טיול שנתי. מי שמשלם משתתף

הנהגת ההורים העירונית: "המאבק בתשלומים הוא על גב הילדים"

ההנהגה העירונית ממליצה להורים לשלם ומזהירה: "לא נאפשר מצב שבו הורים ששילמו יממנו השתתפות תלמידים שהוריהם בחרו לא לשלם"

פורסם בתאריך: 24.10.17 15:44

בעקבות מחאת תשלומי ההורים בבתי הספר ובגנים, קיימה לאחרונה הנהגת ההורים העירונית בחולון שתי ישיבות בנושא. האחת, בהשתתפות הנהגת הורי גני הילדים והשנייה, בהשתתפות הנהגת ההורים העירונית. בשתי הישיבות הוצגו ונדונו הסעיפים הקשורים לכלל תשלומי ההורים במערכת החינוך.

בהנהגת ההורים הביעו תמימות דעים והסכמה כי כלל התשלומים – רשות ורצון – במערכת החינוך צריכים לעבור שינוי, בצעד שיקל על ההורים בנטל הכלכלי הכבד. יחד עם זאת, הבהירה הנהגת ההורים העירונית והמליצה לכלל הורי חולון לשלם את התשלומים תוך קריאה ליו"רים בבתי הספר, לקיים פגישה עם הנהלת בית הספר לבחינה ולצמצום העלויות של תשלומי ההורים.

הנהגת ההורים העירונית הודיעה בנוסף כי היא לוקחת על עצמה לפעול מול הרשות לצמצום הסעיפים בתשלומי ההורים של הגנים ובתי הספר הקשורים לעיר.

"שכל הורה יחליט בעצמו"

בתאריך 14.8.2017 אישרה ועדת החינוך של הכנסת את תשלומי ההורים לשנת הלימודים הנוכחית, תשע"ח. פרטים על כך ניתן לראות במערכת אפיק. הנהגות ההורים היישוביים חלוקות בדעותיהן בעניין אכיפת התשלומים בשנה הזאת ויש הסוברים כי על ההורים לצאת במחאה ולא לשלם.

הנהגת ההורים העירונית בחולון ביקשה להבהיר את משמעות המחאה והשלכותיה: "במידה שלא ישולמו תשלומי ההורים, לא ניתן יהיה לבצע כל פעילות, למעט לימודים. כלומר, התלמידים לא יוכלו לצאת לטיולים, סיורים, הצגות ולא יוכלו להשתתף בטקסים, הרצאות, העשרה, מסיבות וכו'. המחאה תהיה על גב התלמידים".

"ישתתפו רק מי ששילמו"

הנהגת ההורים העירונית בחולון ביקשה לציין כי היא "משאירה לכל הורה את ההחלטה לשיקול דעתו האישית האם לשלם או לא. במידה שתהיה גבייה חלקית ובית הספר יזמין פעילויות אלו או אחרות, ייקחו בה חלק אך ורק התלמידים שהוריהם שילמו. שאר התלמידים יקבלו פעילות חינוכית חלופית בבי הספר".

עוד ציינו נציגי הנהגת ההורים המוסדי כי "לא נוכל לאפשר מצב שבו ההורים ששילמו יממנו בצורה ישירה או עקיפה השתתפות תלמידים שהוריהם בחרו שלא לשלם ולא מפאת בעיה כלכלית. במידה שההורים יבחרו לשלם, אך הפעילות לא תצא לפועל, יוחזר מלוא התשלום עבור הפעילות שבוטלה".

מהנהג ההורים העירוני נמסר עוד כי "הזמנת הפעילויות על ידי בתי ספר מבוצעת מתחילת השנה על פי מספר התלמידים המשלמים, בתי הספר קבעו כבר בשנה שעברה את מועדי הטיולים השנתיים וחלק גדול מהפעילויות המתוכננות לאורך השנה. ביטול יגרור תשלום קנסות ולא תהיה אפשרות לקבוע מועדים חדשים".

לסיכום מסרו בהנהגת ההורים העירונית בחולון כי "הוחלט לצאת למאבק בנושא התשלומים מיד לאחר חופשת הפסח על מנת שבשנה הבאה לא נגיע למצב שבו שוב המלחמה תהיה על גב הילדים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר