איך הפכה "הדבר הבא של המוזיקה מזרחית" לכוכבת טקסי הפרשת חלה?

לפני שנתיים, אחרי 11 אלבומים וחמישה ילדים, הזמרת ליאת בנאי החלה לסבול מחרדות בעקבות מותו של אביה. אבל אז, לגמרי במקרה, משהו אחר נכנס לחייה ושבה את ליבה

פורסם בתאריך: 15.5.20 10:04

במשך שנים קולה של ליאת בנאי נחשב לאחד המזוהים עם הז'אנר הים תיכוני, גם כאשר אינה מככבת ברדיו ובתוכניות הטלוויזיה. בנאי הייתה שם הרבה לפני עדן בן זקן לפני שרית חדד. כבר בגיל 16 היא סומנה כ"דבר הבא במוזיקה המזרחית", אלא שהדרך שלה הייתה ונשארה הרבה יותר פתלתלה ומורכבת.



בנאי התגלתה לראשונה לפני 28 שנה, לאחר שהופיעה במועדון בראשון לציון, עם שיר של זהבה בן. אבי ביטר שהיה בקהל גילה את הפוטנציאל, החתים אותה על חוזה הקלטות ושלוש שנים אחר כך היא כבר הייתה עם אלבום ראשון וקהל מעריצים שבא לשמוע רק אותה. מאז הספיקה להוציא 11 אלבומים.

כיום בנאי נשואה באושר לניסים עוז ואם לחמישה ילדים, הבכור בן 18 ובת הזקונים בת 10. במקביל לגידול הילדים היא ממשיכה להופיע, כשגם היא כמו אמנים רבים נאלצה להפסיק את ההופעות בעקבות משבר הקורונה. "תקופת הקורונה הייתה מאתגרת", היא אומרת, "זו תקופה שלימדה אותנו להכיר את הילדים שלנו יותר, לפתח סבלנות לעולם אבל ובעיקר זה לימד אותי שאני פשוט מטורפת על העבודה שלי שאני מתגעגעת לשמח אנשים".

ואיך שרדת אותה כלכלית?

"אני אדם מאמין ותמיד אמרתי שאם בורא עולם יוצר בעיה, הוא מיד ישלח לנו פתרון. אני תמיד מתפללת, תמיד מאמינה ורואה את הטוב בכל דבר".
והנה את חוזרת לבמה. איך זה מרגיש?

"החזרה לבמה פשוט גורמת לי לחיות. כשאני על הבמה אני חיה נושמת ולא רואה כלום, כל מי שמכיר אותי יודע שאני חיית במה אוהבת את הקהל וחיה למענו".

לפני שלוש שנים הבליחה בנאי בתוכנית הריאליטי הכוכב הבא לאירוויזיון. היא עברה את האודישנים בהצלחה וסומנה כפייבוריטית, אלא שזמן קצר אחרי שהתחילה התוכנית הודיעה בנאי על פרישה. "זו תוכנית שבה את לא באמת מרוכזת בלשיר, אלא בלהרים את המסך", היא מספרת, "באופן אישי, הרגשתי שאני מקבלת עוד רגע התקף לב ואז אמרתי לעצמי שלא מתאים לי כל הלחץ הזה. אני גם ככה הייתי אחריי תקופה של חרדות ולחצים ולפעמים עדיף לא להעמיס".

למרות הקושי זו לא הייתה הפעם היחידה שבנאי לקחה חלק בתוכנית ריאליטי. לפני בחות מעשור היא השתתפה בתוכנית "לה לה לנד 2", ששודרה ביס. "בלה לה לנד הייתה לי חווה אדירה. כן, זו אחת החוויות שמאוד נהניתי מהם", היא אומרת, "מדובר בתוכנית כפית כשאתה כל היום סביב המוזיקה. אבל היה גם קושי עם הריחוק מהילדים והם החיים שלי. בזמן הזה הבנתי והרגשתי עד כמה אני אוהבת אותם. ויחד עם זאת, הייתי עושה את זה שוב".

מה את חושבת על מה שקורה היום בשוק המוזיקה?

"אני לא אוהבת פוליטיקה ולא נכנסת לשם. יש לי מעריצים מכל הסוגים והצבעים, ואני מאמינה שמוזיקה מחברת עולמות. ברמה האישית, אני אוהבת מוזיקה ישראלית, ים תיכונית, פופ, רוק ולמעשה הכל מהכל, העיקר שיהיו זמר וכלים".

ואמנים שמביעים דעה פוליטית?

"לא מעניין אותי צד ימין או שמאל, העיקר שתהיה אהבת חינם ונפרגן אחד לשני והכי חשוב נתינה".

כיום, פרט להופעות מקיימת בנאי טקסי הפרשת חלה כמעט מדי ערב. אל הדת היא החלה להתקרב לפני שנתיים, בעקבות מותו של אביה. "כשאבא שלי נפטר התחלתי להתחזק, להתפלל יותר ולהאמין מאוד, מהר מאוד מצאתי את עצמי מתקרבת לדת ועורכת טקסי הפרשת חלה לנשים", היא מספרת, "זה התחיל מהמוות של אבא שלי. נכנסתי לחרדות בעקבות מותו. זה הרס אותי. לא מצאתי את עצמי ולגמרי במקרה יום אחד התקשרו אליי מעמותת אור הרשב"י, שזו העמותה של רבי שמעון וביקשו שאבוא להופיע. ושם לאחר ההופעה אחד הרבנים הציע לי לקיים ערבי הפרשת חלה".

ונכנסת לזה מיד?

"שלחו אותי ללמוד איך למעשה עושים את הטקס הזה שנקרא הפרשת חלה. במשך חמישה חודשים למדתי על הסגולות והברכות של הטקס, ואז התחלתי להנחות את הטקסים האלה. חשוב לציין שמדובר בטקס שנערך ללא עלות, זה מרומם את הנפש ובכל הפרשת חלה שאני עושה אני רואה את האור בעיניי הנשים".

"אני עושה את זה כמעט כל הערב, ומשלבת את הסיפור האישי שלי. אני גם שרה שירי דת ובמהלך הערב אנחנו עורכים סעודת אמנים. בסוף הערב יש את טקס הפרשת חלה וזה מרגש מאוד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר