תלמידים אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

פחד ואלימות בכיתה ג': "כסאות ושולחנות עפים באוויר"

ההורים השביתו הלימודים: "להנהלת בית הספר אין פתרונות". עיריית חולון קוראת להורים להפסיק השביתה ולדון עם ההנהלה כיצד להגן על התלמידים

פורסם בתאריך: 7.1.19 16:06

בבית ספר יסודי בחולון משבתים את הלימודים מאז יום שישי באחת מכיתות ג'. זאת, בעקבות אלימות מתמשכת שממנה סובלים התלמידים בכיתה. ההורים טוענים כי הנהלת בית הספר אינה מספקת פתרונות לנושא ולדבריהם, מדובר בקבוצה של תלמידים המטילים אימה על שאר תלמידי הכיתה.

תלמידי כיתה ג' בבית הספר לא מגיעים ללימודים זה כבר היום השלישי. הוריהם החליטו להשבית הלימודים במחאה על אלימות שהילדים חווים מידי קומץ תלמידים בכיתה. "כבר שלושה ימים שאנחנו שובתים", אומרים ההורים, "אבל הנהלת בית הספר לא נתנה בידינו עד כה פתרונות למצב", הם טוענים.

"האלימות אצלנו חצתה כל גבול", אמרה ל"השקמה-חולון" אם שבנה לומד בכיתה. "בתחילה היו כמה ילדים שהחלו באלימות מילולית כלפי המורים וילדים אחרים בכיתה ולאחר מכן נוספו אליהם עוד ילדים. האלימות המילולית הפכה לפיזית גם כלפי הילדים וגם כלפי המורים".

אם אחת שבתה לומדת בכיתה מספרת: "יום אחד הגעתי לכיתה וחשכו עיניי, כסאות ושולחנות עפו בכיתה וצעקות וקללות בין התלמידים. היו ילדים שהתחבאו בבהלה מתחת לשולחנות, והחמור מכך, המחנכת לא היתה בכיתה.  מאז, החלטתי עד כאן – לא אסכן את חיי ילדתי בגלל אוזלת היד של בית הספר. אני ממש חוששת לחיי בתי. לא אשלח אותה ללמוד כל עוד לא יפתרו את הבעיה ונראה שהנהלת בית הספר הרימה ידיים".



את דבריה מחזק אב לתלמיד בכיתה: "התלמידים לא מרגישים בטוח. זו כיתה שיש בה הרבה אלימות ויש בה תלמידים שעושים כאוות נפשם, יוצאים ונכנסים מהכיתה. מצאו סוג של פתרון ושולחים את הילדים שמפריעים לשחק בחוץ וככה הם משיגים שקט זמני. נפגשנו מספר פעמים עם ההנהלה אבל לא יצא מזה כלום. נוצר מצב שמתחילת שנה הילדים כמעט לא לומדים ונוצר פער לימודי רב שספק אם ניתן יהיה להשלים אותו".

ההורים מסכמים ודורשים הכנסת שעות נוספות לכיתה, עזרה למחנכת הכיתה או הכנסת מחנכת נוספת על מנת לתת מענה לימודי והתנהגותי בכל בעיה שתעלה במהלך כל השיעורים, לכל תלמידי הכיתה.

מעיריית חולון נמסר: "צר לנו שההורים בחרו בדרך של השבתה אשר אינה מקדמת דבר ואף פוגעת בשגרת הלימודים התקינה של התלמידים. בית הספר מודע לקשיים ומקדם את הטיפול הן ברמת הפרט והן ברמה המערכתית-כיתתית. נעשו מהלכים משמעותיים להבטחת המוגנות של תלמידי הכיתה ולשמירה על הרצף הלימודי. אם אכן רצונם של ההורים הוא למצוא דרכים לפתרון, הם מוזמנים לפנות שוב אל מנהלת בית הספר לצורך המשך השיח החינוכי וקידום מענים מותאמים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    על חגורה שמעתם? אחלה פתרון לילדים. מדי פעם חייבים ליישם כדי להשיג חינוך רצוי. אם לא מבינים במילים אז יבינו בדרך שהם מכירים- כוח.

  2. א

    תפרסמו את שם בית הספר ובאיזה איזור
    כי אם היה מדובר בתל גיבורים מזמן הייתם מפרסמים
    בושה לכם

  3. אנג'ל

    הילדים המתפרעים נותנים כוח אחד לשני. צריך מיידית לפצל אותם לכיתות שונות מבלי לשאול את ההורים שלהם. כשהם יופרדו גם האלימות תפחת. ולשים אותם בכיתות של מורים חזקים וסמכותיים

  4. אורנה

    ניראה שצריך להשכיר שוטרים שיהיו בבתי הספר. מה ההפקרות הזו. להעיף את הילדים האלה מבתי הספר

  5. לא חולוני.

    מי שנתן את העצה על החגורות – צודק. אלא שכנראה זה מהבית ו ההורים יגיעו עם סכינים. יש לערוך בחינות פסיכולוגיות לאותם ילדים ולשקול העברתם המיידית לחינוך המיוחד. ההורים בעצמם יתנו סטירה לילד כדי שלא יועברו למקום כזה. בינתיים יש להשעותם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר