שמשון חן

"נבחנים כל הזמן תחת זכוכית מגדלת": מנכ"ל החברה לבילוי ובידור סוגר את הקיץ

שמשון חן מסביר למה יש בחברה שהוא מנהל יותר נשים בעמדות ניהול, איך עומדים בדרישות הקהל וכיצד נאבקים באירועי האלימות

פורסם בתאריך: 13.9.19 09:03

לשמשון חן, מנכ"ל החברה לבילוי ובידור חולון, אין קעקועים. וכבר שנים שבין הקרובים והחברים שלו מסתובבת הלצה קבועה: אם יחליט לעשות קעקוע זה יהיה הלוגו של החברה שאיתה הוא מזוהה ובה הוא עובד יותר מ-40 שנים.




 את דרכו בחברה חן החל מלמטה. מעמדת חובש בקאנטרי בת ים, הוא התקדם לאט, ביצע קשת של תפקידים בתחום מרכזי הנופש והפעלתם, עד שלפני שבע שנים הגיע לתפקיד הבכיר ביותר בחברה: מנכ"ל, אחרי ששנים שימש כממלא מקום המנכ"ל.

"העובדה שצמחתי מלמטה ומלאתי את כל התפקידים, והעובדה שצברתי עשרות שנות ניסיון, מאוד עוזרות לי למלא את תפקידי", הוא אומר בראיון ל"השקמה חולון", "מדובר בתפקיד עם אחריות מאוד גדולה, בעיקר לתחום הרגיש ביותר של כולנו: חיי אדם. בתפקיד הזה אין יום ואין לילה, והעבודה לעולם לא נגמרת אתה חייב להיות כל כולך". 

וחן מתמסר לתפקיד למרות התובענות. הוא מסתובב בין המתקנים, מפיץ ומגיב ברשתות החברתיות לכל אירוע שקשור בחברה, מעדיף להישאר ישיר ונגיש. "זו גישה שהנהגתי כבר לפני שנים", הוא מסביר, "כל מי שיש לו מה להגיד, להתלונן או אולי להחמיא, שיגיע אליי ישירות. אין הפרעות בדרך".

החברה לבילוי ולבידור חולון שבראשה עומד חן היא למעשה זרוע ביצועית של עיריית חולון, שמתנהלת בעצמאות כלכלית מלאה ומשלמת את חובותיה מסך הכנסותיה.

החברה בניהולו של חן מפעילה מרכזים רבים בעיר, בהם מתקני נופש, ספורט, תרבות, בילוי, פנאי, קידום בריאות וגם עורכת בקביעות אירועים ופסטיבלים. ספארק ימית 2000, מתקן הנופש מהגדולים בישראל כולל לא פחות מ-26 מגלשות, לצד בריכות סחף מיוחדות ו"עולם הילדים" – מהגדולים בעולם. 

בנוסף, במסגרת החברה מופעלים הבריזה והנפשונית, פארק פרס, מתחם לה פארק, היכל טוטו חולון, מרכז תיאטרון הבובות, המרכז הטיפולי מ.ט.ר.ה, היכל הקרח, המרכז לתיאטרון בובות, קריית הספורט והאצטדיון העירוני ואת כל מרכזי ואולמות הספורט ברחבי העיר.

לכל אלה יצטרף בקרוב פארק הספורט האתגרי הגדול מסוגו בארץ עם קירות טיפוס מהמתקדמים בעולם, מיני לונה פארק ומסלולי סאגווי מיוחדים.

כמו כן, אחראית החברה לאירועי הענק בעיר, בהם תערוכת הלגו בהיכל טוטו חולון, היכל השלג בהיכל הקרח, תחרות הגרנד-פרי האירופאית בהתעמלות אמנותית, הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ונבחרת ההתעמלות של מרכז בגין. ה"מפעל" הענק שמנהל חן נוגע בחיי התושבים וככזה חשוף כמעט כל העת לביקורת. חן מודע לכך, וכדי להיות מסוגל לענות לדרישות הקהל הוא משקיע לא מעט בתחום הניהול, ומצהיר שהוא מעדיף להציב נשים בעמדות הבכירות בחברה. 

"התנאי הראשון הוא מנהלים ועובדים טובים, איכותיים, שיודעים את המקצוע, שולטים בו וניחנים בהענקת שירות ראויה לתושב", הוא אומר, "רוב המנהלים מתחתיי הן נשים, מנהלות בכירות בחברה, נשות מקצוע ראויות, אכפתיות ומצטיינות בתפקידן. כל עובד בחברה, מהמנהל הכי גבוה תחתיי ועד לעובד האחרון, יודע שהדבר הכי חשוב חוץ ממילוי התפקיד עצמו, הוא השירות האיכותי, מסביר הפנים, הראוי והמתאים ללקוח, תושבי העיר ומבקרים מחוצה לה". 

"זו מדיניות שאני מנהיג לאורך שנים כי אנחנו נבחנים כל הזמן תחת זכוכית מגדלת, וחייבים להיות כי טובים", הוא מוסיף, "אני גם מקפיד על כך שהעובדים יהיו מצוידים בידע מקצועי נרחב, כל אחד בתחומו. אנו מוציאים אותם להשתלמויות, הם עוברים העשרות בתחומים שונים וכל הידע הזה נאסף לטובת השירות".

 

אבל למרות ההקפדה העובדים וחן חשופים ללא מעט ביקורת, בפרט בחודשי הקיץ על רקע אירועי האלימות בפארק המים. לאחר הקטטה ההמונית עם הכיסאות בימית, יצא חן והתראיין בכלי התקשורת, ודיבר בגילוי על הקושי למנוע את התקריות האלימות.

"כל סוגיית מניעת האלימות היא מטרה חשובה שעומדת לנגד עיננו כל הזמן, ואנחנו לא מפסיקים לעשות הכל כדי למנוע תקריות", אומר חן, "כל אירוע אלימות הוא קשה ולא מקובל ולשמחתי – אין הרבה כי המניעה שלנו בשיאה". 

"אנו מעסיקים שוטרים בשכר שמשולם על ידי החברה בימים שנראה לנו שיש בהם צורך, מלבד האבטחה הכבדה והקפדנית שנמצאת דרך קבע במקום. אם יש אלימות, הרי היא לא שמורה לימית ולא לשום מרכז אחר שלנו. למרבה הצער, יש אלימות בכל רחבי הארץ ובכל תחום. זה קורה בכבישים, בבתי הספר של הילדים, במקומות ציבוריים, בבתי מלון וכן, למרבה הצער גם בבריכות ובמרכזי הנופש". 

ובכל זאת, אי אפשר להתעלם ממקרי אלימות שהיו בקיץ האחרון בימית. 

"נכון שקרו אצלנו מקרים לא נעימים, אבל כמו שאמרתי – מאמצי המניעה שלנו בשיאם ולא נפסקים לרגע. אני לא מחנך אנשים, ולא אחראי על ההתנהגות שלהם". 

"מה שכן וזה ברור חד וחלק: אני בהחלט אחראי על מה שקורה במרכזים שלי, על מניעת אלימות ועל שמירת שלומם של נופשים אחרים ולכן – אנו נוהגים אפס סבלנות וסובלנות בעניין. יש לנו כוחות אבטחה רבים בכל השעות ובכל המתקנים כולל כאמור שוטרים במידת הצורך, המאבטחים שלנו מתודרכים כיצד לפעול ובמהירות והמשטרה על הקו במידת הצורך. אני לעולם לא אטאטא אירוע שמחייב התערבות משטרתית, והמשטרה תגיע מיידית אם יש צורך. אף אחד אצלנו לא ירים יד או כסא, או יתלהם או יפעל באלימות. אין ולא יהיה ואם יקרה – אנחנו כאן מיידית כדי למגר ותוך כדי, עוסקים כל הזמן במניעה". 

מרכלים עליך שאתה חבר קרוב של ראש העירייה מוטי ששון. רואים אותך איתו כמעט בכל מקום, גם בצעדת בוקר בימי שבת.

"זו לא רכילות למרות שיש מי שלוקחים את החברות הזו למקומות לאט נכונים. מוטי ואני חברים קרובים ואני גאה בחבר ערכי ומיוחד כמוהו. מוטי הוא הבוס הישיר שלי, ואנחנו עובדים יחד כבר יותר מ-25 שנים. הוא מעורה, מעורב ומגלה התעניינות בכל מה שקורה בחברה, מפקח מקרוב, שואל ומקבל תשובות. זה אחד מסודות ההצלחה של החברה לאורך שנים. כל הפרויקטים וכל התכנונים עוברים דרכו והוא מאשר לא לפני שהוא שואל, בודק, מתעניין, דורש תשובות והסברים".  

ומה על הפרק בקרוב? 

"אנו נמצאים עכשיו בעיצומן של ההכנות לאליפות אירופה באקרובטיקה שתתארח אצלנו במתקני החברה בחולון באוקטובר. יגיעו ארצה משלחות מ-27 מדינות עם טובי המתעמלים והמתעלמות בעולם. האליפות תתקיים בהיכל טוטו חולון וכאמור, אנחנו 'על זה' בדיוק בימים אלה". 

"כמנכ"ל, אין לי שום לוקסוס ליהנות ממה שיש ולשקוט על השמרים. אני חייב להתפתח ולהתקדם כל הזמן, להביא אטרקציות, לעורר עניין. זו הגישה שלי בניהול ואני דבק בה כבר שנים. רצון הציבור כל הזמן מתפתח ומשתנה, אנשים שומעים על מה יש ומה קורה אצל אחרים, כולל ברחבי העולם, ולכן חובה גם עלינו להתחדש כל הזמן". 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר