צילום: יוסי צבקר

השחקנית שמופיעה בכל הטקסים העירוניים לא מתכוונת לעצור בחולון

מירי זהבי, שכבר הספיקה להופיע על במות גם ברחבי העולם, מסיימת את לימודיה בבית צבי ומספרת על המלגה מעיריית חולון שגרמה לה לבכות

פורסם בתאריך: 14.6.19 10:02

אם מירי זהבי, בת 25, נראית לכם מוכרת – זה כנראה משום שמאז ילדותה, לא היה טקס מרכזי אחד בחולון שלא השתתפה בו. היא נולדה בגרמניה ומגיל חמש היא בחולון, נכדתו של הכנר הרוסי חיים זלוטורסקי שעבר לגרמניה כדי לנגן בפילהרמונית של ברלין. זהבי אמנם לא הכירה את סבה אבל בטוחה שירשה ממנו את החדווה למוזיקה ולבמה.

בימים אלה מסיימת זהבי את בית הספר לאמנויות הבמה בית צבי שבחיקה תפקיד נחשק ומטרות ברורות להמשך דרכה המקצועית. היא מספרת על הניסיון העשיר שכבר הספיקה לצבור על הבמות בגילה הצעיר, ומדוע בכתה כשקיבלה את המלגה היוקרתית מהעירייה.



מירי זהבי נולדה לתוך עולם המוזיקה, והמשחק הגיע קצת אחר כך. כבר מגיל צעיר למדה פיתוח קול ואופרה אצל שתי מורות מובילות בתחום, שרון רוסדוף ומירלה גרדינרו, ולאורך כל חייה התבלטה ביכולות השירה שלה. בילדותה השתתפה זהבי בטקסים ובהופעות עירוניות של חולון, בד בבד עם לימודים בתיכון קריית שרת, שם למדה עשר יחידות לימוד במוזיקה שכללו רסיטל ולימודים עיוניים.

"עשיתי את כל הטקסים המרכזיים בחולון, מיום השואה דרך טקסי סיום וימי זיכרון", מספרת זהבי, "ההופעה הראשונה שלי על הבמה היתה מאוד מרגשת, אבל עם השנים כבר התרגלתי לזה והבמה הפכה לחלק קבוע מהנוף שלי".

בצבא הצטרפה ללהקה צבאית, וכשהשתחררה המשיכה זהבי עם הרכב שהקימה בשם "אף.איי.די.אף אנסמבל" שאיתו הסתובבה בהופעות ברחבי העולם, בין השאר בארצות הברית. "התקופה הזו בעיני היתה הכי טובה בחיים שלי", היא מתוודה, "הופענו המון וגילינו אנשים מקסימים ומפרגנים שצמאים לתרבות בכל מדינה. עשינו את זה במשך שלוש שנים וזו היתה חוויה".

צילום:דנה קרן

נוסף על יכולות השירה, גילתה זהבי שהיא נמשכת גם למשחק ונרשמה לבית הספר בית צבי, שם קטפה כמה פרסים בתחרויות, ואף זכתה במלגת הצטיינות בתחום האמנות מעיריית חולון. "זו מלגה אשר ניתנת לשני אנשים בלבד מכל העיר", היא מספרת, "שמעתי שעיריית חולון נותנת מלגות בתחום האמנות והחלטתי להגיש את המועמדות שלי. כשעשיתי את זה הייתי בטוחה שזה הימור שלא יוביל לכלום, כי הבנתי שזה נדיר לקבל מלגה כזו. אחרי פרק זמן קיבלתי פתאום מייל שהודיע לי שבעיריית חולון החליטו להעניק לי את המלגה. אני זוכרת שכל היום פשוט בכיתי מאושר. לא האמנתי שזה קורה לי. כבוד ענק בעיני".

לצד לימודיה בבית צבי הספיקה זהבי להופיע עם דן אלמגור במסגרת ערבי שירה, לשיר בהרכב עם חני נחמיאס שביצע חלק משירי עוזי חיטמן, להופיע בהרכב עם נורית הירש וזו רק רשימה חלקית. "אני מתה על עולם הילדים וגם על עולם המבוגרים ומדלגת מצוין בין שניהם", היא מסבירה, "אני לא רואה סיבה לבחור, ובעיני היום – הרב גוניות היא שם המשחק".

בימים אלה עסוקה זהבי בחזרות להצגה "אנה קרנינה" שבה היא מגלמת את דולי, אשתו של סטיבה, אחיה של אנה. התפקיד מתחבר לה לשפה הרוסית שאותה היא דוברת מהבית. הצגה זו תהיה הצגת הפרידה שלה מבית הספר, אך נראה שלמירי צפוי עתיד מבטיח. "יש לי כל מיני תוכניות על הפרק וקיבלתי המון פניות שאותן אני שוקלת", היא מספרת, "אני חולמת על קריירה בתחום המשחק ואין לי ספק שאני בכיוון הנכון".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר