שלמה שקדי. ספר בראשית כפי שלא הכרתם
שלמה שקדי. ספר בראשית כפי שלא הכרתם

התורה על פי שלמה שקדי: החולוני שלמד לעשות ריסטארט לחיים

אחרי שהיה קרוב אל המוות מספר פעמים בחייו, שלמה שקדי יוצא עתה עם ספר חדש ובו תובנות על החיים ועל ספר בראשית וטוען: "התורה רוצה שנחיה בזוגות"

פורסם בתאריך: 16.2.19 18:10

העולם נוצר מהמפץ הגדול. האדם התפתח ממוטציה. אברהם לא המציא את המונותאיזם ולוט הצדיק היה בכלל אלכוהוליסט. אלה רק חלק מן הדברים המובאים ב"ספר הדעת" שחיבר שלמה שקדי על ספר בראשית, בו הוא טוען כי התורה הרבה יותר הגיונית ממה שהעזנו לחשוב, והבעיה היא בכלל בצורת הלימוד ובפרשנות הדתית. אם תשאלו אותו, תיקון הבעיות של העולם יכול לבוא מהבנת התורה. "צריך לעשות ריסטארט, והוא יכול לבוא רק מתוך הבנה של התורה", הוא אומר.

שלמה שקדי, בן 52, תושב חולון, מעיד על עצמו שקרא את התורה ואת ספר בראשית בפרט מאות פעמים. הוא מכיר כל פסוק ופסוק בספר. לא, הוא לא איש ישיבה אלא מוזיקאי. "אני מעיד על עצמי שאני אדם חילוני", הוא אומר בנחרצות. כל זה לא מנע ממנו להעמיק ולהאמין בכתוב בספרי התורה "כי הם דברי אלוהים חיים". יחד עם זאת הוא סבור כי "הממסד הדתי היהודי לא מפרש נכון את התורה ומלמד אותה כמו רובוטים", כדבריו.

להחלטה לכתוב את הספר קדמו מספר אירועים בחייו של שקדי אשר בהם היה קרוב אל המוות. "לפני הרבה שנים, כאשר עבדתי במסעדה, היה עובד פלסטיני ששלף סכין לכיווני וכבר ראיתי את המוות בעיניים", הוא מספר. שנים לאחר מכן זה קרה שוב כאשר נפצע במהלך שירות מילואים ביהודה ושומרון. אולם, כשזה קרה בפעם השלישית, הוא כבר היה בדרך אל המוות. "הסתובבתי בטבע והכיש אותי נחש. איבדתי את ההכרה ונכנסתי לתרדמת של 24 שעות. אחרי שניצלתי והתעוררתי, הבנתי שיש כוח עליון ששומר עלי".

בראשו של שקדי התעצמה התפישה כי אותו כוח עליון הוא גם זה שעומד מאחורי הכתוב בספר בראשית. הוא הגיע למסקנה כי עליו להביא לציבור הרחב את הטקסט של התורה בצורה מונגשת, ברורה והגיונית, בניגוד לצורה שבה הוא נלמד בבתי הספר. "לא משנה איזו עמדה יש לך, אתה קבעת אותה על קשקושים ושמועות על מה שסיפרו לך בבית הספר", קובע שקדי ומוסיף: "אנחנו עם הספר אבל לא מבינים כולם על הספר הזה".

בספרו הוא מביא כל קטע וקטע מן הטקסט התורני ומפרש אותו בשפה נגישה וברורה תוך כדי ביטול של חלק מן הפירושים המוכרים לטקסט המקורי. הוא מוחה וטוען בכל תוקף כי לא מדובר בפירוש, אלא בהצגת האמת בצורתה הפשוטה כפי שהיא מובאת בתורה. "הדתיים מפרשים את התורה בצורה מאוד מסוימת ורובם אפילו לא לומדים אותה, אלא רק גמרא ומשניות והלכות. אין להם מונופול על הכתוב בתורה. התורה היא לא ספר דת. עשו ממנה משהו דתי. אני בסך הכל מביא את האמת כפי שהיא כתובה", אומר שקדי.

לדוגמה, "בבתי הספר מלמדים את הילדים שאלוהים הבטיח לנח שאף פעם לא יהיה מבול. זה לא נכון. התנאי לכך הוא שלא יאכלו בשר והיום חלק גדול מגזי החממה שמשפיעים על האקלים בעולם מגיעים כתוצאה מתעשיית הבשר".

שקדי מסביר כי לפי הפרשנות שלו לא קיימת סתירה בין התורה למדע וסיפור הבריאה ממחיש את תיאוריית המפץ הגדול ותורת האבולוציה. "כתוב בספר בראשית, 'בראשית ברא אלוהים, את השמים, ואת הארץ. והארץ היתה תוהו ובוהו, וחושך, על פני תהום, ורוח אלהים מרחפת על פני המים'. לפי הפרשנות שלי. לפני שאלוהים ברא את השמיים, הארץ היתה רק חלק קטן מתוך ענן עצום של חלקיקים מסוגים שונים".

המסר הכללי אשר שקדי רואה בתורה הוא השמירה על האמון בתוך המשפחה. "אני טוען שהאדם הראשון לא היה האדם היחידי בעולם, אלא שהוא היה אדם יוצא דופן בזה שהיתה לו אישה אחת. כולם היו יוצאי דופן בזה שהיתה להם אישה אחת. מה אתה יודע על נח? כל הסיפור של נח זה זוגות. כתוב במפורש. לכל אחד היתה אישה אחת, זה דבר מודגש. כל מי שיקרא ידע את זה. התורה רוצה שנחיה בזוגות.

"למשל בסיפור אדם וחוה, עם מי קין והבל עשו ילדים? אז הדתיים אומרים עם האחיות שלהם. אני אומר שהם עשו את זה עם הנשים הקדמוניות. היה אז עידן קרח ואני טוען שגן העדן היה מן מובלעת שלא קפאה בעידן הקרח. זה היה מקום נורא, ללא נפש חיה כי הכל נכחד. היו שם רק דגים ונחשים וחיות עם דם קר".



שקדי רואה בסיפורי התורה את המענה לפתרון הבעיות בעולם. לשיטתו, אם אנשים היו לומדים את הכתוב בתורה כפי שהוא באמת, תופעות כמו בגידות, גירושים והתפוררות המשפחה, אשר שכיחות בעולם המערבי, היו מפסיקות להתקיים. "בעולם של היום יש הרבה בגידות, אין אמון בתוך המשפחה. היום ילדה בת 15 מצטלמת בבגד ים ואומרת, 'מי מזמין אותי לאילת'? צריך לעשות ריסטרט והוא יכול לבוא רק מתוך הבנה של התורה".

בימים אלה סיים שקדי את כתיבת ספרו וכעת הוא מנסה לגייס מימון כדי להוציא אותו לאור דרך גיוס המונים באתר הרדסטארט. "כבר הצלחנו לגייס מעל 5,000 שקל והיעד הוא 40 אלף ונשארו עוד 50 יום".

אתה חושב שתגיע אל היעד?

"אני בטוח שכן".

מה הדבר הבא?

"הייתי רוצה לתרגם את הספר ולהפיץ אותו בעולם".

למה אתה הכי מתחבר בספר בראשית?

"אני הכי מתחבר אל סיפור אדם וחוה".

המעוניינים לתמוך בהוצאת הספר "עץ הדעת", מאת שלמה שקדי – ליחצו כאן

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר