בית ספר של אלופים: איך הפך תיכון "קציר" לאימפריית כדוריד?

בשבוע שעבר קטפה נבחרת הבנים של קציר את אליפות הכדוריד לבתי הספר התיכוניים. הזדמנות מצוינת להציץ במפעל הענק של ענף הכדוריד בתיכון החולוני

פורסם בתאריך: 16.2.18 11:12

כבר שנים שנבחרות הכדוריד של בית ספר קציר מביאות גאווה לעיר חולון: נבחרת הבנים זוכה באליפויות ונבחרת הבנות שמבקרת באליפות העולם כמעט על בסיס קבוע. בשבוע שעבר אף זכתה נבחרת הבנים באליפות המדינה בכדוריד לבתי הספר התיכוניים.

איך זה קורה? מתברר שמאחורי הפרויקט הענק בבית הספר עומדים לא מעט אנשים. אחד מהם הוא יובל קוז'יקרו, מורה לחינוך גופני ורכז חינוך גופני בקציר, משמש גם כאחראי נבחרות הכדוריד. הוא אחראי על שש נבחרות של בנים ובנות.

"את ההכשרה מקבלים התלמידים בחטיבת הביניים כבר בכיתה ז'", הוא מספר, "כאשר הטובים ביותר ממשיכים לנבחרות בית הספר בתיכון. בית הספר רואה בספורט ספינת הדגל וגאוות יחידה, כאשר הנהלת בית הספר רואה לנגד עיניה את הספורט שיוצר אקלים חינוכי נוח יותר לתלמידים. היא משקיעה בכך משאבים לא מעטים, ונבחרות הכדוריד מחוברות לאגודת צעירי חולון שמשחקת בליגת העל. חשוב לנו ליצור איזון בין הלימודים לספורט מכיוון שישנם חמישה אימונים בשבוע, כל אחד בן שעה וחצי ואנו מקפידים שהלימודים לא יפגעו מהספורט ולהיפך".

"גימנסיית קציר מחבקת ותומכת ועוזרת בכל נושא התשלומים שלפעמים קשה לחלק מההורים פה, מגיעה עזרה אמיתית ובבית הספר לצד הלימודים והספורט, יש גם מעטפת של הנהלה מחבקת ותומכת", מוסיפה חני משה, יו"ר הספורט בוועד ההורים העירוני.

"בכדוריד אין הרבה כסף, אבל מי שמתמכר לזה יודע שאי אפשר בלי זה", אומר ניסים פאלח שמאמן את הנבחרות, "בזכות הכדוריד אני נמצא היכן שאני היום, גם איתי שהוא מאמן את הנבחרות ובכלל הגיע מתחום הכדורגל לא יכול להתנתק מהענף. המשמעת היא מאוד נוקשה, חל איסור על שתייה ועישון וגם בנסיעות לחו"ל יש כללים נוקשים שלשמחתנו לא מופרים והילדים מסבים לנו גאווה גדולה".

בית ספר קציר זוכה באליפות המדינה בכדוריד לבתי הספר התיכוניים:

 

למרות ההצלחות בתחום הספורט, ישנם לא מעט מבוגרי בית הספר שמעדיפים לא להמשיך לשחק במהלך שירותם הצבאי כספורטאים מצטיינים, אלא להתנדב לגיוס קרבי. עד הגיוס, התלמידים והתלמידות מתמסרים למשחק. "הכדוריד נתן לי העצמה נפשית וביטחון. הייתי ביישן ובזכות הכדוריד עלה לי הביטחון", אומר דור משה, תלמיד כיתה י"ב. הוא משחק כבר שמונה שנים, אבל לא בטוח שימשיך לעסוק בכדוריד לאחר שיתגייס.

"הכדוריד בשבילי הוא הפורקן והמקום להיות בו. בלי מסכות ,להיות מי שאני. למדתי על עצמי המון ואני רוצה להמשיך כספורטאית מצטיינת ולהמשיך לקריירת אימון", מוסיפה מיכל שריד, גם היא תלמידת כיתה י"ב.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר