יוסי סילמן, מנכ"ל עיריית חולון. "ניסיון לגבש פתרון מהיר להסרת האנטנה"
יוסי סילמן

ועדת החינוך לעיריית חולון: הסירו את האנטנה הסלולרית ב"אורט"

יו"ר ועדת החינוך בכנסת לעיריית חולון: "אני נותן לכם שלושה חודשים להגיע לפתרון לטובת התלמידים" | ראש העיר מוטי ששון ייפגש מחר עם החברות הסלולריות לגיבוש פתרון מהיר

פורסם בתאריך: 26.12.18 14:32

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת, ח"כ יעקב מרגי, קורא לעיריית חולון ולחברות הסלולר להסיר את האנטנה הסלולרית הממוקמת בצמידות לבית ספר אורט חולון. הדברים נאמרו במהלך ישיבת ועדת החינוך, התרבות והספורט השבוע (שני) שעסקה בקרינה בבית ספר אורט חולון. לישיבה הגיעו הורים רבים ותלמידים מבית הספר.

מנכ"ל עיריית חולון יוסי סילמן שנכח בישיבה מסר כי מחר (חמישי) ייפגש ראש העירייה מוטי ששון עם נציגי החברות הסלולריות וינסה לגבש פתרון מהיר להסרת האנטנה. ח"כ מרגי אמר בתגובה: "אני נותן לכם שלושה חודשים להגיע לפתרון לטובת התלמידים. אף אחד לא יכול לחיות בשקט ובשלווה עם אנטנה כל כך קרובה". עוד דרש ח"כ מרגי ממשרד החינוך להעביר לידי ועדת החינוך את עמדת המשרד בכל הנוגע לתקנות האוסרות הצבת אנטנה סלולרית בקרבת מוסדות חינוך.

בבית הספר אורט חולון 1,570 תלמידים, הלומדים בכיתות ממוסכות כדי למנוע חשיפתם לקרינה. לישיבה הגיע סימי פרץ, אמו של איתי ז"ל, תלמיד בית הספר שנפטר ממחלת הסרטן: "אני כאן כדי שזה לא יקרה לילדים נוספים. חייבים להוריד את האנטנה".



תהילה גייגר אוסטרוביץ, אם לתלמיד בבית הספר, סיפרה לחברי הכנסת: "הגענו לפה משום שאנחנו רוצים לפתור את הבעיה. במשך תקופה ארוכה האנטנה משבשת את הלימודים, הילדים יושבים בבית כבר שלושה חודשים. גילינו במהלך החודשים הללו שהילדים סובלים מבעיות בגלל הקרינה. היתה התחייבות כתובה להוריד אנטנות מהסוג הזה שצמודות למוסדות חינוך, אך ההתחייבות הזאת לא מומשה. בית הדין לעבודה אזורי התייחס לסוגיה הזאת וקבע שני שלבים להתנהלות: שלב א' – הסרת שלושת הפנאלים, ושלב ב' – הסרת כל האנטנה. עיריית חולון הסירה שלושה מתוך תשעה קיימים ועכשיו אנחנו מדברים על השלב השני  – להסיר את האנטנה במלואה. טענו שאין קרינה, אבל כשהסירו את הפאנלים, הערכים ירדו".

בישיבה נכח נציג החברות הסלולריות שטען ש"לאנטנה יש את כל התקנים והיא נבדקה לאורך כל תהליך ההתדיינות על יד כל מיני גורמים ועומדת בתקנים, וכי הורדת הפאנלים תגרום ליותר קרינה".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) התייצבה לצד ההורים ואמרה: "צריך להבהיר לעיריית חולון שזה מצב בלתי סביר. כשהייתי ראש עיריית הרצליה, דאגתי להוריד אנטנות שהיו קרובות למוסדות חינוך". גם ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) הצטרף לקריאה. חברי הכנסת מאיר כהן (יש עתיד) ויעל כהן פארן (המחנה הציוני) קראו לעיריית חולון לעמוד ביעד ולהסיר את האנטנה בתוך שלושה חודשים.

ממשרד החינוך נמסר כי המשרד פועל בהתאם להנחיות החוק וכי משרד החינוך בעד להוריד את האנטנה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר