באדיבות: מסטיק שיווק והפקות

בבוקר תלמיד ישיבה – בערב "מנטליזם באקסטרים"

"תמיד הרגשתי שיש לי יכולות מלמעלה" - הכירו את המנטל דוס הראשון בארץ: מני הולנדר, בן 20 מחולון

פורסם בתאריך: 18.5.19 12:55

אמן חושים חדש נולד בארץ. שמו בישראל: מני הולנדר. גיל: 20. התקדים: הולנדר הוא המנטליסט החרדי הראשון בארץ, "מנטל דוס" אם תרצו, שבימים כתיקונם הוא לומד בישיבה, ובערבים מסתובב על הבמות עם המופע החדש שלו, "מנטליזם באקסטרים". המופע משלב כמה אמנויות במה כמו אקסטרים בקטעי תעוזה חזקים, יציאה ממצבים מסוכנים תוך קריאת מחשבות, נגינה על כלים באמצעות החוש השישי והומור משעשע בליווי מוזיקאי לייב על הבמה.



"אני חושב שזה מופע שמשקף בדיוק אותי", מספר הולנדר בראיון מיוחד ל"השקמה חולון", "הוא מכיל את כל הדברים שאני יודע לעשות ואני גאה בו מאוד כי בעיני הוא פורץ דרך. אגב, התגובות של הקהל מאוד טובות. אני יודע – אני קורא אותן במחשבות".

"תמיד הרגשתי שיש לי יכולות מלמעלה"

מני הולנדר נולד בשנת 1999 והיה לתינוק הראשון שנולד בישראל באותה שנה, אחד מתשעת ילדיה של משפחה חרדית בבית שמש. הוריו נולדו בלונדון, ואילו בארץ אמו עבדה כגננת לחינוך מיוחד ואביו כמנהל תלמוד תורה.

בגיל 16 החל הולנדר ללמוד לימודי תעודה להכשרתו כ"ליצן רפואי", וזמן קצר לאחר מכן הוא כבר התחיל לעבוד עם ילדים חולים בבתי החולים שניידר ושערי צדק. מאז, כבר יותר מארבע שנים הוא לוקח על עצמו לארגן לילדים את מבוקשם ולתרום להנאתם, משיחות חולין ועד ימי כיף בארץ ובחו"ל.

הולנדר הוא אמן בנשמתו, מוזיקאי יוצר שמנגן על ארבעה כלים משמיעה בלבד, שבחר לשים דגש על יכולותיו הפנומנליות הבלתי מובנות, אפילו לעצמו. תוך תקופה קצרה יחסית הגדיר מחדש את המושג "מנטליזם", יש יכנו אותה "אמנות החוש השישי", וזהו כיום תחום עיסוקו לצד לימודי ישיבה וההתנדבות הקבועה בבתי החולים.

מופע הסולו שלו, "מנטליזם באקסטרים", נולד לאחר עבודה של יותר משנה עם המנטור יובל קרן. "אני חושב שנולדתי לבמה", מספר הולנדר, "כי אין לי הסבר אחר לעובדה שאני מאוד אוהב את מה שאני עושה. פעם שאלו אותי באיזה ראיון אם אני עושה את מה שחלמתי לעשות ולא ידעתי לענות, והיום אני יודע שכן. יש משהו מדהים במפגש הבלתי אמצעי הזה עם הקהל. כשהם רואים אותי, בחור ישיבה שמתעסק במנטליזם – בדקות הראשונות זה הלם, ולאט-לאט זה משתחרר".

איך באמת מקבלים את העיסוק הזה בישיבה?

"התחלתי כילד ששלף שפן מהכובע ומסביב די התרגלו לזה. כיום לפעמים זה בעייתי, אבל כשרואים את המופע מבינים שזה חלק ממני. תמיד הרגשתי שיש לי יכולות מלמעלה, משהו לא מובן, אבל יש לי את זה ובישיבה מבינים את זה".

והופעות מול קהל מעורב?

"אין לי שום בעיה עם זה. קהל הוא קהל וחשוב לדעת להפריד בין הדברים. אני מופיע על כל במה שנותנים לי ושמח להפתיע אנשים כל הזמן".

אכלת זכוכיות בשידור חי והפתעת אנשים בקהל. מה הלאה?

"אני רוצה להגיע לכל מקום, זה החלום שלי. אני עדיין צעיר וזה יתרום בתחום הזה. כבר עכשיו מכנים אותי אורי גלר הצעיר וזה מחמיא מאוד. אני בהחלט רואה את עצמי אמן החושים החרדי הראשון בישראל ותזכרו את מה שאני אומר – אני עוד אפתיע את ליאור סושרד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר