתיים וחצי והילדים מאד אהבו אותו. זה ספר משעשע, מלא חידודי לשון על דלת עצובה שרוצה שיחגגו לה יומולדת, וזו גם דרך אטרקטיבית להעביר  לילדים מסר של חברות ורעות: אתם רואים חבר עצוב, נסו לשמח אותו". בימים אלה הוא עובד על ספר ההמשך שייקרא "חתמונה- חתונה לתמונה" ועל פרויקט ה"מצחקים" – משחקי תנועה מצחיקים לספר "משחק ומצחק".

צפו ברגע השיא מתוך הספר "יומודלת":

איך נולדה הדמות של רועיקי מצחיקי?

"תמיד הייתי איש בידור. ב-2002 הייתי איש צוות בידור ברשת מלונות ישרוטל ושם התוודעתי לאהבה שלי לעבודה עם ילדים במקביל להיותי בחור מצחיק. אבל העבודה בתחום זה לא פשוטה, ולפעמים בתחום הבידור יש תקופות לא פשוטות מבחינה כלכלית ולכן חיפשתי יציבות. כך למעשה החלה הקריירה שלי כמורה לחינוך גופני. עם השנים, הבידור והחינוך השתלבו וגיליתי את היופי של הומור בחינוך. כך נולדה הדמות של המורה המצחיק, שמעצים את הילדים באמצעות הומור ופעילות גופנית. הרגע המכונן שלי היה שבועיים לפני גיל 35. רעייתי מורן קנתה לי הקלטת שיר באולפן והאיצה בי להקליט את שיר הנושא לדמות שלי בעקבות הזמזומים שהיא שמעה ממני בבית. כך הכל התחיל". שיר הנושא "ספורט עם רועיקי מצחיקי" התקבל באהבה בקרב הילדים ויש לו כבר אלפי צפיות ביוטיוב.

צפו ב"ספורט עם רועיקי מצחיקי":

אז אתה רוצה להיות יובל המבולבל?

"לא בדיוק, אבל זה מצחיק שאתה מזכיר אותו. בשנה שעברה נרשמתי לקורס בבית הספר 'הדרך שלי' לאמני ילדים של יובל המבולבל כי קיוויתי שיובל יגלה אותי. רציתי לשתף פעולה עם מי שנחשב לאורים והתומים של עולם הילדים, אבל לצערי יובל פספס אותי בענק. למרות היותי אחד הבולטים בקורס, לא נהניתי מיחסו של המאסטר".

אולי כי אתה מהווה איום עליו?

"אין ספק שזה תחום קשה, תחום אמני הילדים, ומספרים שהוא רווי ומוצף באמנים, אבל עם זאת, אני בטח לא הולך לעצור, להרים ידיים ולהיכנע לקושי. אני רואה את עצמי יותר בכיוון של אמן ילדים אטרקטיבי שמשלב את נושא החינוך לפעילות גופנית ובריאות מגיל צעיר, בטח שכשישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בהשמנת ילדים. הילדים חייבים להתעורר ולהעיר את ההורים. השינוי חייב לבוא מבפנים ולכן המצאתי את תכנית הבריאות שלי שנקראת 'שיעור מה טעים' שמוטמעת כבר שנה שנייה במספר בתי ספר במרכז ובייחוד בחולון".

על אילו הישגים נוספים אתה גאה?

"בתחום ההומור וספורט תחרותי, שמחתי על ההצלחה עם נבחרת כדורסל בנות של בית הספר שזר. לא חשבתי שהבנות יתחברו בכזו אהבה ומסירות לתחום. במהלך שבע השנים שלי כמורה בבית הספר, בית הספר שזר לקח שלוש אליפויות העיר – מקום שלישי ומקום רביעי ופעמיים נוספות רבע גמר. גם שם השתמשתי בהמון הומור על מנת להעביר את התכנים, לרתום את הבנות, והמסר וזה ללא ספק כלי שאני מאוד מרגיש את יעילותו ונהנה מפירותיו".

מהו הדימוי הכי מצחיק-אטרקטיבי שלך?

"שלט-סלט בוודאי. זה עושה את העבודה בצורה הכי טובה. כדי לעודד את הילדים לאכול ירקות, ביקשתי מהם לקחת מלפפון ולחצות אותו לאורך ואז לחורר קצת מקום לחתיכות עגבניות בעזרת ההורים, ואז נוצר סלט בצורת שלט. הילדים עפו על זה, שיחקנו קודם עם השלט ולאחר מכן אכלנו אותו".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"כרגע אני כבר שנתיים בחל"ת מעבודתי כמורה כיוון שאני מנסה את מזלי בתחום אמני הילדים. כמורה, אופציית המפרנס היא לא באמת ריאלית ולכן אני כרגע מפעיל ימי הודלת, מפעיל חוגי ספורט ויש לי הצגה מצחיקה בשם 'ספורט עם רועיקי מצחיקי – גם פיל יכול להיות פעיל'. אני מאחל לעצמי להופיע על הבמות הכי גדולות על מנת לנצל את ההשפעה העצומה שתהיה לי על ילדים בנושא של חינוך לספורט, אורח חיים בריא ובכלל חינוך. האמת שאני מאחל לעצמי במסגרת האקדמית, להמשיך לחקור גם בדוקטורט את תחום ההומור בחינוך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין ספק שמי שפועל מתוך הלב נכנס ללב ואין פלא שכל הילדים מתחברים אליו ולתכנים.איש יקר ורגיש

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רועיקי מצחיקי המלך הבלתי מעורער של עולם הילדים!!
    שעובדים עם הלב זה נראה בדיוק ככה!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר