האיש שעזב את מערכת הביטחון והפך למעצמת אופניים

שגיא הרשקוביץ הצליח לקבץ מאות חובבי רכיבה להפנינג ענק, במקביל לעבודה עם נוער בסיכון ובעלי צרכים מיוחדים. עכשיו הוא מבטיח: "אנחנו בדרך ליעד הגדול הבא"

פורסם בתאריך: 1.6.19 15:20

שגיא הרשקוביץ הגשים חלום ישן. לאחר שנים רבות במערכת הביטחון, הוא מדריך לאהבת הארץ והאדמה דרך רכיבה על אופניים. בשנה וחצי האחרונות מנהל הרשקוביץ את "מפדלים" – בית הספר לרכיבת אופניים באזור שסוחף אליו גם את תושבי הערים הסמוכות, שם הוא מדריך ילדים, בני נוער ומבוגרים ברכיבה ספורטיבית ואתגרית – והוא אוהב כל רגע.

לא רק הרשקוביץ עצמו הרוויח מהכיוון החדש שחייו תפסו. המרוויחים הגדולים הם הילדים ובני משפחתם, וגם תושבי אזור והסביבה שזכו בשבת האחרונה להפנינג ענק של רכיבה משפחתית על אופניים. האירוע התקיים בשיתוף מועצת אזור ומחלקת הספורט במתנ"ס והשתתפו בו מאות ילדים ומשפחות מכל הסביבה.

בראיון ל"השקמה חולון" מספר הרשקוביץ על דרכו ועל העבודה המרתקת והמספקת עם ילדים ונוער באמצעות ההנאה הכי גדולה בעיניו: רכיבה על אופניים.



מי שנכח בהפנינג האופניים בשבת, "אזור על גלגלים", מספר על אירוע ססגוני, חגיגי ושמח. קרוב ל-300 רוכבים גמעו כעשרה קילומטרים במסלול שהחל ברחבת המתנ"ס באזור והמשיך אל תוך פארק אריאל שרון הסמוך, וסיימו בהפנינג אופניים ובריאות ברחבת הפארק החדש בעיר. הרשקוביץ והמשתתפים הרבים הכתירו את האירוע כהצלחה וכבר בקרוב, כך הוא מבטיח, "אנו בדרך ליעד הגדול הבא".

הרשקוביץ עבר דרך ארוכה עד שהגיע אל עולם הרכיבה. הוא גדל והתחנך בחולון ובצבא שירת בסיירת החבלה של הצנחנים. לאחר השחרור ועד לפני כשנתיים שירת בתפקידי ביטחון מגוונים במשרד ראש הממשלה בארץ שכללו גם שליחויות בחו"ל. לאחר שפרש חזר לישראל, ומאז הוא מתגורר באזור.

הספורט בדמו. הוא משתתף בקביעות בריצות מרתון רבות ברחבי עולם ולצד הריצה הוא רוכב אופניים תחרותי. לדבריו, הרצון לנתק את הילדים מהמסכים ולחשוף אותם בחזרה למקורות, לספורט ולחום הרכיבה בפרט, בערו בתוכו שנים רבות עד שהבשילו להקמת בית הספר.

"לאחר השחרור מצה"ל התגייסתי לשירותי הביטחון, שירות מאתגר שדרש לא מעט הקרבות משפחתיות", מספר הרשקוביץ, "יחד עם אשתי החלטתי שמוטב לחפש דרך חדשה. לאחר שנים רבות בצללים גיליתי את העולם הווירטואלי ופרסמתי פוסט חושפני על התקופה המאתגרת שחוויתי ביום שאחרי הפרישה ועל הדרך שלי למציאת מהות ומטרה חדשה בחיים. אשתי וחברים קרובים תמכו בי לצאת ולהגשים את חלומי הגדול ופשוט רשמו אותי לקורס מדריכי אופניים".

"מפדלים", בית הספר לרכיבת אופניים שהקים, מונה כיום עשרות ילדים מאזור, מחולון ומהסביבה הקרובה. "מעט לפני יום כיפור האחרון פנתה אלי אמא מקסימה שביקשה שאלמד את בתה לרכוב בלי גלגלי עזר", מספר הרשקוביץ, "היה חיבור נפלא ביני ובין הילדה, והאם פרסמה את התהליך שעברתי עם בתה בפורום נרחב של נשים מהסביבה. מאותו הרגע לא הפסקתי להדריך ילדים, ובלי להתכונן נדרשתי ליצור רשימת המתנה ארוכה של ילדים שמבקשים לרכוב בבטחה". 

במסגרת בית הספר מקיים הרשקוביץ פעילות התנדבותית עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ועם נוער בסיכון, אשר לדבריו את העבודה עמם הוא רואה כערך מקודש וכצוואה חיה של סבתו שאליה הוא קשור עד מאוד. "בתחילה היה לי לא פשוט", מספר הרשקוביץ על העבודה עם נוער בסיכון, "אני מגיע אחרי שנים רבות ממערכת של פיקוד והיררכיה ברורה, ופתאום צריך לעמוד מול נוער שלפחות בתחילה לא היה קשוב".

איך התמודדת מולם?

"אני תלמיד טוב. לקחתי את הזמן, חשתי את הילדים, ופשוט נתתי לעצמי להקשיב ללבם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רונית

    שאפו שאפו שאפו . יישר כוח איש אשר חמלה ואהבה יש בו. ענק!!!

  2. חנן

    שגיא בנאדם מדהים. עברתי עם שגיא שירות משמעותי יחד בצבא ואני בטוח שכל תלמיד/ה של שגיא יקבלו חוויה משמעותית שתלווה אותם הלאה בהמשך חייהם ולא רק איך לרכוב על אופניים. מצויינות, חברות, ערכים ועוד הרבה !!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אלוף, כל הכבוד על האומץ לעשות שינוי כזה גדול בחיים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר