צילום מרחפן. מנוף ענק מעל מתחם גני הילדים
צילום רחפן: עזריאל משה

ההורים הודיעו על שביתה: "הסירו את המנוף הענק מעל גני הילדים"

הורים לילדים בגן בשכונת נווה רמז בחולון הודיעו על השבתת הלימודים בגלל עבודות של פרויקט תמ"א שנעשות בסמוך לגן ועלולות לפגוע בילדים

פורסם בתאריך: 21.2.19 11:52

הורים לילדים הלומדים במתחם גנים בשכונת נווה רמז בחולון (צוף ושובל) מביעים דאגה ומוחים על כך שמנוף שהוצב מעל שטח הגן, וזאת במסגרת עבודות בנייה בסמוך למתחם גן הילדים, מבלי שנמצא להם מקום חלופי ומבלי שהעירייה נקטה בפעולות הנדרשות להבטחת שלומם של הילדים. בעקבות הדברים, ועד הורי גן שובל הודיע כי כיוון שעד כה לא נמצא פתרון, החל מיום ראשון יושבתו הלימודים בגן עד להודעה חדשה.

הורים רבים לילדים בגן שובל מודאגים מהמנוף אשר הוצב לאחרונה מעל הגן. חמשת הבניינים המקיפים את מתחם גן הילדים נמצאים בעיצומו של פרויקט תמ"א 38 שמתקיים בשכונה. כתוצאה מכך, השטחים המקיפים את הבניינים וגובלים בגן הילדים הפכו לאתרי בנייה.

ההורים מוטרדים מהמצב הקיים, כאשר בימים הקרובים צפוי המנוף לקבל אישור לפעול ובכך, לטענתם, לסכן את הילדים בגן. "כל היום יש ריחות של טיח ואבק של בנייה. איכשהו ניסינו להבליג ולהבין שאין ברירה, עד שהביאו לשם את המנוף", מספרת לנו אם לאחת הילדות בגן. לדבריה, ההורים קיבלו בהפתעה גמורה את הצבת המנוף מעל לשטח גן הילדים. "בהתחלה אמרו לנו שהמנוף לא יעבור מעל הגן. בפועל, המנוף עומד בול מעל הגן ואין מצב שלא יעבור מעליו. מדובר במנוף ענק והסכנה היא מטורפת. אמנם המנוף עדיין לא עובד, אבל הוא יקבל את האישור של משרד העבודה בעוד כמה ימים, מדובר בעניין פורמלי".

על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך, נאסר להציב עגורנים בשטחים הסמוכים למוסדות חינוך. כמו כן נאסר עליהם לעבור מעל השטח האווירי של המוסד החינוכי.



ההורים מספרים כי הם פנו לעירייה בבקשה לפתור את הבעיה, אך עד לרגע זה לא נענו בקבלת פתרון שישביע את רצונם. "נפגשנו בעירייה עם ממלא מקום ראש העיר ועם האחראית על בטחון הגנים. אף אחד מהם לא נתן לנו פתרון. בפגישה האחרונה עם העירייה ביקשנו קירוי מלא של החצר ושיוצבו בה מצלמות. גם ביקשנו אבטחה ונענינו שאין מאבטחים בחולון", אומרת האם בזעם.

אמש נמסר להורים על ידי שלומי תמם חבר המועצה כי "בפגישה שבה דנו בנושא אצל מנכ"ל העירייה, הוחלט שהמנוף לא יעבור מעל הגן עם משא כלל, אך לא ניתן לנעול גבולות כיוון שזו בעיה בטיחותית. עם זאת, רק זרוע ללא משא תוכל לעבור מעל הגן. הכוונה היא להוסיף הגבלה שהמנוף לא יעבור כלל בשעות פעילות הגן אלא יעבוד בצדדים". עוד אמר תמם כי "האכיפה תהיה על ידי סיורים ודף ביקורת של המפקח על הבנייה, וכמובן אם תהיה חריגה, זו תהיה הפרת תנאים ויהיו לעירייה כלים לטפל ולעצור את העבודה".

הורי הילדים בגן הילדים שובל נפגשו אמש (רביעי) לישיבה בה דנו על המשך צעדיהם. מבחינתם, החלופה העדיפה על פניהם למצב היא העברת הילדים ללמוד במבנה חלופי. מוועד ההורים נמסר כי נכון להיום לא ניתנו בידיהם פתרונות מספקים ולכן החליטו להשבית את הלימודים החל מיום ראשון. ועד הורי גן שובל משבית את הגן ביום ראשון עד להודעה חדשה. ייתכן שהורי הגן השני (צוף) יחליטו להצטרף לשביתה.

מעיריית חולון נמסר כי "הקבלן ביצע במקום מספר מיגונים לדרישת העירייה, ביניהם: קירוי שער הכניסה לגן, קירוי חזית גן צוף המשמש כרחבת כניסה לשני הגנים, קירוי מתקני המשחק בחצר גן שובל וגידור הגן באסכורית ובלוחות עץ לביד לאורך כל הגדרות. לבקשת ההורים, יש כוונה להרחיב את הקירוי האחורי על למרכז ההצללה. יצוין, כי היו מספר מפגשים עם ההורים לתאיום ציפיות.

"כמו כן, עגורני צריח מוקמים בהתאם לתקנות הבטיחות בעבודה (עגורני צריח), התשכ"ז-1966. התקנות אינן אוסרות מעבר זרוע העגורן מעל הציבור אלא רק העברת משא מעל הציבור. נכון לרגע זה, המנוף אינו עובד ולא ניתן אישור משרד העבודה להפעלתו. כאשר עגורן צריח אינו עובד ישנה חובה לנתקו מהחשמל ולשחררו ממעצור (ניוטראל), ולאפשר לו להסתובב בהתאם למשבי הרוח המשתנים. לכן רואים הזרוע מעל הגן. 

"השיטור העירוני, אגף  הביטחון, הפיקוח על הבניה והממונה על הבטיחות במינהל החינוך ביקרו באתר על בסיס יומי ובתחילת השבוע הבא יגיעו אנשי אגף בטיחות ממשרד החינוך לבחון מקצועית את האתר, כאשר סקר סיכונים והמלצות יוגש בתום הביקור".

 

תגובות

2 תגובות
  1. אמא של ילדה מהגן

    המצב בגן באמת מזעזע! ילדים נמצאים בתוך אתר בניה?? לא הגיוני
    ממש מסוכן שם, והיתרון היחידי זה לעבור למקום אחר. הכי קל לעירייה לעצום עיניים, ולהבטיח הבטחות בלי כיסוי

  2. מירי

    הורים, אל תסמכו על ס1ר סיכונים ובכלל אל תקחו שום סיכון. לא עם משא ולא בלי משא. גם קירוי לא יועיל אם מנוף יתמוטט, הוא יקרוס ביחד עם המנוף. אל תסכימו. אל תיקחו סיכון.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר