סיורים בחולות חולון. צילום: החברה להגנת הטבע
סיורים בחולות חולון. צילום: החברה להגנת הטבע

חולון: במקום מדורות – סדנאות, סיורים וחדר בריחה בל"ג בעומר

לקראת ל"ג בעומר שיחול בשבוע הבא, עיריית חולון קוראת לתושבי העיר להמעיט בהדלקת מדורות, ולצאת לסדנאות ופעילויות חינמיות לכל המשפחה. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 12.5.19 15:05

עיריית חולון יוזמת מהלך שנועד להפחית את המדורות בל"ג בעומר, שיצוין בשבוע הבא: מעודדת מדורות קטנות ומשותפות, בית ספריות או שכבתיות, ומציעה מגוון פעילויות חלופיות בחינם לתושבי העיר, שכוללות בין היתר סנדנאות וחדרי בריחה.

במקביל מודיעה העירייה כי הדלקת מדורות אסורה בגנים ציבוריים, בחורשות, בסמוך לבתי מגורים, לקווי חשמל וטלפון ולמתקני דלק. עוד נמסר כי עובדי הפיקוח העירוני ונציגי עירייה נוספים יסיירו ברחבי העיר על מנת לשמור על הסדר ועל הביטחון, ויסיירו בין המדורות בשעות הלילה ויפעלו לצמצום התנהגויות חריגות ומסוכנות בקרב בני הנוער.

כמו כן, השירות הווטרינרי של עיריית חולון ממליץ לבעלי כלבים להימנע באופן מוחלט מהבאתם אל מדורות החג המסורתיות, שעלולים להוביל לסכנות רבות, הן לכלבים והן לבני האדם. במידה שנשקפת סכנה לבעל חיים בשל מדורה, יש לפנות למוקד העירוני 106 שזמין במשך 24 שעות ביממה.



ואולם, כדי לעודד את תושבי העיר לקחת חלק בפעילויות חלופיות, עיריית חולון הודיעה היום (ראשון) כי בל"ג בעומר, שיצויין ב-22 במאי, יתקיימו סנדאות, סיורים ואף חדר בריחה, מיועדים לכל המשפחה וללא תשלום:

סדנת מטבעות בר כוכבא 

סדנה בשיתוף עם המרכז הקהילתי נאות רחל, בנושא סיפור המרד וסיפור המטבעות שהטביע בר כוכבא על המטבעות היווניים. במסגרת הפעילות הילדים יישלחו לאזור שבו יוחבאו אבנים ובתוכן יוטמנו מטבעות חרס. כמו כן, יקבלו המשתתפים סקירה על המטבע הייחודי "שקל יהודה", שאותו הטביעו המורדים על המטבע היווני הקיים. הילדים יצטיידו בפטיש ואיזמל, שבעזרתם יחפרו באבן עד למציאת מטבע, שאותו ינקו במברשת ובמים עד שיהפוך למדליה אישית.

איפה: גינת "האיילה", רחוב רמז, מול מרכז תיאטרון בובות. מתי: ניתן להגיע בכל שעה מ-17:00 ועד 20:00 

 סדנת מעגל פחם ואדמה

בסדנה, שמתקיימת גם היא בשיתוף מרכז נאות רחל, יילמד הקשר שבין אדמה, עץ, מדורה ופחם. המשתתפים יכירו את האדמה, ילמדו לזהות אותה, ויקבלו הדגמה כיצד ערבבו ובנו מהאדמה בתים בתקופת בר כוכבא וכיצד הפיקו ממנה חימר. כמו כן, ילמדו המשתתפים איך הבערת המדורה הפכה את האדמה הזו לכלי חרס שימושיים. בנוסף, המשתתפים יקבלו אדמה, יערבבו אותה, יכינו כדורי זרעים, שאותם יקחו הביתה ועם השארית יציירו באדמה ופחם על קרטון ועל נייר.

איפה: גינת "האיילה", רח' רמז, מול מרכז תיאטרון בובות, מתי: ניתן להגיע בכל שעה מ-17:00 ועד 20:00

סדנה להכנת חץ וקשת ("חיצי הבמבוק") 

כל משתתף יוכל להכין קשת מעוטרת מבמבוק, כמה חיצים (בטיחותיים) ואף אשפת חיצים עשויה במבוק. בסיום, יתנסו המשתתפים בקליעה למטרות.

איפה: המרכז הקהילתי קליין, רח' פילדלפיה 16, מתי: ניתן להגיע בכל שעה מ-17:00 ועד 20:00  

מופע אש

מופע אש מבית הסביבטרון, שמבוצע בידי אומנית אש מקצועית. סיפורה של להבה קטנה ששואפת להיות הגדולה מכולן וכל מה שמתקרב אליה עולה באש. יחד עם זאת, היא מבינה שאת הכוח ואת העוצמה שלה היא לא מקבלת מהגודל אלא ממה שהיא מעניקה לסביבה – אור וחום.

איפה: רחבת המדיטק, שד' גולדה מאיר 6. מתי: 17:00, 18:00, 19:00 (משך כל מופע כחצי שעה)

חדר בריחה בטבע

חוויה יוצאת דופן בטבע, במסגרתה מורידים יישומון (אפליקציה) ויוצאים לדרך. מדובר בפעילות לקבוצות של עד 10 אנשים, בשיתוף החברה להגנת הטבע.

איפה: הפילבוקס (מיקום מדויק יפורסם בהמשך באתר העירוני). מתי: ניתן להגיע בכל שעה מ-17:00 ועד 20:00  משך הפעילות: 45-30 דקות

סיורי עששיות

סיורים חווייתיים, עם רדת החשיכה, שבהם יתגלה העולם של חיי לילה בטבע. המשתתפים יכירו את הסביבה ואת השינויים שחלו עם השנים, יתחקו אחר עקבות בעלי החיים. במסגרת הפעילות, שתתקיים בשיתוף החברה להגנת הטבע, יתקיימו שני סיורים, שייצאו משני מוקדים שונים. יש להירשם מראש באתר שפרטיו יפורסמו בהמשך באתר האינטרנט העירוני.

איפה: בחולות (מיקום מדויק יפורסם בהמשך באתר העירוני). מתי: 21:00-19:30

תחנת פעילות בעקבות העקבות 

המשתתפים יהפכו לחוקרים לרגע, שייבחנו בעזרת מגדירים ויתחקו אחר עקבות בעלי החיים בחולות – הגרביל, הנחש, הקוצן, העקרב, הסיקסק, העורב והסנונית – מי מהם ממשיך לנדוד ומי חוזר הביתה למחילה? הפעילות מתקיימת בשיתוף החברה להגנת הטבע.

איפה: בחולות (מיקום מדויק יפורסם בהמשך באתר העירוני). מתי: ניתן להגיע בכל שעה מ-17:00 ועד 19:30

תחנת פעילות לחיות בחולות

מדוע קשה לחיות בחולות ואיך בעלי החיים, הציפורים והנוודים מסתדרים? התחנה שתופעל בשיתוף החברה להגנת הטבע, תלווה במשימות שמפעילות את החושים: משימות בעיניים עצומות, תחרויות ריצה עם כבודה על הגב, מרוץ שליחים ועוד.

איפה: בחולות (מיקום מדויק יפורסם בהמשך באתר העירוני), מתי: ניתן להגיע בכל שעה מ-17:00 ועד 19:30 

 

תגובות

2 תגובות
  1. שרון

    למה לא מוציאים בחולון חוק האש שלא ניתן להדליק אש (מדורת) בהגדרה שרק מותר במקומות מורשים לעשות על האש

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר