עיר הילדים כבר לא ילדה: מה מחכה לכם באירועי 80 השנה לחולון?

ההופעות, התערוכות ותחרות אפיית העוגות: העיר חולון חוגגת 80 שנה להיווסדה במגוון אירועים. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 12.1.20 13:25

חולון, עיר הילדים, חוגגת 80. ב-19 ביוני 1940 הכריז מושל המחוז הבריטי על איחודן של חמש השכונות הראשונות (גרין, מולדת, אגרובנק, קריית עבודה ועם) למועצה מקומית חולון. עשר שנים לאחר מכן, ב-1950, הכריזה ממשלת ישראל על הפיכת המועצה לעיר בישראל.

בשנת 2020 חוגגת חולון 80 שנה לכינונה של מועצת העיר הראשונה בראשותו של ד"ר חיים קוגל, כאשר כיום היא בין הערים הגדולות בישראל ומונה כ-200 אלף תושבים.



לטובת חגיגות ה-80 בעיר הקצתה עיריית חולון תקציב מיוחד לעריכת אירועי חינוך, תרבות וקהילה. כבר החודש (ינואר) תיפתח בגלריית החווה תערוכת "מהחול אל הכל" שבה יוצגו ציורים ועבודות של אומני העיר ואומנים שהתארחו בה והעבירו את רשמיהם אל הבד ברישום וצבע. העבודות הן מדור המייסדים ועד לאומנים עכשוויים היוצרים בה ובהשראתה.

בגלריה 58 שלוחת עזריאלי מוצגת בימים אלה תערוכת "פנים ושמות" של הציירת המוכשרת תושבת העיר הצעירה ביותר שפנתה לעירייה בבקשה להציג את יצירותיה – מעיין מגריש, בת 12, תלמידת כצנלסון.

"מחול בצוללת" על שם דבורה ברטונוב ונעה אשכול ז"ל – לראשונה בפסטיבל אישה אשר ייערך בתיאטרון חולון בתאריכים 7-4 במרץ. אירועי המחול יצוינו כמחווה ליוצרות החולוניות דבורה ברטונוב ונעה אשכול ז"ל. בחלל לא קונבנציונלי יעלה בכל יום מופע של יוצרת עצמאית. אלו הם מופעים פתוחים לקהל הרחב, המאפשרים כניסה וזליגה של הקהל לתוך החלל והחוצה ממנו, במשך העבודה.

השנה הוחלט כי במסגרת סדרת התערוכות "גיבור מקומי", יופנה זרקור על יוצרים תושבי חולון מתחומים שונים אשר השפיעו על התרבות המקומית והתרבות הארצית והיוו השראה ליוצרים צעירים תושבי העיר ומחוצה לה. בתערוכה "כרטיס לירח: שלומית כהן אסיף", שתוצג במסגרת פסטיבל אישה, יוצגו שיריה של המשוררת והמספרת עטורת הפרסים מתקופות שונות של יצירתה, לצד איורים שליוו את שיריה ופורסמו בספרים, וכן קטעי וידאו מתוך שיריה שהולחנו למבצעים ישראלים אהובים.

תהלוכת העדלאידע השנה תעמוד אף היא בסימן יום הולדת לחולון ותכלול אלמנטים רבים הקשורים לקרנבל ולחגיגת יום הולדת צבעונית ועליזה. בשל עבודות הרכבת הקלה הצפויות להתבצע ברחוב סוקולוב, יועתק מסלול העדלאידע כאשר הוא יחל בקריית שרת ויסתיים במדיטק, כפי שפורסם לראשונה כאן ב"השקמה חולון".

במהלך השנה ייחנך הפסל האייקוני I LOVE HOLON המוצב בערים רבות בעולם, אשר יגיע גם לרחבת המדיטק ומוזיאון העיצוב חולון. כמו כן, במסגרת פסטיבל ימי זמר 2020, יתקיימו אירועי חוץ חינם לתושבים שבהם יופיעו יוצרים חולוניים, כמו: מקהלת רון חולון, מופע של ורדינה כהן, מופע של שרי ולהקתה, ועוד. במיוחד לציון חגיגות ה-80 יתקיים מופע מיוחד (בתשלום) של אסתר עופרים החוגגת 60 שנות עשייה.

עוד במסגרת האירועים: פופ-אפ גלרי בבניין העירייה. לובי העירייה נפתח לציבור הרחב כמרחב אומנות יוצרת של אמני חולון. השנה תושק תצוגת הקבע בבניין העירייה אשר תכלול עבודות אומנות של דור המייסדים באמנות החולונית וזו שהשפיעה על האמנות הישראלית בכלל (צבי תדמור, אדווין סולומון, אהרון גלעדי, שלמה ויתקין). בנוסף, בניין העירייה ייפתח בחודש יוני לסופשבוע של תערוכות ומיצבי אומנות של יוצרים תושבי חולון צעירים לצד וותיקים.

בנוסף, מחלקת הצעירים תקיים סדרת אירועים לצעירי העיר במרכזי הצעירים אליעזר וג'סיקה וכן פסטיבל בירה. אירועי חוצות צפויים להתקיים במהלך הקיץ בהפקת מערך התרבות העירוני.

במסגרת "חלון לחולון" שיתקיים בחודש מאי בשיתוף המרכז לאמנות דיגיטלית ורשת קהילה ופנאי, יתקיים סופשבוע של סיורי חינם מודרכים בעיר מהאתרים ההיסטוריים ועד למקומות האוכל הסודיים, בין סיפורי המייסדים לסיפורים שהקירות מספרים, ועוד.

בשברולט Stage יקליטו להקות השירה הייצוגיות של חולון שיר מקורי וקליפ לעיר הילדים לכבוד 80 שנה; בפברואר יעלה הרכב הצעירים של העיר במופע חדש בזווית צפייה מיוחדת של 360 מעלות, משירי יהודית רביץ, שבו יבוצעו להיטיה האהובים והמרגשים בעיבודים מקוריים; מופע פרמיירה של להקות השירה הייצוגיות יתקיים ביולי ובו יופיעו 80 זמרים וישירו משיריו של גידי גוב. כמו כן, תנועת הנוער חצ"ב תחגוג 30 שנה להיווסדה ותציין זאת בכל מוקדי הפעילות במהלך השנה כחלק מחגיגות ה-80 לעיר.

והרי אין חגיגה בלי עוגה: בעיר תתקיים תחרות עוגת יום הולדת לחולון והתושבים יוזמנו לאפות עוגות יומהולדת. העוגות שיעלו לגמר יוזמנו להתחרות בפני ועדת שיפוט מקצועית. התחרות נושאת פרסים.

שלל האירועים יפורסמו בהרחבה בסמוך למועדם.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר