גאווה מקומית: פסטיבל הקולנוע הפרנקופוני 2022 בחולון

אירוע הקולנוע הגדול בהשפעת התרבות הצרפתית, פסטיבל הקולנוע הפרנקופוני,יתקיים במהדורתו השביעית בסינמטק חולון שבמדיטק חולון החל מ-1 במרץ ועד ה-9 במרץ, 2022.האירוע השנתי מתקיים ביוזמת המכון הצרפתי ונערך בלעדית בסינמטקים של חולון וירושלים

פורסם בתאריך: 21.2.22 07:21

במסגרת הפסטיבל יוקרנו 8 סרטים ייחודיים, ממדינות שונות ברחבי העולם,המושפעים מהמגוון העשיר והייחודי של התרבות הצרפתית, חלקם יוקרנו לראשונה בבכורה בישראל.



השנה משתתפות בפסטיבל 8 מדינות: צרפת, קנדה, שווייץ, יוון, בלגיה, אירלנד, בולגריה ורומניה,אשר חולקות את אותם הערכים של שוויון וסולידריות, והמשותף להן הוא זיקתן העמוקה לתרבות הצרפתית,אם בשימושה כשפה מדוברת, ואם בהשפעת התרבות הצרפתית על התרבות המקומית בהיבטים שונים.

הסרטים שיוקרנו במהדורת 2022 של הפסטיבל כוללים יצירות זוכות פרסים בפסטיבלים המובילים בעולם: "מגרש משחקים" זוכה פרס מיוחד בפסטיבל קאן שנשלח לייצג את בלגיה בטקס האוסקר האחרון. "סיפור(י) אהבה" המצחיק והרומנטי מצרפת. "גשם של ציפורים" המאפשר לנו כניסה אל חלקים יוצאי דופן בקנדה; "אזור" – מותחן פוליטי משווייץ שהוקרן בבכורה בפסטיבל ירושלים. "מיקאדו" המישיר מבט לא מתפשר על החברה הרומנית. "מכתבים מאנטרקטיקה" המרגש מבולגריה. "שריפה", דרמה אינטנסיבית המשלבת בין ההיסטוריה האישית והחברתית של צפון אירלנד ו"אפטיהייא" המביא את סיפור חייה של המשוררת היוונייה המהוללת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר