גן מצדה לצד אתר בנייה

הורי הגן הסמוך לאתר בנייה: עוברים להשבתה

העירייה הציעה להורים גן חלופי אבל הגן רחוק מדי. התוצאה: ויכוח בין ההורים למינהל החינוך והחרפת המאבק

פורסם בתאריך: 3.1.18 11:50

לאחר שבתחילת חודש אוקטובר האחרון, איימו הורים לתלמידי גן מצדה בחולון, להשבית את הלימודים בגן, הם מתכוונים לממש את האיום ולהשבית את הלימודים החל ממחר (חמישי).

ההורים מתלוננים על כך שאתר בנייה פעיל לצד מבנה גן הילדים מאיים על שלום ילדיהם, על בריאותם ועל בטיחותם, ועל אף פניות חוזרות ונשנות למינהל החינוך בעירייה, לדבריהם, לא נמצא עד כה פתרון הולם לבעיה.

במינהל החינוך אמנם הציעו להורים חלופה – גן ילדים בקריית בן גוריון, אך ההורים טוענים: "האופציה שהוצעה לנו היא בלתי הגיונית. איזה הורה יסכים לשלוח את ילדיו משכונת אגרובנק לקריית בן גוריון – מדובר בקצה השני של העיר". ההורים מבקשים למצוא חלופה בשכונת אגרובנק ולדבריהם, "יש אופציות כמו פתיחת כיתה בבית ספר ישורון או ב'מקווה ישראל' אך העירייה ומינהל החינוך אטומים לבקשות שלנו ולכן החלטנו להשבית את הגן החל ממחר".

ההורים פנו לאחרונה במכתב גלוי אל ראש העיר מוטי ששון ובו כתבו כי "לאור הצעות עיריית חולון להעברת הגן לשכונת בן גוריון, הרחק ממקום מגוריהם של הילדים בגן וזאת בעקבות הבנייה המסוכנת הצמודה לגן, ההצעה אינה ישימה. החלטנו כי נשבית את הגן החל מיום חמישי הקרוב וזאת עד למציאת גן חלופי בשכונת אגרובנק. לא ניתן לסכן את ילדינו הנמצאים מדי יום בגן הממוקם בתוך אתר בנייה כאשר מעל ראשי הילדים בחצר קיימים מנופים ואבנים שמתעופפות לכל עבר. לא ניתן לחוסר הביטחון שממנו סובלים ההורים והילדים כאחד להמשיך – בגן אין שמירה והוא פרוץ בשעות הבוקר לכל מפגע".

עוד מציינים ההורים בפנייתם אל ששון: "הפתרונות שהוצעו לאורך החודשים האחרונים לא מספקים ולא פותרים את בעיית הגן הילדים שלנו, הסובלים מרעשים בלתי נסבלים, מאדים מחומרים שנפלטים מאתר הבנייה ומאבק שהם נושמים לאורך כל היום, זאת בנוסף לסכנת המנופים הקיימת מעל ראשם אשר מחופה על ידי סככת מתכת שמונעת מקרן אור קטנה לחדור לחצר הגן. אין אנו חושבים שזו סביבה בריאה לחינוך הילדים שלנו בשנת 2018 בעיר הילדים חולון, אנו דורשים פתרון מתאים בהקדם, לא ניתן לסחבת מצד עיריית חולון אנו רואים בכל המכותבים (ביניהם ראש העיר, מנכ"ל העירייה, מנהל אגף מוסדות חינוך, מנהלת אגף גני הילדים ויו"ר ועד הורי העיר – י.ל)  אחראיים ישירים לבטחון הילדים. במקרה פציעה כלשהי אנחנו נראה בכל הגורמים המכותבים אשמים ישירים".

מהנהגת ההורים נמסר כי "הם מלווים את ההורים בכל ההליך אך חבל שבחרו בדרך של השבתת הגן".

מעיריית חולון נמסר בגובה כי "גן מצדה וגן כרמל הם גנים הנמצאים סמוך לאתר בנייה, והפיקוח על הבנייה בעיריית חולון מפקח על הקבלן כדי שלא יהיו במקום ליקויים בטיחותיים. לפני כחודש וחצי זימן מנהל אגף ארגון ובקרה במינהל החינוך את נציגי ההורים רונן וגיל, יחד עם יו"ר ועדי ההורים רועי דביר ואילן רובינוב לדיון באפשרויות לקידום בטיחות הילדים בגן. על דעת כל המשתתפים הוחלט לאפשר שלוש אפשרויות לבחירה והעירייה העבירה מכתב מסודר בעניין ב-70 עותקים לנציגי ההורים, תוך קבלת התחייבותם שיועברו לגננות לחלוקה לכל ההורים ולקבלת המכתבים חתומים על ידי כל ההורים. בדיעבד התברר לעירייה, כי נציגי ההורים לא נתנו לגננות את המכתבים אלא רק לאחר שהגננות ביקשו לקבלם ולחלק להורים".

עוד נמסר מעיריית חולון כי "ממידע שהגיע למינהל החינוך עולה, כי הרוב המכריע של ההורים מעוניין שילדיהם יישארו במבנה תוך בדיקות ומעקב שאין ליקויים בטיחותיים בגן. ואולם, יש שלושה הורים מתוך 70 שמסיתים הורים אחרים ומפחידים אותם על ידי הפצת שמועה, שברגע שההורים יחתמו על המסמך, העירייה תסיר אחריות מהליקויים ומהתנהלות הקבלן – עובדה שאינה נכונה".

בעירייה מציינים כי "נכון להיום, יש 13 הורים משני הגנים שמאיימים להשבית את הגן. בכוונת העירייה לחדד שוב בפני ההורים, שחתימתם על המכתב אינה מסירה את אחריות העירייה לילדיהם ולכל נושא האכיפה על הבנייה וכי העירייה תטפל בכל ליקוי בטיחותי, אם וכאשר יתגלה".

.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר