תחפושות לפורים
מחסן התחפושות של ויקי

איך הפך הבית מחולון למחסן תחפושות ענק לילדים עם צרכים מיוחדים

הפרויקט של ויקי לוי, אם לארבעה ששלושה מהם אובחנו על הרצף: מחסן תחפושות ללא תשלום לילדים בעלי צרכים מיוחדים

פורסם בתאריך: 6.2.20 18:43

זה כבר מסורת. מדי שנה לקראת פורים, יוצאת ויקי לוי מחולון בפרויקט המיוחד עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ומגייסת עבורם תחפושות ישנות מתושבי העיר. היא מודעת לקושי במדידות ומציאת התחפושות ומנסה להקל ככול שניתן על הילדים.

לוי מכירה מקרוב את הנושא. היא אם לשני זוגות תאומים, מהם שלושה שאובחנו על הרצף. כבר שש שנים, מאז שהיא חווה מקרוב את הקושי במציאת תחפושות לילדיה, היא הופכת את סלון הבית למחסן תחפושות שהיא אוספת, כך שההורים והילדים יכולים להגיע ובדרכם, ללא הלחץ בחנויות מלאות בילדים והורים, לבחור תחפושת וגם כדי להקל על אותם הורים שיכולים לקבל ממנה תחפושות בחינם. ואת הכל היא עושה בהתנדבות.

גם השנה ויקי קוראת לתושבי חולון להביא אליה את התחפושות הישנות במקום לזרוק אותן לפח, "כי יש לכם את האפשרות לשמח ילד או ילדה עם צרכים מיוחדים".



ויקי בת ה-34, מודעת היטב לקשיים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, כאם לשלושה ילדים על הרצף האוטיסי. לאחר חמש שנים של ניסיונות ללדת, היא ילדה תאומות שכיום הן בנות שבע. כבר בשלב מוקדם, ויקי הבינה כי אחת מהבנות סובלת מבעיות התפתחות ולקראת גיל שנתיים אובחנה כאוטיסטית. לאחר כארבע שנים היא ילדה עוד זוג תאומים, בני שנתיים וחצי כיום, ושניהם אובחנו כאוטיסטים.

מאז ועד היום פועלת ויקי למען משפחות כמוה, עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים והיא פעילה חברתית מוכרת בחולון. לדבריה, טיפול בילדים אלו מצריך המון כסף לטיפולים ולתרופות, ולכן היא מנסה להקל קצת על הכיס של המשפחות.

"אוטיסטים זו לא מילה גסה או קללה", אומרת ויקי. "הילדים האלה הם החיים שלי, ובגלל שנחשפתי לקושי ולהתמודדות הזו באופן אישי, החלטתי להקים את הפרויקט שנקרא 'פורים מיוחד לילדים מיוחדים'. הסלון שלי הופך להיות חנות תחפושות, סטנדים של תחפושות ואביזרים מסודרים לפי מידות".

ויקי מסבירה שלילדים בעלי צרכים מיוחדים יש קושי להיכנס לחנויות ולמדוד תחפושות, ויש גם קושי להיכנס איתם למקומות הומי אדם. "מניסיון אישי שלי, קשה למדוד איתם תחפושות בגלל הבדים והתפרים, והכי חשוב – ילדים בעלי צרכים מיוחדים, לרוב מקובעים על תחפושות ישנות שכבר לא ניתן למצוא בחנויות", היא מציינת.

אל ויקי מגיעים ילדים מכל רחבי הארץ כדי להשאיל תחפושות. "נכון שיש היום תחפושות שלא עולות יקר, אבל הקושי להיכנס למקום מלא אנשים ולמדוד זה בעייתי ובנוסף, אותם ילדים לא לבושים בתחפושת כל היום כמו ילדים רגילים, הם יכולים להסתובב איתה רק חצי שעה, או שעה גג, אז ככה חוסכים את הכסף".



"אני מנסה להעצים את הפרויקט שלי, להעלות אותו למודעות, כדי שאנשים נוספים ישמעו על זה ונוכל להגדיל את מאגר התחפושות. ככה יהיה מבחר גדול לילדים".

אז אם גם לכם יש תחפושות משנים עברו שאתם מעוניינים לתרום או אם אתם זקוקים לתחפושת, ויקי מקבלת בביתה ברחוב המצודה 26 בחולון. יש לתאם עמה מראש בטלפון: 053-3360601.

 

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר