צילום: john Karrak / shutterstock.com

בני המגזר החרדי בחולון: אנחנו מקופחים – אין לקהילה מספיק מסגרות פנאי

התושבים החרדים בחולון מתלוננים על מחסור בפעילויות תרבות ופנאי שמתאימות למגזר. רשת קהילה ופנאי: "הרשת מספקת מגוון שירותים גדול ועשיר לאוכלוסייה החרדית בעיר. במידה שיש ביקוש - ייפתחו מסגרות נוספות"

פורסם בתאריך: 5.12.19 10:17

החרדים בחולון מתלוננים על קיפוח והיעדר פעילויות פנאי והעשרה בעיר המותאמים למגזר. לא מעט תלונות הגיעו בנושא למערכת,"השקמה חולון". לטענת חרדים בחולון אין מספיק מסגרות פנאי לשעות אחר הצהריים בימי חול, המוגדרים כחופשה.



החרדים מתלוננים על קיפוח ואפלייה, וטוענים כי כבר פנו בדרכים שונות לעיריית חולון, אם במסגרת עצמאית ואם באמצעות חברי מועצת העיר. אולם לדבריהם לא קיבלו פתרון ובכל פעם מחדש הם נדרשו להיאזר בסבלנות.

"אנחנו רוצים מסגרת לילדים לשעות אחר הצהריים עם סיום הלימודים, וגם פעילות בימי חול המוגדרים כחופשה", טוען תושב העיר מהמגזר החרדי, "בנוסף, אנחנו רוצים שתהיה מסגרת פנאי שתתקיים בהפרדה מלאה בין בנים לבנות".

לשאלה מדוע המסגרות הקיימות בחולון אינן מתאימות למגזר, משיב תושב אחר: "במסגרות הקיימות אין הפרדה בין בנים לבנות וזה דבר הנוגד את הערכים שלנו. גם התכנים המוצעים לא מותאמים לקהילה שלנו. פנינו לחברי מועצה המזוהים עם המגזר הדתי, פנינו לעירייה ורשת קהילה ופנאי, ואפילו הצענו לממן את הפעילויות שלנו, אך לא קיבלנו מענה לאף אחת מההצעות שלנו".

תושב העיר מוסיף כי משפחות רבות אינן מקבלות מענה לפעילויות תרבות ובפנאי. "רוב ההצגות במדיטק מתקיימות בשבת, ביום שבו הציבור שלנו לא יכול להגיע וליהנות מתרבות בעיר. דוגמה נוספת הן הבריכות הציבוריות בעיר – מדי פעם עושים לנו טובה ומקצים ימי הפרדה בבריכות השחייה. ומה לגבי הקמת בתי ספר נוספים בעיר? הילדים שלנו לומדים בצפיפות גדולה. אנחנו בסך הכל מבקשים מסגרות לשעות הפנאי, בדיוק כמו שיש לאוכלוסייה החילונית, ואנחנו אפילו מוכנים לממן את זה בעצמנו".

"חולון דווקא ידועה ביחסים הטובים בין דתיים לחילוניים בעיר. לא מדובר פה בכפייה דתית, אין לנו שום רצון לכפות כלום על הציבור החילוני, אבל יש תחושה של אפלייה", מוסיף תושב אחר.

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "הרשת מספקת מגוון שירותים גדול ועשיר לאוכלוסייה החרדית בעיר. בשכונת תל גיבורים קיים מרכז קהילתי תורני מקהלות, אשר מספק חוגים, פעילות קהילתית ותרבותית לקהל החרדי והכל על פי צרכיה. למרכז קהילתי מקהלות שלוחות רבות בשכונות נוספות בעיר המספקות פעילות חוגית לקהל החרדי".

"כמו כן, הרשת מפעילה צהרוני גנים ובתי ספר בעיר עבור הקהילה החרדית, במידה שיש ביקוש נפעל לפתיחת מסגרות נוספות. אנו מקפידים להציע כל פעילות לקהל החרדי אך לא תמיד יש ביקוש. בנוסף אנו מפעילים ברחבי העיר חמישה מועדוני נוער לנוער החרדי. יש לציין כי קיימים בעיר גופים חרדיים נוספים המספקים שירותים לקהל החרדי ולעתים הם מעדיפים אותם על פני הרשת ואנו כמון מכבדים זאת".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "ישנם חוגים מותאמים לציבור החרדי בעיר במרכז הקהילתי מקהלו"ת הנמצא בתל גיבורים ויש גם מספר שלוחות של חוגים אלה ברחבי העיר. ניתן לקבל עלון מפורט במרכז, שבו מפורטים החוגים הנערכים בעיר. כמו כן יש במקום ספרייה תורנית לציבור הדתי והחרדי בעיר. התושבים מוזמנים לפנות לעירייה בבקשות מסוג זה וככל שיהיה ביקוש לפתיחת מסגרת כזו או אחרת היא תיבחן בחיוב בכפוף למספר הנרשמים. בעיריית חולון לא התקבלו פניות בנושא ולא מובן באיזה מסגרות מדובר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. אלמוני

    נכון הגיע הזמן שיתחילו לדאוג לקהילה הדתית . גנים בתי ספר חנויות מסעדות אין שום מקום שמתאים לקהילה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר