אילוסטרציה: shutterstock.com
אילוסטרציה: shutterstock.com

"בתי חוטפת כל יום מכות בבית הספר ואיש אינו עושה דבר"

אב לתלמידת כיתה ג' בחולון עשה הכל כדי להפסיק את האלימות כלפי בתו: הוא פנה להוריו של הילד האלים, למורה, ליועצת, למנהלת, למינהל החינוך בעירייה ואפילו למשרד החינוך ועדיין הילד המכה ממשיך ללמוד בכיתה

פורסם בתאריך: 11.2.19 13:16

"בתי חוזרת מבית הספר כל יום מוכה וחבולה ואף אחד לא לוקח אחריות. ההורים האחרים פוחדים לצאת כנגד הוריו של הילד האלים אבל אני החלטתי לצאת למלחמה". כך אב לילדה בכיתה ג', הלומדת באחד מבתי הספר היסודיים בחולון.

האב המודאג פנה תחילה להוריו של הילד, בהמשך הגיש שתי תלונות במשטרה, שם הפנו אותו למחלקת הרווחה בעירייה. הוא פנה למינהל החינוך בעירייה ולהנהלת בית הספר והגיע עד משרד החינוך, אך לדבריו, דבר לא נעשה והוא חושש לבתו. "אני מחפש כל דרך חוקית אפשרית להגן על בתי מפני הילד האלים הזה ולא רוצה לקחת את החוק לידיים, אבל זה מה שהרשויות בסוף יגרמו לי לעשות".

לדברי האב, פנה אל מינהל החינוך בעירייה בטענה כי בתו הלומדת בכיתה ג' סובלת זה זמן מהתנכלות ומאלימות המופנות אליה מתלמיד כיתתה. אולם, על אף שבעיריית חולון הבטיחו לטפל בבעיה, ובפגישה עם מנהלת בית הספר, המורה ויועצת בית הספר הוחלט,לדבריו, לבנות לילד זה מערכת מיוחדת ולהרחיקו מבתו, נאמר לו לאחרונה על ידי מנהלת בית הספר כי ידיה כבולות וכי אין באפשרותה להרחיק את הילד האלים מבית הספר ובתו ממשיכה לסבול מאלימות ומהטרדות קשות.

"אני מיואש, הכתובת פה על הקיר ואף אחד לא עושה כלום", אומר האב, "בכיתה של בתי לומד תלמיד מופרע שמכה אותה. בפעם הראשונה שהיכה אותה הלכתי איתה באותו יום להוריו כדי לסדר את העניינים בדרכי נועם, כדי שההורים והילד יראו שיש מישהו מבוגר בסיפור ושזה לא יעבור לסדר היום. הפגישה היתה עניינית ובאמת האמנתי שפה זה ייגמר והם יהיו אפילו חברים, אבל למרבה הצער זה לא החזיק הרבה זמן עד שהוא היכה אותה שוב, שזה כלל הרבצות עם סרגל ברזל, דקירות של עפרונות, בעיטות ואגרופים. פה הבנתי שעם הוריו של הילד אין מה לדבר".

בשלב הבא, מספר האב, "פניתי למנהלת, ליועצת, למורה ולסגנית בבית הספר בתקווה לקבל הגנה על בתי, אבל שוב המצב חזר על עצמו בעוצמה רבה. בתי חטפה בעיטות בבטן ואגרופים לפנים עד כדי כך שהיינו צריכים לקחת את הילדה למוקד עקב כאבים עזים שהיו לה. כמובן שהילדה כבר  לא היתה מוכנה לשמוע על חזרה לבית הספר מרוב פחד ושהתה בבית במשך שבוע".

בצר לו, פנה האב למשרד החינוך בירושלים ולמינהל החינוך בחולון ו"שוב נפגשנו עם המנהלת, המורה והיועצת של בית הספר ושם הוחלט שלמרות שהילד הזה מושהה כמעט כל פעם אחרי מקרה אלימות והוריו מוזמנים על בסיס קבוע לבית הספר, יש לבנות לו מערכת מיוחדת שזה ולהרחיקו מבתי עד כמה שאפשר. זה לא קרה ושוב היום השחור הגיע: התקשרו אלינו והודיעו שהילד שוב הרביץ לה וזה מתועד במצלמות האבטחה של בית הספר בבירור. הילד מגיע ומתחיל להכות אותה ללא שום סיבה".

לדברי האב, ברור לכל שהתלמיד אינו מתאים למסגרת לימודית רגילה, אך בהנהלת בית ספר נאמר לו "'ידינו כבולות ואין מה לעשות'. אני מאמין שרוצים לשמור על השם הטוב של בית הספר ומטאטאים הכל מתחת לשטיח", הוא אומר בייאוש. "בינתיים בתי מוכה ואין לי דרך לעזור לה, אני לא יכול להבטיח לה שיהיה בסדר כי אני לא איתה בבית הספר, גם ידיי כבולות וגם מעשיי. כשבתי אומרת לי, 'אבא אני לא רוצה ללכת לבית הספר, אני לא יכול להסתכל לה בעיניים בידיעה שאני שולח אותה כד שתקבל מכות. איזה אבא אני ששולח את הילדה שלו שתקבל מכות?!".

האב חסר אונים מסכם: "אני מחפש כל דרך חוקית אפשרית להגן על בתי ולא רוצה לקחת את החוק לידיים אבל זה מה שהרשויות בסוף יגרמו לי לעשות".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "הילד מטופל ביסודיות ובמקצועיות ולא ניתן לפרט מעבר לכך בשל חיסיון וצנעת הפרט".

ממשטרת ישראל נמסר: "מבלי לאשר או להכחיש את תוכן פנייתך, סמכות הטיפול בקטינים שאינם ברי עונשין ( מתחת לגיל 12) נתונה בלעדית לרשויות הרווחה".

תגובות

16 תגובות
  1. אמא

    אני הייתי הולכת להורים הביתה ומרביצה להם מול הילד ומאיימת עליו חחחח

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הייתי משאירה אותה דקה במקום הזה חוצפה של כל המורה המנהל וכל מי שלימד אותי צריך שמשרד החינוך יסגור את המקום הזה שילדה חוטפת כל יום מכות ולא משעים את אלה שמרביצים בושה לבית ספר כזה

  3. תושב חולון מאוכזב

    בני עבר בדיור את אותה מסכת ייסורים והתעללויות מתלמיד גנגסטר שנחשף בבית למשחקי אלימות במחיצת אביו וגם החינוך של אביו איפשר זאת. עברתי את כל הגורמים שציינת וצחקו לי בפנים. בני לא רצה ללכת לביה"ס ובסוף כתה ו אפילו לא להצטלם לתמונת מחזור או להגיע למסיבה וטקס הסיום. חווייה שנחקקה בנפשו לכל החיים. טיפ קטן, רשום אותה לחוג אומנויות לחימה למשל אצל ישראל השרדות וספר לו מה עובר עליה. כשתרכוש טכניקה ובטחון, תפתיע את הנוול ותפוצץ לו את הצורה מול כולם פעם פעמיים שלוש והוא ירד ממנה. ויש ללוות אותה בהגעה וביציאה מביה"ס. יש אנשים שמבינים רק כח ואת השפה שהם למדו בבית.

  4. יעל

    גם בתי מקבלת מכות מילד מופרע בבית ספר המגינים בחולון ולא רק היא כל הכיתה הילד הורחק כנראה יושב בחדר המזכירות ועדיין מצליח להכות ילדים העירייה ומשרד החינוך לא נותנים מענה לבעיה שמטרידה את כל ההורים ואנחנו חסרי אונים ואין מושיע כולם סובלים בגלל ילד שצריך וחייב להיות מורחק ומיד.

  5. אמא

    בית הספר צריך להציב מורה או סייעת שתהיה ליד הילדה בכל הפסקה ותדאג שלא ירביצו לה! הדבר הכי בסיסי שאנחנו כהורים מצפים מבית הספר הוא שישמור על הילדים בריאים ושלמים!

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ילד הוא נשמה טובה אבל לפעמים הוא חונך לא כראוי ולכן הוא עלים, לפעמים חובה בעיות רגשיות ולכן הוא מרביץ, ישנם מליון סיבות למה הילד מתנהג ככה ולשפוט אותו זה הכי קל, לא צרכים לעשות זאת אלא לטפל בו, המורה מנסה ועובדת עצות, גם ההורים לא מצליחים לעשות שום דבר, להרחיקו מביהס לא ממש יעזור לילד, זה יעזור לאלא שחוטפים ממנו , כולם צרכים לעזור לו, הילד לא נהנה להרביץ תאמינו לי, עזרה קבוצתית תעזור מאוד, צלצלו למיכל דליות ביום שישי ותתיעצו איתה הכי טוב( אני שומעת אותה ושומעת עצות ואנשים שמצלצלים אחרי זה שוב להודות)

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן להעניש את הורי הילד בחומרה על כל מקרה אלימות …שיבחרו, או לדאוג לטיפול נפשי צמוד לילד או שישלמו מכיסם להורי הילדים המוכים את עלטיות הנזק הנפשי שילדיהם גורם..

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קח מאבטח בתשלום ולך טפל בילד ותעשה בלגן בבית הספפר עד שהמנהלת וכל הצוות שם יתעורר.

  9. תן מכות לילד

    המערכת אטומה , גם אם הוא ילד תתן לו מכות רצח תפרק אותו מה סה מרביץ לבת שלך ואתה שותק? ממקומך היתי קובר אותו ביחד עם הוריו האטומים. שמערכת תתפוצץ, שידעו להבא .
    וילד לא ילד, כנראה הוא מספיק בוגר לקבל מכות אם הוא מכה ככה ילדים

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מקובל עליי תשובת מנהלת "ידינו כבולות" בשביל מה את שם
    ? בשביל פרסים? בשביל חינוך הצוות? את שם כדי לשמור על ילדינו כי חינוך אין כאן!
    ובטח לא דוגמא!
    קחי יוזמה מנהל יקרה רגע לפני שהפגיעה תהיה חמורה והרחיקי את המפגע! הפריעי למהלך חיי הוריו! העבירי ביקורת את לרשויות. בשביל זה הילדים בבית ספרך! כדי שתגיני עליהם. כדי שידעו להעריץ את המחנכים והשומרים עליהם.
    בהצלחה לך אבא דואג.

  11. אלכס

    אפשר לתת לילדה בלון גז פלפל להגנה עצמית.
    אפשר לתת 50 ₪ לילד מכיתה בוגרת שיפרק את הילד המרבית.תפעילו יצירתיות

  12. דינה

    אני לא חושבת שצריך לנהוג באלימות…אני חושבת שזה שמזמינים את ההורים לא נותח פתרון, הנפך הוא הנכון…ההורים באים שומעים את המנהל את המורה ואת היועצת, יוצאים ממורמרים וכעוסים, וכאן הם מוציאים את הכעס על הילד אם באלימות מילולית וגם פיזית..זה לא פותר את הבעיה זה רק מחמיר..הילד נרגע ליום יומיים וחוזר לסורו…הוא חלש בבית כנראה שיש בבית אלימות וזה מה שהוא רואה…בבי"ס הוא חזק ומוציא את כעסו על החלשים…הוא בסך הכל בן 7 …אין ילדים רעים יש ילדים שרע להם….ליבי עם הילדה וגם עם הילד…אני הייתי משוחחת עם הילד בדרכי נועם ולא בכעס…בהצלחה..

  13. מורה במערכת החינוך

    אני גם מורה בבית ספר דתי דלומדים בו בנים בלבד, יש שם הרבה מקרי אלימות אבל לא בריונות ברמה כזאת כמו שמתואר. עצוב ומעצבן אותי מאוד לקרוא דברים כאלה, נשמע שבית הספר לא מספיק דומיננטי בטיפולו במקרים כאלה, כשאני כמורה נתקל או שמגיע לאוזניי כי התרחש מקרה אלימות אני לא מוותר ודואג לטפל בזה ברמה האישית. הילד לא יקבל הפסקות, מצדי שכל הפסקה לאורך כל ההפסקה ישב ויכין עבודות או ינקה, אין מצב שילד יוצא מבית הספר פגוע וחבול! מאוד מקווה שהמקרה לא ממשיך, הייתי מאוד רוצה לעזור, באמת שכואב לי לשמוע ואם אני הייתי במקום האבא, מורה בבית הספר או מעורב חיצונית במקרה, הייתי נלחם שזה יפסיק!

  14. אנונימי

    אני במקומך אם היו מתעללים בילדים שלי ובית הספר לא פותר. הייתי שורף את בית הספר כך שאף אחד לא יוכל ללמוד שם ככה עונש קולקטיבי.

  15. עידית בן ששון

    אתם צודקים כל הבתי הספר הם גרועים וכולל כל הצוות החינוכי וכולל הוריהם של ילדים אלימים פיזית ומילולית

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר