מוטי ששון נפרד מהמוזיקאי אריק רודיך: "אולי היינו יכולים לעזור"

המוזיקאי והיוצר שנולד וגדל בחולון, נפטר בגיל 65, אליה חזר גם לאחר נישואיו ללאה לופטין. ששון: "ביקרתי אותו בשבעה על בנו, הוא היה מאוד עצוב"

פורסם בתאריך: 6.2.19 18:03

אתמול (שלישי), בשעות הערב, יצאה הודעה על מותו של המוזיקאי והיוצר אריק רודיך. בן 65 במותו, שנולד וגדל בחולון, וגם חזר אליה לאחר נישואיו לזמרת לאה לופטין, שאיתה נולדו להם שני ילדים, בהם יובל שנפטר ממחלת הסרטן. לאחר הוא נישא בשנית לנעמי.



רודיך, שעיקר פרסומו נבנה בשנות ה-80, עבד לאורך השנים עם אמנים מהשורה הראשונה כמו ירדנה ארזי, עפרה חזה, יגאל בשן ועוד. הוא גם זכה בפרסי האוסקר הישראלי על מוזיקה שהלחין לסרטים, בהם "נגוע" ו"בצילו של הלם קרב". רודיך אף אחראי לשיר הנושא של הסרט המיתולוגי "דיזינגוף 99" ובכלל ללחנים שהיו חלק מפס הקול בטלוויזיה וברדיו. הוא אף הלחין את "שיר חולון", השיר הנוסטלי והמרגש, שאותו ניתן לשמוע כאן.

מי שקיבל בצער את הידיעה על מותו של רודיך הוא חבר ילדותו, ראש העירייה מוטי ששון. "נעימת חייו של אריק רודיך ז"ל, שהלך לעולמו אתמול בגיל 65, תמשיך ללוות אותנו עוד שנים רבות. אריק נולד וגדל בחולון. התגוררנו בשכנות ברחוב שנקר בילדותנו. אריק היה יוצר נדיר ומוכשר במיוחד – ומקור גאווה לעיר הולדתו. אהבתי אותו ואת יצירותיו מאוד. יהיה זכרו ברוך", כתב היום ששון בעמוד הפייסבוק שלו.

"אריק היה ילד מוזיקלי מוכשר", מספר ששון ל"השקמה חולון", "הוא תמיד ניגן, עוד כשהיינו ילדים, הוא היה בלהקת צדיקוב, ותמיד היה חדשני בסגנון המוזיקה שלו. כשהיינו ילדים גרנו בשכנות, וכל הזמן היינו משחקים במגרש של בית הספר ביאליק. עם השנים אריק התגייס ללהקת הנח"ל, הפך ליוצר מוכשר ולאמן מפורסם מאוד שהביא המון כבוד לעיר".

הייתם בקשר במהלך השנים?

"אריק חזר להתגורר בחולון בתחילת שנות ה-80, אחרי שהוא נישא לזמרת לאה לופטין. הם היו שכנים שלנו, הוא היה חבר טוב של אחי כל השנים והוא היה אורח קבוע בבית של ההורים שלי בחולון. לפני מספר שנים הבן שלו, יובל, נפטר ממחלת הסרטן והייתי בשבעה. דיברנו קצת על החיים, הוא היה מאוד עצוב מזה כמובן, ואמרתי לו, ככה בין חברים, שהוא חייב לעשות דיאטה כי הוא בקושי הצליח ללכת".

הוא דיבר איתך על העובדה שהוא פחות הופיע בשנים האחרונות?

"לא, הוא כתב פה ושם מוזיקה לסרטים וסדרות והיה לו נוח להישאר מאחורי הקלעים".

"אמנם לא היינו בקשר אבל חברים תמיד נשארים חברים, שמעתי אתמול על המוות שלו והייתי ממש בשוק מזה, אולי אם היינו יודעים יותר היינו יכולים לעזור", מסכם ששון.

 

תגובות

תגובה אחת
  1. יואב צביבך

    אריק רודיך יהי זכרו ברוך, כמה צנוע כמה גדול היה. מהמוסיקאים החשובים והגדולים בארץ.פורץ דרך וחדשני. פס הקול של חיי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר