יוראן חכמון "חותם הגוף"

דרך הגוף: האמן מחולון שהפך את הפיסול לעסק משגשג

אחרי דיוקנים אישיים, הדפסות תלת מימדיות ופיסלו בחימר או בגבס, יוראן חכמון מצא את הדבר הבא בתחום האמנות

פורסם בתאריך: 15.6.19 14:51

מתוך סטודיו קטן בדרום תל-אביב, מקבל האמן יוראן חכמון, תושב חולון בן 53, לקוחות מכל רחבי הארץ. הלקוחות כמהים שיתעד את גופם בעסק שלו "חותם הגוף", כמזכרת שתישאר לדורי דורות.

במשך 20 שנה חכמון היה גר בניו יורק. שם היה לו עסק מצליח לערכות תשמישי קדושה, אותם רכשו יהודים רבים מכל העולם. אולם, האהבה לאמנות גרמה לו לעשות שינוי בקריירה וכיום הוא יוצר פסלי גוף שנראים לגמרי כמו הדבר האמיתי ומהווים תיעוד מדוייק לגוף האנושי.



"באותה תקופה באמריקה היו שרירנים רבים וחבר שלי עסק בפיסול גוף במנהטן", מספר חכמון, "בהתחלה הייתי בא לבקר אותו, לומד ממנו ועוזר לו. האמת, שבחיים לא חשבתי שאני אעשה את זה כמקצוע. היה לי עסק די מצליח שהכניס הרבה כסף".

חכמון מסביר מה גרם לו לעזוב עסק מצליח ולעסוק באמנות: "כשעברתי לארץ לפני ארבע שנים ראיתי בחוף הים גבר שרירי עם גוף מרשים וחשבתי שזה באמת יכול להיות עסק בארץ. כשחשבתי על זה, חשתי התרגשות בכל גופי. כשאני מרגיש דבר כזה אני יודע שזה אלוהים מסמן לי שזה הכיוון הנכון. זה הרגיש שזה מה שהיקום רוצה שיקרה".

יוראן חכמון "חותם הגוף"

כך פתח חכמון את הסטודיו המפורסם "חותם הגוף", אליו מגיעים אנשים רבים. את החומר ממנו עשויים הפסלים שלו, הוא פיתח עם השנים בדרך של ניסוי וטעיה, וכיום הוא משתמש בחומרים שיותר סביר שימצאו במרפאות שיניים. "חיפשתי לפתח ולשדרג את החומר כדי שיהיה חזק, כמו בטון לדוגמה, אבל גם לא שביר", מספר חכמון. אך לבסוף הוא הגיע לחומר חזק שגם נפילה חזקה לא תשבור אותו. "מצאתי אבן אקרילית ואבן דנטלית שרופאי שיניים משתמשים בהם. בהמשך מצאתי סיבים שגיליתי שאם אערבב אותם בחומר, יהיה הרבה יותר קשה לשבור את היציקה" הוא מסביר.

אז מה שונה בין פיסול בחימר או בגבס, ליציקות הגוף של חכמון?

"הפסלים הם יציקות של אברי הגוף ועל המרקם שמדמה עור אנושי אחראי חומר שהוא למעשה אצה. מדובר באצת KULP שמייבשים וטוחנים- והיא אחראית על המרקם. רציתי לייצר פסלים שיהיו זיכרונות חיים לדורי דורות. המטרה היא שהפסלים יישארו כמזכרת לילדים ולנכדים".

"הרבה זוגות מגיעים אליי ועושים פסלים של ידיים. אבל לאמנות יש צורות שונות. יש זוגות שמבקשים לעשות יציקות של בטן הריונית, והרבה מאוד משפחות שמבקשות לנצור רגע דרך הפסלים".

עבודתו של חכמון אינה שגרתית. "יש גם אנשים שמעוניינים בפיסול ארוטי לחדר שינה. זה יכול להיות אברי גוף אינטימיים ואפילו אברי מין", אותם אגב, הוא מייצר מחומרים אחרי לגמרי. "נתקלתי בכל סוגי הבקשות. זוג שאחד מהם גר בחו"ל ביקשו לייצר יציקת איבר מינו של הגבר. את זה אני כמובן לא מייצר מאבן, אלא מסיליקון רפואי", הוא מספר.

חכמון מסביר כי אחרי שיוצקים את איבר הגוף המבוקש, יש עבודה רבה עד לתוצאת המוצר המוגמר: "הזוג הולך והיקיצה נשארת כאן לליטוש ועבודה. יש בורות או בועות קטנות שאותם אני מלטש בעזרת כלים של רופאי שיניים. בתוצאה הסופית היציקה תהיה זהה לחלוטין לגוף ברמת המרקם, הסימנים והקמטים. אם יש צלקות, אני דואג להשאיר אותן ביציקה. לאחר הליטוש, יש את שלב הייבוש והצביעה".

יוראן חכמון "חותם הגוף"

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר