צילום: שני שגב (בית ספר נבון)

החיים בקורונה: תערוכה חדשה מראה מה בני נוער חושבים על מציאות במשבר

התערוכה, שנקראת "ZOOM IN" ותתקיים בכיכר וייצמן בין התאריכים 20.1.21 ל-3.4.21, מתעדת את השקפת עולמם של בני הנוער במציאות החדשה של משבר הקורונה

פורסם בתאריך: 14.1.21 16:01

רבות דובר בתקופה זו על המחיר הנכבד שגובה הקורונה על כל השלכותיה מבני הנוער הצעירים, תלמידי החטיבות ותלמידי התיכונים בארץ. מילים אולי לא יכולות לתאר מה באמת עובר על בני הנוער במציאות החדשה של הקורונה, אך תערוכה חדשה בחולון תאפשר לראשונה לקיים מבט עמוק לעולמם בתקופה זו.

התערוכה, שנקראת "ZOOM IN" ובה תיעדו התלמידים את מגפת הקורונה ממבטם האישי על עולמם בתקופה זו, היא מיזם ייחודי שהוקם בשיתוף פעולה של האגף לחינוך על-יסודי בעיריית חולון וכלל מגמות הקולנוע והתקשורת בעיר, במטרה לעודד תלמידים להמשיך וליצור אומנות ותרבות בימים אלה, על אף אתגרי התקופה.



התערוכה תתקיים בכיכר וייצמן בחולון ותהיה פתוחה לביקור הקהל הרחב במשך שבועיים בין התאריכים 20.1.21 ל-3.4.21. מהעירייה נמסר כי התערוכה תביא למרחב החיצוני את עולמם הפנימי של בני הנוער בתקופת הקורונה, כפי שבא לידי ביטוי ב-26 תצלומים וציורים, ותעזור להפגיש את כלל תושבי חולון וקהל בכלל, עם הפחדים, החלומות, הקשיים והשינויים בעולמם של נוער העיר, בצל מגפת הקורונה.


מתוך תערוכת 'ZOOM IN' (צילום: הילה לוי – תיכון ק"ש)


מתוך תערוכת 'ZOOM IN' (צילום: איתן נורמן – גמנסיה הרצוג)

יוזמת התערוכה היא גלית בר-אל, מנהלת האגף לחינוך על יסודי וצוות האגף, בהפקת אורית פרץ. בתי הספר העל-יסודיים המשתתפים הם תיכון אילון, גמנסיה הרצוג, גמנסיה נבון נבון, תיכון נעמת, תיכון עתידים, תיכון קוגל, גמנסיה קציר וקמפוס קריית שרת. שם התערוכה, כך לפי מייסדיה, מרמז על 'המבט פנימה' של בני-הנוער לעבר חייהם בתקופה המפתיעה והשונה שנכפתה עליהם, ומכיל תזכורת לשימוש באפליקציה הפופולרית שהפכה לשגרת חיינו.

עבודות התלמידים יוצגו בתערוכה בשני מרחבים. תחילה במרחב הפיזי (תצלומים וציורים נבחרים) בכיכר וויצמן, כחלק מהתפיסה של "למידה במרחב העירוני" אותה מוביל מנהל החינוך, ומאוחר יותר במרחב האינטרנטי של "מוזיאון קורונה וירטואלי" ניתן יהיה לסייר באופן וירטואלי וליהנות מכלל העבודות שנשלחו מהמגמות בעיר: סרטים דוקומנטריים, עלילתיים, קליפים וכתבות, הקשורים לבני המשפחה, הבית, החדר, התחביבים, חיי החברה, החגים והבילויים של התלמידים בתקופת הקורונה.


מתוך תערוכת 'ZOOM IN' (צילום: יובל רובינסקי – גמנסיה נבון)


מתוך תערוכת 'ZOOM IN' (צילום: רונה וזנה – תיכון קוגל)


התערוכה כוללת עבודות שנולדו בשיתוף עם המורים שהציבו אתגרים ומשימות בפני התלמידים בבתי הספר, בהם אתגר המ"ימים – שילוב של תמונת סטילס והיגד אישי על המצב בו נמצא היוצר התלמיד. סרטים המצולמים בתוך הבית, החדר או דרך הזום כאשר עבודה עם שחקנים מקצועיים הוחלפה בליהוק עצמי, כאשר התלמידים משחקים בסרטים שהם מפיקים. הבמאי הוא גם הצלם, הצלם הוא גם הבמאי וחדר העריכה הפך להיות חדרו הפרטי של עורך הסרט. סרטים תיעודיים שהפכו לסרטי בלוג קורונה משפחתיים, סרטונים ויראלים אישיים קצרים מתארים את החיים תחת הסגר הראשון של הקורונה מנקודת מבטם האישית וסדרת צילומי סטילס שצילמו התלמידים בזמן הסגר הראשון בכל יום בבית או באזור 100 מטר מהבית.

מנהלת האגף לחינוך על יסודי בעירייה, גלית בר, מסרה כי "מוזיאון הקורונה היא יוזמה שבאה להחליף את פסטיבל מגמות תקשורת קולנוע בעיר. מגבלות הקורונה חייבו אותנו לחשוב אחרת, לצאת מהקופסא ולהמציא פלטפורמה שתאפשר מתחם מכבד לעבודות תלמידי המגמות. כמו שמורה המציא עצמו מחדש בתקופה זו ,כך גם האגף לחינוך על יסודי בשיתוף מרכז 'אתחלא' המציא את פסטיבל zoom in. שם המוזיאון מתכתב עם מציאות הzoom שחדרה לחיי כולנו ובעיקר לחיי התלמידים וכן מייצג את הכניסה האינטימית לחיי התלמידים דרך העבודות. המוזיאון הוא חלק מהתפיסה העירונית שבמסגרת העונה הישראלית לעיצוב חולון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר