פרויקט ברוש. נוער עובד ולומד

מי מנקה את הלכלוך שאתם משאירים בחורשת נווה ארזים?

נערי קבוצת ברוש, מיזם חינוכי-עסקי בחולון, עובדים ולומדים גננות וזוכים בשכר על עבודתם

פורסם בתאריך: 8.10.17 17:11

מדי שבת וחג מתמלאת החורשה הגדולה בשכונת נווה ארזים בערימות זבל שהשאירו אחריהם המבקרים במקום לאחר חגיגות "על האש", אבל יש מי שדואג לנקות את החורשה ולטפח אותה.

נערים מקבוצת "ברוש – מיזם חינוכי-עסקי ייחודי – מגיעים לחורשה לפחות פעמיים בשבוע בבוקר ואחרי הצהריים לסרוק את החורשה ולנקות אותה. בין השאר הם אחראיים על בריאות העצים, העשבים, הפרחים וגם על שלמות מערכות ההשקיה.

מיזם "ברוש" פועל זה חמש שנים ובמסגרתו הנערים מפעילים עסק גינון כמסגרת משלימה לבית הספר. העסק פועל בחורשת נווה ארזים כחלק מפעילות במגזר הציבורי, ופנוי גם לעבודות פרטיות. בני הנוער הנמצאים במיזם מלווים על ידי הרכז העסקי האחראי על הכשרת הנערים בשטח ועל ידי הרכזת החברתית האחראית על העברת תהליך חינוכי. במסגרת ההשתתפות במיזם הם עוברים הכשרות בתחום הגינון והחשיבה העסקית ומתמקצעים בתחום. למעשה הרווח הוא כפול: עסק משגשג ומקצועי המעניק שכר לנערים, לצד טיפוח בני הנוער וקידומם.

"ברוש". רווח כפול

"ההשתתפות בפרויקט הזה חשובה לי מאוד. כיף לי להגיע ולעבוד, ואם לא היה לי את זה, מזמן הייתי פורש מהלימודים", מעיד אחד הנערים המשתייך למיזם "ברוש". רכזת הפרויקט, אלה פסדר, אומרת: "הנערים עושים עבודה קשה ומקצועית, ובהזדמנות זו אנו קוראים לתושבי חולון לשמור על ניקיון החורשה כדי שנוכל להפנות משאבים לטיפוח שלה ולא רק לתחזוק ולאיסוף ערימות זבל"

הפרויקט, בשיתוף עיריית חולון – המטה למניעת סמים ואלכוהול ואגף גנים ונוף, רשת קהילה ופנאי – מובל על ידי הרשויות במטרה לטפח את בני הנוער בדרכים יצירתיות, מקדמות ומעצימות.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר