טווסים בפינת החי בחולון
טווסים בפינת החי בחולון

אלוף החיזורים בחולון: הטווס המאוהב

האביב בפתח ואיתו עונת החיזור של בעלי החיים. אחד מהם, שלא חוסך במיצגי חיזור מרשימים, הוא הטווס. יצאנו לראות את הטווסים המאוהבים בפינת החי בעיר

פורסם בתאריך: 24.3.19 15:40

האביב בפתח ואיתו עונת החיזור של בעלי החיים. אחד מהם, שלא חוסך במיצגי חיזור מרשימים, הוא הטווס. גם אלה שבפינת החי ברחוב פרופסור שור בחולון.

הטווס מגדל, החל מתחילת החורף, זנב מפואר. תפקידו של זנב זה הוא להרשים את הנקבה, על מנת שתבחר בו להיות אבי צאצאיה.בשיא עונת החיזור הוא אף פוצח בריקוד קצבי כל פעם שהיא עוברת באזור. מה מרשים כל כך בזנב צבעוני? מדובר למעשה בעדות ליכולותיו של הטווס: אם הוא מצליח לשמור על שלמות הזנב וגם לצוד אוכל וגם לברוח מטורפים, הרי שמדובר בזכר מושלם, והגנים שלו בוודאי מצוינים.

הטווס המאוהב. מי הכי יפה?

הטווס המאוהב. מי הכי יפה?



לאחר עונת החיזור הנקבות ייעלמו מהשטח, וזאת משום שהמראה ה"משעמם" מאפשר להן להיטמע בסביבתן, והן למעשה דוגרות. במשך תקופת הדגירה הן יקומו מהביצים פעם או פעמיים ולא יותר, ובזמן שהן קמות, הן צווחות מספר צווחות כמספר הביצים. עם הבקיעה, האמהות והאפרוחים ייצאו לטייל בשטח. האפרוחים עפים בעת פחד, ממש כמו ההורים, ומגיעים לגובה מכובד. בנוסף, לאמא יש קריאה מיוחדת שמזהירה את האפרוחים, ולאפרוחים יש צליל מיוחד שבו הם קוראים לאמא. לרוב תמצאו את האמא עם האפרוחים בכלוב משותף, מחשש שאנשים יציקו להם, או חלילה ינסו לגעת, ואז האמא תתעצבן.

בפינת החי בחולון יש עשרה טווסים. בסיום עונת החיזור מצפים שהנקבות יהיו בהריון שנמשך כחודשיים. כל נקבה דוגרת על הביצים שלה, אחת עד חמש ביצים. במהלך הדגירה היא לא זזה ואת מספר הביצים שלה יודעים לפני מספר הצווחות שהיא משמיעה מדי פעם. בפינת החי יש הטלה אחת בשנה, ולאחר ההטלה, הטווסים הקטנים צועדים עם אמם צמודים אליה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר