צילום מתוך התערוכה של בּוֹדוּאה מוּאנדה
צילום מתוך התערוכה של בּוֹדוּאה מוּאנדה

חיי הלילה של בירת קונגו: לחפש את האור מתחת לפנס

איך חיים ולומדים בחושך? שיח בצילום עם הצלם הקונגולזי בּוֹדוּאה מוּאנדה בתערוכת צילומים מרגשת במכון הטכנולוגי בחולון

פורסם בתאריך: 28.1.19 15:28

ליותר מ-70% ממשקי הבית בברזוויל, עיר הבירה של קונגו אין חשמל, ואספקת החשמל למשקי הבית שבכל זאת מחוברים לרשת, לרוב אינה סדירה. כחלק מהתנאים הקשוחים של המציאות העירונית, נאלצים הסטודנטים תושבי העיר לשלב עבודות מזדמנות עם לימודים במשך היום ולהשלים את מטלות הלימוד בשעות הלילה. אבל כיצד לומדים ללא תאורה וללא חשמל? 

תערוכה חדשה של הצלם בודואה מואנדה מקונגו, שתוצג החל מ-31.1 בגלריית הספריה במכון הטכנולוגי חולון, מספרת את סיפורם של הסטודנטים הללו ועל חיי הלילה של העיר ברזוויל, ששני מיליון תושביה הם כשליש מתושבי המדינה. אותם סטודנטים יוצאים החוצה לעבר הכבישים והדרכים הראשיות, כיכרות העיר המרכזיות ואזור שדה התעופה. שם, תחת פנסי הרחוב, הם לומדים וסוללים דרכם לעתיד טוב יותר.

התערוכה מציגה סדרה של יותר מ-20 דימויים שצולמו על ידי הצלם הקונגולזי בודואה מואנדה, חבר בקבוצות הצלמים "קולקטיף ז'נרסיוֹן אלילי" ו"אפריקה אין ויזוּ". בודואה החל את דרכו המקצועית בתיעוד החיים בברזוויל ובמלחמות האזרחים בקונגו. הוא קיבל הכשרה מקצועית ב"מרכז להכשרה ופיתוח העיתונות" בפריז, הציג חלק מעבודותיו במוזיאון דאפר בפריז וזכה בפרסים. הוא שהה באחרונה שלושה חודשים בעיר ליברוויל בירת מדינת גאבון, שם עבד על סדרת הצילומים "היפ-הוֹפ וחברה" ותיעד בין השאר את הבחירות לנשיאות.



באמצעות סדרת תמונות זו, מואנדה נזכר בעברו שלו כתלמיד וכתושב רובע בקונגו של ברזוויל, אחד המחוזות הוותיקים והעניים ביותר של העיר. מואנדה חזר לרחובות שתחת פנסיהם נהג להשלים את שיעוריו, והצילומים מעבירים מסר חזק על ידי יציקת אור על התשוקה לרכישת ידע. הדפים הלבנים הרבים בידי עשרות ומאות הסטודנטים, בולטים בלובנם עוד יותר על רקע החושך. לובנם מרמז על הרצון העז, החלומות והתקוות של הדור הצעיר מבין תושבי העיר שמסוגל לדמיין עתיד טוב יותר.

אוצרות התערוכה: ד"ר ליאורה ביגון ומיכל חיל. התערוכה תינעל ב-31.3.19.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר