צילום: Antonio Guillem / shutterstock.com

סינמטק חולון חוזר להקרין סרטים ונכנס אליכם הביתה

סרט עד הבית: בסינמטק חולון חוזרים לפעילות אחרי חודשים של הדממה, אבל קצת אחרת. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 12.8.20 12:16

בתי הקולנוע ואולמות התרבות מושבתים מזה חצי שנה בעקבות התפשטות הקורונה. לפני חודשיים היו אמורים אולמות התרבות לשוב לפעילות תחת מגבלות של משרד הבריאות, אולם ההתפרצות החוזרת בישראל הובילה להדממת מוסדות התרבות. כעת, שבים בסינמטק חולון לפעילות בכפוף למגבלות.

מאז התפשטות הקורונה אולם המידיטק ואתו סינמטק חולון, נותר מושבת. על כך התייחס מנכ"ל המדיטק, דני וייס בראיון ל"השקמה חולון",  "להערכתי זה יימשך חודשיים-שלושה", מסר מנכ"ל המדיטק, "המוזיאונים בינתיים ממשיכים להיות פתוחים. יחד עם זאת, התיאטרון והסינמטק יושבתו לתקופה שאנחנו לא יודעים כמה זמן היא תימשך. המשמעות של הדבר הזה היא די נוראית אבל אני מקבל בהבנה את המצב שלא אפשר קבלת החלטה אחרת. אני לא יודע איך נצא מזה".

כעת כאשר עדיין לא ברור מתי ישבו אולמות הקולנוע והתיאטרון לפעילות, בהנהלת סינמטק החולון השיקו יוזמה מיוחדת של הקרנת סרטי קולנוע: "סינמטק חולון בסלון". החל מיום ראשון הקרוב (16.8), ניתן יהיה לרכוש כרטיסים לסרטים שבהם ניתן יהיה לצפות בבית.



היוזמה תכלול הקרנת סרטי איכות שנבחרו על ידי צוות הסינמטק. סרטים שיוקרנו, סרטים קלאסיים וחדשים, זוכי פסטיבלים שלא זכו להקרנות מסחריות בישראל וכן סרטי קולנוע ישראלי. מידע נוסף ורכישת על כרטיסים ניתן למצוא באתר מכירת הכרטיסים של הסינמטק.

בנוסף, תתקיים סדרת הרצאות מקוונות ב-ZOOM ושיתוף פעולה ייחודי עם אתר וקהילת "קולנוע עצמאי בישראל", שיאפשר מפגש עם יוצרים ישראלים.



סרטים שיעלו לצפייה:

"הפרעה בקצב הלב":

דרמה רוסית זוכת פרסים. אולג הוא פרמדיק צעיר, מבריק ומרדן שדרכי הפעולה שלו מכניסות אותו למאבק מול המנהל החדש והנוקשה. אם זה לא מספיק, נראה גם שמערכת היחסים שלו עם אשתו האהובה מגיעה למבוי סתום. בין קריאות החירום, השינויים במערכת הבריאות וכמויות האלכוהול, על אולג וקטיה למצוא דרך חדשה אחד אל השנייה.

מתי? הסרט יהיה זמין לצפייה ביום א' ה-16.8 בשעה 17:00 ועד ליום ג' ה-18.8 בשעה 19:00

"אהבתה מרתיחה את מי האמבט"

נציג יפן לאוסקר. משפחת סשינו ניהלה בית מרחץ מסורתי עד שקוזהירו, אב המשפחה, החליט לעזוב את הבית. כאשר פוטבה, אשתו, מגלה כי היא חולה במחלה סופנית ונותרו לחייה מספר חודשים בלבד, היא בוחרת להסתיר זאת מבתם ועורכת רשימת משימות, בהן למצוא את האב הנעלם ולפתוח מחדש את בית המרחץ. ריוטה נאקאנו ("לתפוס את אבא") שוזר ברגישות רבה הומור עדין ויוצר דמויות בלתי נשכחות שתאוות החיים בוערת בהן.

מתי? הסרט יהיה זמין לצפייה ביום ה' ה-20.8 בשעה 17:00 ועד ליום שבת ה-22.8 בשעה 22:00

"האשמים"

מותחן מבריק שייצג את דנמרק בטקס האוסקר. קצין משטרה המשמש כמוקדן במוקד חירום, עונה לשיחת חירום מאשה חטופה. כשהשיחה מתנתקת לפתע, חמוש בטלפון ואוזנייה בלבד, יוצא השוטר למרוץ נגד הזמן להצלת החטופה כאשר מתברר שמדובר בפשע גדול בהרבה משחשב. סרט הביכורים של גוסטב מולר הוא מותחן פסיכולוגי מקורי ומרתק שזכה בפרסי בחירת הקהל לסרט הטוב ביותר בפסטיבלי סאנדנס ורוטרדם, ונשלח לייצג את דנמרק באוסקר.

מתי? הסרט יהיה זמין לצפייה ביום ה' ה-27.8 בשעה 17:00 ועד יום שבת ה-29.8 בשעה 22:00

"רובר"
דרמת אקשן שהוקרנה בפסטיבל קאן ולא זכתה להקרנה מסחרית בישראל. בעולם שלאחר התמוטטות כלכלית יוצא גבר בודד להשלים משימה הקרובה לליבו, אך תכניותיו משתבשות כאשר המכונית שלו נגנבת. מבלי שיש לו דבר להפסיד, הוא מתחיל במסע מסוכן על מנת לאתר אותה, ונאלץ לשתף פעולה עם אחיו של הגנב.

מתי? הקרנת הסרט תתקיים ב30.8

"אפריקה"

הקרנה לסרט הישראלי זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה 2019 ומפגש זום עם היוצרים. אורן גרנר מביא בסרט הביכורים שלו את סיפורו של מאיר, פנסיונר בן 68, המעביר את ימיו בהתנדבות ביישוב בו הוא גר ובהתעסקות בנגרות. לקראת טקס חגיגות ה-40 ליישוב, מאיר עומד לגלות שהעולם מתקדם גם בלעדיו, אבל הוא בטח לא מתכוון לוותר בכזו קלות על מקומו.

מתי? הסרט יהיה זמין לצפייה מקוונת בין התאריכים: יום א' ה-23.8 בשעה 17:00 ועד ליום שלישי ה-25.8, בשעה 17:00

מפגש זום עם בימאי הסרט, אורן גרנגר ייתקיים ביום שלישי, 25.8, בשעה 19:00

הרצאות ZOOM:

סדרת הרצאות און ליין שיועברו ב-ZOOM בהשתתפות אלון רוזנבלום מנהל הסינמטק, ואור סיגולי מנהל התכנייה של הסינמטק.

מאחורי הקלעים של הסרט "שלגייה ושבעת הגמדים"

בשנת 1937 יצא בארצות הברית סרט האנימציה האמריקאי הארוך הראשון, "שלגייה ושבעת הגמדים" הסרט שינה את פני הקולנוע לעד ואת מעמדה של האנימציה. וולט דיסני, האיש והחזון, לקח סיכון גדול והימור גדול עוד יותר לגבי עתידו האישי ועתיד אולפנו. תהליך היצירה היה ארוך, מפרך ומלא בדרמות אישיות וקרייריסטיות. נסקור את הסיפור המלא מאחורי אחד הסרטים הבולטים, החשובים והמשמעותיים בהיסטוריה של הקולנוע. במפגש השני של סדרת ההרצאות, נספר על תהליך הפקת הסרט "פנטסיה".

מתי? יום רביעי, 19.8 בשעה 18:00

המרוץ לנשיאות והקולנוע האמריקאי

הרצאה ראשונה: בשנות השבעים, עם משבר האמון הראשון שחוותה ארה"ב מול הנשיאות, גיבור קולנועי חדש-ישן חזר לקדמת המסך, כזה שנתן ביטוי לחשש ולפחד ברחוב האמריקאי. בהרצאה הראשונה מתוך שתיים נדבר על כיצד השפיעו הטלטלות בבית הלבן של אותה תקופה על הסיפורים שבחרה הוליווד לספר, מ"הארי המזוהם" ו"משאלת מוות" דרך "הסנדק" ו"הקשר הצרפתי", ועד שובו של החלום האמריקאי עם "רוקי". נראה כיצד התת מודע של תעשיית הקולנוע הגיב לקרקע הבוערת ובא לידי ביטוי על המסך.

מתי? יום רביעי, 26.8, בשעה 18:00

פרויקט ייחודי בשיתוף אתר וקהילת "קולנוע עצמאי בישראל" אשר יועבר דרך הZOOM:

סינמטק חולון יצר שותפות ייחודית עם אתר וקהילת "קולנוע עצמאי ישראלי" שהקים הבמאי והתסריטאי אורן גרנר ("אפריקה"). סדרת המפגשים, שזכתה לשם ZOOM IN תפגיש את הקהל עם יוצרי ויוצרות קולנוע ישראלים, ותיקים כחדשים. הקהל, בנוכחות היוצרים, יצפה באחד מסרטיהם הקצרים ולאחר מכן יתנהל דיון פתוח בהנחייתו של גרנר, בהשתתפות הקהל בבית, על עשייה ואומנות, השראות, סיפורים, מוטיבציה וכל מה שמרתק בקולנוע המקומי שלנו.

הסרט שיפתח את סדרת ההקרנות: "עין לבנה" – זוכה פרס הסרט הקצר של פסטיבל SXSW ואחד המתמודדים על פרס הסרט הקצר הטוב ביותר של אופיר 2020. סרטו של תומר ששון מתאר בדרך קולנועית מאתגרת ויוצאת דופן, ובזמן אמת, את רצונו של בחור צעיר להשיג מחדש את אופניו שנגנבו, וההתמודדות הקשה כאשר מתגלה לו זהות הבעלים החדשים.

מתי? הקרנת הסרט "עין לבנה" והמפגש ייערכו ביום שלישי ה-18.8 בשעה 19:00

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר