הפגנה במידטק נגד הסרט לאה צימל
צילום: יורם לוי

צפו: עימות בהקרנת הסרט "לאה צמל, עורכת דין" ברחבת המדיטק

המפגינים חסמו את הכניסה למדיטק בחולון והתעמתו עם המאבטחים. צפו:

פורסם בתאריך: 1.12.19 17:50

פעילי ימין ובני משפחות שכולות מפגינים הערב (ראשון) ברחבת המדיטק בחולון נגד הקרנת הסרט "לאה צמל, עורכת דין". המפגינים חסמו את הכניסה לסינמטק, כדי למנוע את הכניסה לרוכשי הכרטיסים והתעמתו עם המאבטחים במקום.

במהלך ההפגנה עלתה אורלי גרגור ששכלה את בתה מזי בפיגוע בצריפין, ואז החלה מהומה כאשר פעיל הימין רן כרמי בוזגלו החל להתעמת עם מפגין נוסף. שוטרים נאלצו להפריד בין האנשים ולקחו את רן בוזגלו הצידה ועכבו אותו ליד הניידת. הוא חזר אל המפגינים לאחר שהגיע להבנות עם השוטרים. כרמי בוזגלו אשר התגורר בעבר בחולון, אמר כי אינו מוכן לקבל מציאות בה הסרט יוקרן בעיר. "לא אאפשר לאירוע של תומכת הטרור לאה צמל וכנופיה שהפיקה סרט שערורייתי ומבזה את זכר הנופלים ופוגע במשפחות השכולות כסכין בלב, לעבור. אני מיצר על ראש העיר שנותן יד לבושה ולביזיון ואוטם ליבו לשוועת בני המשפחות השכולות הנאלצות לראות כיצד מבזים את זכר יקיריהם", מסר בוזגלו.



הסרט הדוקומנטרי המתעד את פועלה של עורכת הדין לאה צמל, אשר מייצגת פלסטינים, בהם אסירים ביטחוניים, עוררה את זעמם של לא מעט אנשים בחולון ומחוצה לה. בחודש שעבר, בוטלה הקרנת הסרט במעלות תרשיחא, בעקבות לחץ שהפעילה ששרת התרבות והספורט מירי רגב. בתגובה לביטול הסרט שאמור היה להיות מוקרן במסגרת פסטיבל דוקאביב גליל, ארגוני היוצרים החליטו להקרינו במקביל לטקס הנעילה של הפסטיבל.

 

ההקרנה בחולון תוכננה להתקיים לפני מספר שבועות, אלא שבצל המתיחות ההסלמה בדרום, והאזעקות שנשמו בחולון, נדחתה הקרנת הסרט שתוכננה להיערך בסינמטק בעיר.

בשבוע שעבר התעוררו הזעם והביקורת מחדש, לאחר שפורסם כי הסרט יוקרן הערב בחולון. חבר המועצה שלומי תמם מסיעת הבית היהודי ומנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק, קראו לביטול האירוע והודיעו כי אם בקשתם לא תיענה, תיערך הפגנה מול רחבת המדיטק. בבוקר עוד התבצעו ניסיונות אחרונים למנוע את קיום האירוע. מרגע שהובן כי הסרט יוקרן במלאו בתוך הסינמטק, התארגנה הפגנה על ידי פעילים ובני משפחות שכולות.

"הקרנת הסרט היא הכרה ומתן לגיטימציה לפעילותה הבזויה של לאה צמל, שבחרה להגן על מחבלים ורוצחים שפלים ששמו להם מטרה להשמידנו", מסר ל"השקמה חולון" חבר מועצת העיר, שלומי תמם. "גם במסגרת חופש הביטוי צריך לשים קווים אדומים ולא לתת במה לאישה ולפעילות הפוגעת במשפחות שכולות ובחיילי צהל. למקבלי ההחלטות ולכל מי שקנה כרטיס, אני מציע להתבונן בעיניים של המשפחות השכולות, לראות את תמונות של הנרצחים מול עיניהם".

 

בהפגנה נכחו 50 איש שהתעמתו עם מנהל המדיטק והצוות שלו ולא חסכו את שבטם במילים כלפי כל מבקר שנכנס. על פי הערכות נכנסו 40 מבקרים להקרנה.

מנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, מסר: "ההפגנה היום היא דרישה לצדק ומוסר. לצערנו, זו לא פעם ראשונה שהמקום מהווה בית חם לדברים כאלה. אנחנו נפעל בכל הכוח להעברת החלטה במועצת העיר לקצץ בתקציב המקום. בד בבד אנחנו מברכים שבזכות המאבק הנחוש שלנו לפחות האירוע אינו במימון ציבורי והכניסה אליו בתשלום מלא".

 

מהנהלת המדיטק נמסר בתגובה: "כאשר הסרט שובץ מחדש  (לאחר ביטול הקרנתו בשל המצב הביטחוני) הוא הוצע בתשלום. בשום שלב לא ניתן היה לרכוש כרטיסים בחינם (היתה טעות סופר קצרה מאד שתוקנה מיד). הסרט הינו זוכה הפרס הראשון בפסטיבל דוקאביב בתמיכת ומשרד התרבות והוקרן בעבר בסינמטק חולון ולכן הוחלט להקרינו שוב".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיכל

    פשוט חוצפה העם היהודי לא מכבד את עצמו האומה הערבית לא תקרין שום סרט ימני או לטובת העם היהודי….

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר