שף ניסים זיו
צילום: דן פרץ

מארוחות במעון רה"מ למסעדה בעיר: "בתחום הקולינרי חולון נתקעה"

אחרי 14 שנים עם השף שגב משה שאחראי בין היתר על הארוחות הרישמיות בבית ראש הממשלה, השף ניסים זיו החליט להגשים חלום ישן ולפתוח מקום משלו בעיר ילדותו

פורסם בתאריך: 10.1.20 10:10

בגיל 34, עם משכנתה, אישה ושלושה ילדים החליט השף ניסים זיו להגשים חלום ישן ולפתוח מקום משלו בעיר בה גדל – חולון.

זיו, אב לשלושה בגילאי חמש, שש ו-10, החל את דרכו במטבחים כבר בהיותו נער, ובמהלך 14 השנים האחרונות שימש כיד ימינו של השף שגב משה, עמו הקים את רשת המסעדות הנושאות את שמו. כעת, כאמור, הוא יוצא לדרך חדשה ובעוד כשבועיים הוא עתיד לפתוח את "בר מרוק" בניסיון "להעיר את העיר", לדבריו.



"לפני שנה החלטתי שאני יוצא לעצמאות. חיפשתי מקומות לפתוח בהם מהצפון עד הדרום ובסוף החלטתי שאני חוזר למקום שבו גדלתי, חולון, כדי שיהיה מקום טוב לחברים, למשפחה ולקהל החולוני", אומר זיו, "הסצנה הקולינרית מסביב לחולון התפתחה במהלך השנים, אבל חולון נתקעה מאחור. עכשיו הגיע הזמן לעשות מעשה ולהעיר את העיר כשמהפכה תגיע מכיכר ויצמן".

אתה אומר שחולון נתקעה, אבל בכל זאת יש פה לא מעט מסעדות פופולאריות.

"הם כולם יצאו מהעיר לאזור התעשייה. במרכז העיר אין שום דבר. אין מסעדה שכונתית שאתה יכול לשבת ולקבל וייב אחר ולכן החלטתי שאני פותח מסעדה שתגיש אוכל מרוקאי – צפון אפריקאי. בצהריים יוגשו מנות של אוכל רחוב בפרנה, ובערב המקום ישנה את פניו ויהפוך לבר קוקטיילים עם אוכל".

בוא נדבר על שגב משה. 14 שנים ביחד זה כמו נישואים. איך הייתה הפרידה?

"כמו גירושים טובים, קיבלתי את ברכת הדרך. אנחנו עד היום חברים טובים גם מבחינתי וגם מבחינתו. החיים ממשיכים ומתקדמים וכל אחד ממשיך בדרכו. ברור שהעזיבה הייתה לא קלה, כי פרידות זה לא דבר קל, אבל היו פה לא מעט שיקולים ובראשם הרצון להיות ליד הילדים".

היית שותף לארוחות שהוא בישל בבית ראש הממשלה?

"בהחלט. התפקיד שלי היה להיות אחראי על כל המערך שנקרא בית ראש הממשלה, כולל כל הלוגיסטיקה וכל התפריט. אני יכול לספר שהאכלתי ראשי מדינה, נשיאים ודיפלומטים מכל העולם וזה היה מדהים".

אז אתה הגשת את הקינוח לראש ממשלת יפן בנעל?

"אני חייב להגיד משהו על זה. כשיצאנו מהאירוע המדובר הרגשנו שזה היה אחד האירועים הכי מוצלחים שלנו מבחינת האווירה והאוכל. שבוע אחרי יצאה כתבה על המשבר הדיפלומטי ולא הבנו על מה מדברים, אלא שמהר מאוד הבנו שהכתבה נועדה ליצור בלגן שלא היה בכלל. קיבלנו פידבקים מצוינים מהקונסוליה והכי חשוב שבסוף כל העולם ידע על הקינוח הזה".

אפרופו כל העולם, הרשתות החברתיות הפכו לכלי שיווקי משמעותי. איך אתה מתייחס לזה?

"כשאתה מתעסק באיך נראות המנות, כשאתה משקיע זמן וחושב איך לצלם את המנה ואיך זה ייראה, הרבה פעמים זה בא על חשבון דברים אחרים כמו הטעם. מצד שני, אלו חוקי המשחק החדשים ואין מה לעשות, זה כרטיס הביקור שלך היום".

מסעדנים רבים אומרים היום שכל לקוח הפך להיות מבקר מזון. אתה מסכים עם הקביעה הזו?

"אנשים לוחצים על המקלדת וכותבים מה שהם רוצים. אני לא אוהב את זה. אם מישהו לא מרוצה ממשהו הייתי שמח לשמוע על כך בארבע עיניים, באופן אישי. אתם חייבים להבין שיש אנשים שמתאבדים על המקומות שלהם והכי קל לרשום ביקורת ולהרוס. זה משחק קצת מלוכלך ורווי שנאת חינם".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

4 תגובות
  1. זאב

    שף? שף מעולם ומטבח של חמגשיות?
    בשביל חמגשיות לא צריך לפתוח מסעדה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר