"על ארבע"

ידידו הטוב ביותר של האדם בקריקטורה ובקומיקס, אוצרת: קרין כהן הראל. פתיחה 7.12.2021 נעילה: 31.3.22 בתערוכת חוצות בכיכר ויצמן חולון

פורסם בתאריך: 24.11.21 21:21

נראה כי מאז ומעולם היה הכלב חלק בלתי נפרד מרקמת חייהם של מליוני בני המין האנושי באשר הם.אמנים רבים השתמשו בכלבים כמוטיב מרכזי ביצירותיהם. ניתן למצוא יצירות החל מהעת העתיקה במאה הראשונה לפנה"ס כדוגמת מוזאיקה של כלב שנמצאה בפומפיי, המשך בעבודתו של ברויגל בתקופת הרנאסנס, "ציידים בשלג"  ועד לאמנות בת זמננו כדוגמת פסליו של האמן ג'ף קונס Jeff  Koons.



העונה הישראלית לעיצוב, חולון תציג את "על ארבע" תערוכה חדשה אותה אוצרת קרין כהן הראל שתתקיים במרחב תערוכות החוצות בכיכר ויצמן בחולון בין התאריכים 7.12.21-31.3.22 ובה יוצגו  עבודות של אמני הקומיקס והקריקטורה הבולטים בישראל ובמרכזן- הכלב. האמנים המשתתפים הם: דודי שמאי,  אדר דריאן ,אורי פינק, זאב אנגלמאיר ,ניר מולד ועמוס אלנבוגן.

כלבים תמיד היוו סמל לנאמנות, אינטליגנציה ואהבה ללא תנאי. תכונות אלו רקמו את הקשר המיוחד בין האדם לכלב לאורך ההיסטוריה.

אוצרת התערוכה בחרה להציג את הכלבים במגוון איורים וקריקטורות בהם מוצג הכלב באופן מגוון, הן בחיי היומיום והן כאובייקט דרכו מועברים מסרים חברתיים והכל עם קריצה ואנלוגיה לחיינו.

בנוסף להיותו של הכלב חיית מחמד אשר קרנה עלה בתקופת הקורונה, עת רבים אימצו כלבים  על מנת למלא חסך של קרבה וחום, הוא ממלא תפקידים רבים נוספים בחיינו גם מחוץ לבית, לרבות בעולם הטיפול הרגשי, כמסייע לכוחות הביטחון, כעזר לבעלי מוגבלויות ומופיע בביטוי לשון רבים בהם אנחנו משתמשים בחיינו. לא בכדי יוצרים רבים בוחרים לעשות שימוש בדמות הכלב כאמצעי להעברת מסרים חברתיים שונים.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר