וינקלר. ""התערוכה מסכמת פרק משמעותי בחיי"
וינקלר. ""התערוכה מסכמת פרק משמעותי בחיי"

האמן חן וינקלר מחולון מצדיע לאנשי המילואים בתערוכה חדשה

בתערוכה "מילואים - יומן מסע" מבקש האמן הבינלאומי, אל"מ במיל', שממשיך להתנדב ולשרת בצה"ל, להמחיש את חוויית המילואים ולהעלות את הנושא החשוב לשיח הציבורי

פורסם בתאריך: 27.4.19 11:16

האמן הבינלאומי חן וינקלר מחולון הוא איש חזון, עקרונות ומעשים, אחרת קשה להבין מה גרם לו לעמול במשך שלוש שנים ארוכות על תערוכת יחיד שכולה הוקרה למערך המילואים ובה מוצגים פסלים מונומנטליים, תבליטי קיר תלת מימדיים וצילומים שממחישים את ההווי הצבאי שאותם צילם לאורך כמעט שלושה עשורים.

ב-4 באפריל נפתחה לקהל הרחב התערוכה "מילואים – יומן מסע" של האמן חן וינקלר במרכז עמיעד בתל אביב. וינקלר, 49, תושב חולון, אל"מ במיל', שממשיך להתנדב ולשרת בצה"ל יותר מחודשיים בשנה בממוצע, מבקש להמחיש באופן יצירתי ופרסונלי את חוויית המילואים ולהעלות את הנושא החשוב לשיח הציבורי.



מתוך "מילואים-יומן מסע", צילום חן וינקלר

מתוך "מילואים-יומן מסע", צילום חן וינקלר

"כולנו מתגייסים ברגע נתון, עוזבים את שגרת החיים והנוחות ויוצאים לשרת את המדינה", מסביר וינקלר. "רבים מהמשרתים במערך המילואים מכירים אותה בעירה פנימית לעניי ן- לישראליות, לחברות, לחוויות ולקשרים האמיצים שיכולים להיווצר רק דרך מסגרת ייחודית זו. עבורי, התערוכה היא חלום שהתגשם, הדרך שלי לחבר בין העולמות האהובים עלי".

עבור וינקלר מערך המילואים הוא כור היתוך המאחד את כל קצוות העם. "השילוב בין האלמנטים השונים בתערוכה מאפשר למתבונן לחוות את חוויית המילואים באופן אותנטי ומוחשי ובכך להתחבר להוויה הישראלית", הוא אומר.

בתערוכה בולטים מיצג "המצדיע" שגובהו 2.4 מטרים העשוי אבן מסמל את האופן שבו "נבנה" החייל בעת שירותו הצבאי; מיצג "בן גוריון" העומד על הראש בגובה 2.2 מטרים; מיצג גדול מימדים ששמו "ציפור הנפש" שאותו יצר וינקלר בהשראת מסעותיו לפולין וכן מיצג ששמו "נגמ"ש ומסוקים – יום פקודה", עשוי יחידות מתכת תלויות מתקרת הגלריה ומבוסס על צילום המתעד סיטואציית קרב באימון.

מתוך "מילואים-יומן מסע". צילום: חן וינקלר

מתוך "מילואים-יומן מסע". צילום: חן וינקלר

"התערוכה מסכמת פרק משמעותי בחיי שבו צברתי אינספור חוויות המספרות את סיפור האהבה לארצי מתוך פרספקטיבת האמן שאני", מסביר וינקלר. "את האהבה הזו אני מבקש להעביר לילדיי בפרט ולדורות הבאים בכלל. העובדה שאני איש מילואים גאה מגדירה את הווייתי הישראלית ואת אומן האבן שאני. חייל מילואים עוזב ביום פקודה את אהוביו, את פרנסתו, את לימודיו, ומתערה לפרקי זמן קצובים אך משמעותיים בתוך כור היתוך ישראלי ייחודי באופיו, בחוויותיו, בגווניו, בריחותיו.

"בתקופה שבה נדמה כי התנהלות ה'אני ואפסי עוד' משתלטת על החברה הישראלית ומערערת את יסודותיה, חשוב לי להדליק זרקור ענק אל עבר אנשי המילואים המסורים, להזכיר את קיומם ולהעריך את עשייתם, להעניק להם מתנה המוקירה את עצם היותם. אני מייחל שהתערוכה תהווה השראה לדור ההמשך שלנו, תעורר התנדבות לשירות המילואים ותחשוף את המעטפת הכוללת המתקיימת סביב כל חייל מילואים: משפחתו, מעסיקיו וחבריו".

המיצגים עשויים אבן וברזל, בהם פסלים מונומנטליים, אליהם נלווים תבליטי קיר תלת מימדיים וכן צילומים מרגשים המתעדים את הווי המילואים שאותם צילם במשך שלושה עשורים. בתוך כך, עבודת הסיתות המורכבת, החיתוכים המיוחדים והשימוש באבנים נדירות המאפיינים את עבודתו, בולטים מאוד בחלל שגודלו מעל 800 מ"ר.

המרכז יהווה לאורכה גם חלל אקטיבי לאירועים נלווים המיועדים לכל המשפחה, בתוך כך יועברו סדנאות פיסול ואיור, אירועי Paint Pub, ערב התרמה לחייל הבודד וכן פאנלים בהם ייקחו חלק מרים פרץ, יו"ר יד לשריון, אלוף במיל' אודי שני, מנכ"ל רפאל, אלוף במיל' יואב הר אבן ונוספים.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר