גו'רי כהן, הנהג המזמר
גו'רי כהן, הנהג המזמר

מתי בפעם האחרונה יצא לכם לנסוע במונית עם אלביס פרסלי?

יצאנו לפגוש את נהג המונית גו'רי כהן בן ה-71 וחזרנו הביתה עם דיסק עם ביצועים מעולים לשיריו של מלך הרוקנרול

פורסם בתאריך: 22.3.19 09:50

גו'רי כהן מחולון מתפרנס למחייתו כנהג מונית, אבל עמוק בפנים מסתתר לו זמר שהמוזיקה מהווה עבורו את החיבור לנשמה. בשנים האחרונות זוכים נוסעי המונית שלו להאזין במהלך הנסיעה לשיריו של מלך הרוקנרול האגדי אלביס פרסלי, שאותם מבצע כהן בכבודו ובעצמו.

גו'רי כהן מחולון (71), אב לחמישה וסב ל-13, מוכר בפני לא מעט אנשים כ"אלביס הישראלי". לא, הוא לא עוד חקיין אלביס טיפוסי, הוא נהג מונית אשר במוניתו מתנגן האלבום שהוציא לפני מספר שנים הכולל את להיטיו של אלביס פרסלי בביצועו של כהן. הנוסעים מתלהבים ובענף המוניות הוא כבר מזמן מוכר כנהג המונית המזמר.

הוא נולד בבגדאד שבעיראק ועלה בגיל לארץ בגיל חמש בעלייה הגדולה של 1951. "אני זוכר שבבגדאד היה לנו בית גדול. בט"ו בשבט ובפורים היו מחלקים לנו ממתקים, אבל אני לא מתגעגע לשם", הוא אומר. עם בואה לארץ השתכנה משפחתו במעברה ליד העיר רחובות. כשהיה בן תשע עברה משפחתו אל שכונת התקווה שבתל אביב ולאחר שהתחתן, עבר לחולון. הוא עבד במשך שנים כקבלן בניין וכנגר. לפני יותר מעשור החליט לעבוד כנהג מונית ומאז הוא מעביר חלק משעות היום בכביש ופוגש נוסעים רבים.

אהבתו למוזיקה נולדה עוד בימי ילדותו כאשר היה מאזין ברדיו לזמר העברי ולשירי ארץ ישראל. את הרומן שלו עם שיריו של מלך הרוקנרול הוא התחיל לפני יותר מחמישים שנה לגמרי במקרה.

האזינו לג'ורי כהן מבצע את "מרגריטה" של אלביס פרסלי:

"פעם, כשהייתי נער, חבר שלי קנה כרטיסים להקרנה בקולנוע ביפו לסרט 'קינג קריאול' בכיכובו של אלביס. לא ידעתי מי זה אלביס בכלל. כשישבנו בסרט נחשפתי לגדולתו של האיש, לקסם שלו, לכריזמה ולקולו הנדיר. התאהבתי בשירים שלו ולא הפסקתי לשיר אותם. למחרת כבר קניתי גיטרה, קניתי פטפון ותקליטים של אלביס, התחלתי ללמוד את השירים שלו בעל פה ולשיר אותם. החברים נורא אהבו את זה וביקשו ממני לשיר להם את השירים שלו. הם גם היו באים אליי לבית לשמוע את התקליטים של אלביס, אני הייתי ישן והם היו מאזינים לשירים", נזכר כהן.

בשנות נעוריו המתקדמות החל ללמוד מוזיקה, אך יחד עם זאת הוא מבהיר כי לרגע לא חשב לעסוק באופן מקצועי בתחום. "המוזיקה אצלי היא בשביל הנשמה, לא יותר", הוא מבהיר.

כהן גם לא מסתיר את עמדותיו לגבי עולם המוזיקה של היום לעומת זה של פעם ויש לו לא מעט מה לומר בעניין. "אין מה להשוות בכלל בין הזמרים של פעם לזמרים של היום", הוא קובע בנחרצות. "מי זה עומר אדם? עדן בן זקן? דודו אהרון? פעם עדן בן זקן עלתה על המונית שלי עם כמה חברות שלה – לא הכירו אותה עדיין. היא  שמעה את הדיסק שלי ונורא התלהבה. אחרי כמה זמן, פתאום שמעתי שהיא זמרת. אני שומע רדיו במונית שלי, וכשאני שומע את השירים שלהם, למשל עומר אדם, לפני שמגיע הבית השני, אני מעביר תחנה. כן, יש לי דעה קיצונית בנושא, הזמרים של היום פשוט לא עושים מוזיקה. אין למילים תוכן. איפה זה לעומת יהורם גאון, אסתר עופרים, אריק איינשטיין אלביס פרסלי והפלטרס?



"כשאני מאזין לתחנה של אליקו, שם כל הזמן מכנים את הזמרים האלה 'מלך', 'מלכה' – אני שואל על מה ולמה? הם פשוט לא ראויים לזה. זהר ארגוב באמת היה מלך. היה לו קול נדיר ביופיו, אז הוא היה ראוי לכינוי. אבל כל אלה לא מביאים איתם סחורה שיהיו ראויים לכינויים האלה". הוא מספר כי גם בני הדור שהוא פוגש במונית לא מתלהבים מן הזמרים העכשוויים. "אני שואל אותם למה אתם משלמים כסף והלכים להופעות של כל הזמרים האלה? הם אומרים לי שזה מה שיש ואין להם לאן ללכת".

לפני שבע שנים, הוציא כהן לראשונה אלבום מוזיקלי הכולל גירסאות של כהן ללהיטיו  של אלביס פרסלי. בין השירים שבו נמנים הלהיטים Its now or never, kiss me quick, Ineed your love tonight . מאז ועד היום הוא משמיע את השירים כדרך קבע במונית שלו. דבר זה כבר הפך להיות אחד מסימני ההיכר שלו בענף המונית באזור וגם התגובות של הנוסעים לכך בהתאם. "הרבה נוסעים מתלהבים ונהנים לשמוע את זה", הוא מספר. "כשאני רואה איך שהם נהנים, זה מעורר בי סיפוק. הרבה מהם קונים אחר כך את הדיסק. כבר נמכרו 5,000 עותקים, אבל אני לא עושה את זה בשביל הכסף. הייה נוסעת אחת שאמרה לי שהילדה שלה לא נרדמת מבלי לשמוע את השירים. אתה יודע איזה סיפוק זה גורם לי להרגיש?".

הוא מבהיר במהלך השיחה כי גם כעת אין לו כל כוונה להפוך את העיסוק שלו במוזיקה למסחרי כי הכל נעשה למען הנאתו האישית מן המוזיקה והאהדה לכוכבי שנות ה-50 וה-60. "כשהייתי צעיר, יצא לי להופיע פה ושם במועדונים ובמסיבות, זה היה בשביל החבר'ה, בשביל הכיף. לרגע לא חשבתי ללכת להיבחן ללהקה צבאית".

לסיום הוא מאחל לעמישראל, "שיהיה לנו פורים שמח ושייפסק טרור המחבלים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר