שולטתתת. העז יפה ובנה טומי
שולטתתת. העז יפה ובנה טומי

לאחר שתוקנו נזקי מזג האוויר ולאחר שחוסנו 400 שרקנים: פינת חי תיפתח למבקרים בשבת

מנהלת המקום נוי אדר, מסבירה מדוע הופסקה הפעילות במקום למשך חודש, מציגה את העז השליטה יפה ומספרת על משלוח ענק של צבים

פורסם בתאריך: 14.3.19 18:15

אחרי חודש של הפסקה, שבמהלכו תוקנו נזקי מזג אוויר הסוער וחוסנו 400 השרקנים במקום, תיפתח שוב בשבת הקרובה פינת החי של חולון. לפינת החי, הממוקמת ברחוב פרופסור שור במזרח העיר, אירעו נזקים באחת מסופות החורף, ובמקביל לתיקון הנזקים, החליטה מנהלת ההמקום נוי אדר לחסן את כל השרקנים.



נוי, דמות מוכרת בחולון, שמנהלת את הפינה כבר שנים רבות, מבהירה בשיחה עם "השקמה חולון": "חשוב להדגיש שלא קרה שום דבר דרמטי. לפני כחודש קרסו כמה עמודים תומכים של חלק מהסככות ומתוך אחריות לציבור המבקרים דאגנו לתיקון מיידי באמצעות צוותי העירייה. חוץ מזה, חיסנו את כל 400 השרקנים שלנו. זו החלטה שלי וזה לא קורה בהרבה מדי פינות חי, שם הם לא מחוסנים. אצלנו יש חיסון".

למה צריך לחסן את השרקנים?

"שרקנים הם מכרסמים ובהיותם כאלה, הם נשאים של כל מיני מחלות עור. חובה להדגיש, הם לא חולים, אלא נשאים ולכן, במחשבה על בריאות הציבור, החלטתי שנחסן את כולם. זה לא היה קל ולא פשוט".

סליחה על הבורות, אבל מה מסובך בלחסן שרקן?

"זה לא פשוט. קודם כל יש כ-400 שרקנים ושנית, צריך לבודד אותם לפי אוכלוסיות, למשל, הנקבות ההרות מועברות למתחם אחד, הבוגרים למתחם אחר, הצעירים לעוד מתחם וכן הלאה. זה מחייב זמן ועבודה".

הציבור בחולון ובסביבה מגיע לפינת החי?

"המון באים. זה מתגבר כמובן לקראת סופי שבוע אבל תמיד באים. מי לא אוהב חיות?".

ספרי קצת על החיות האהובות במיוחד בפינה.

"בכיף. יש אצלנו ארנבוני אנגורה וראש אריה, שהם ממש להיט למבקרים ובעיקר כמובן לילדים. לארנבונים יש עור דק ועדין, ופרווה שנחשבת לאלרגנית ביותר. לארנבוני האנגורה יש בעיה נוספת: שיער ארוך, שופע, שנוטה לקשרים מרובים. הקשרים בשיער גורמים לפצעים שלהם בעור ולהגבלת התנועה שלהם. לכן, יש לנו ערכת פינפון וסירוק, וכל בוקר בפינה מתחיל בטיפול לארנבוני אנגורה. בנוסף, אסור לרחוץ ארנבונים מכיוון שהם מפחדים מזה וגם אין צורך, כי הם מנקים את עצמם. הבעיה נוצרת כשהשיער מסתבך להם בשיניים ולכן – חשוב לבדוק גם את זה".

מעניין.

"רגע, אני רוצה לספר על עוד דיירת שהיא מאוד חשובה אצלנו בפינה: זו יפה, שהיא העז השליטה בפינת החי, והיחידה שנראית מלאת חשיבות אפילו כשהיא מנשנשת כרוב. ליפה יש תאומים בני כארבעה חודשים ועוד בן בגיל שנה, ששמו טומי. טומי נולד עם ריאות לא מוכנות, והוא יזדקק לטיפול רפואי תומך כל חייו. עם זאת, בגלל מעמדה של אימו, הוא משולב היטב בלהקה ומאוד חיוני – חוץ מהתקפי שיעול וקוצר נשימה אחרי משחק ממושך. כמובן, זה לא מפריע לנקבות הלהקה ואני לא יודעת להצביע בדיוק, אבל נראה שטומי הוא כבר אבא".

ומה עוד?

"יש עוד חדשה מרעישה: בנוסף לצבי הענק שיש לנו בפינה שאינם יכולים להתרבות, אנו מביאים בקרוב משלוח ענק של צבים גדולים שיהיו משפחות. הם יתרבו וישהו במתחם משלהם. בנוסף, אנו מקימים עכשיו מתחם מיוחד לצבי ארץ ישראל. אנו מתחדשים כל הזמן, זה מה שיפה בפינה הזו".

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר